ІНТЕРВ'Ю | Roger Martin 21 липня 2008 р.

Роджер Мартін про інтегруюче мислення

Роджер Мартін (Roger Martin) — декан Ротманської школи менеджменту та Університету Торонто, а також автор нової книги про лідерство "Протилежна думка: Як успішні лідери досягають успіху завдяки інтегруючому мисленню" (The Opposable Mind: How Successful Leaders Win Through Integrative Thinking).

В інтерв'ю, яке наведене нижче, Мартін, який протягом тривалого часу займався освітою успішних лідерів, розповідає про лідерське мислення та аналізує їхній спосіб прийняття рішень. Мартін пояснює, як працює вміння справжніх лідерів "узгоджувати у власній свідомості дві, здавалося б, цілком протилежні думки".

Роджер Мартін (Roger Martin) З.: У Вашій новій книзі йдеться про інтегруюче мислення. Поясніть, будь ласка, детальніше цю концепцію.

В.: Якщо у своїй діяльності ви стикаєтесь із протилежними точками зору, то "інтегруюче мислення" — це саме та концепція, яка замість необхідності вибирати "краще" із двох зол — допоможе відшукати третю альтернативу.

З.: Чи можете Ви навести подібний приклад?

В.: Звісно! Коли Іссі Шарп (Issy Sharp), засновник мережі готелів "Чотири пори року", починав свій бізнес, будуючи перші готелі, всі його колеги із готельного бізнесу доводили йому, що у цій сфері можна "вижити" лише у тому випадку, якщо скористатися однією із двох дієвих моделей.

Ви можете або будувати невеликі готелі (менше 200 кімнат), але які будуть дуже комфортними і висококласними. Або ж створювати гігантські готелі (750 кімнат і більше) і зосереджуватись не на сервісі, а на масовому попиті на ваші кімнати (при конкурентних цінах на них).

Але Шарп не захотів обирати одну з цих перспектив. Він не погоджувався з тим, що великий розмір неодмінно передбачає слабший рівень сервісу. Саме тому він поставив перед собою складний виклик — застосувати найкращі якості обидвох моделей. Саме так було створено його модель "Чотири пори року". Це готель середнього розміру (200-350 кімнат), який пропонує своїм гостям найвищий рівень сервісу, що дає йому змогу встановлювати преміум-ціни й успішно справлятися зі всіма своїми витратами.

З.: Це і є інтеграційне мислення?

В.: Так, це класична реакція людини, яка застосовує інтеграційне мислення. Коли дві моделі опонують одна-одній і кожна з них є незадовільною. З точки зору традиційної логіки людині слід здійснити складне рішення і обрати один із двох непривабливих варіантів.

Інтеграційні мислителі не погоджуються з твердженням, що їм необхідно вибирати "із двох зол". Вони намагаються відшукати альтернативу, яка повністю задовольнить всі їхні потреби.

З.: На Вашу думку, саме така модель притаманна найбільш успішним лідерам бізнесу?

В.: У переважній більшості випадків, так! Я б сказав — у 80% випадків. Але все-таки не завжди. Я не стверджую і ніколи не стверджував, що виключно підхід, описаний мною у книзі, здатен привести до успіху. Втім, він є частиною здорового глузду, який здатен полегшити ваше життя.

З.: Який висновок повинні зробити для себе майбутні лідери — люди, які надихатимуть і мотивуватимуть наступні покоління?

В.: Насамперед, не варто вважати, що ви зможете стати успішним, якщо займатиметесь лише аналітикою та оцінюванням, на базі яких обиратимете кращу зі створених раніше моделей. На жаль, значна кількість бізнес-освітніх закладів орієнтовані саме на такий підхід.

Основна ідея моєї книги полягає у пропагуванні іншого підходу — що досягнути успіху можна лише руйнуючи усталені стереотипи та створюючи нові моделі. Завдання лідера полягає не у виборі, а у створенні чогось нового. Адже у світі так мало моделей, які б цілком та повністю відповідали всім вашим потребам. А отже — вам потрібно створювати свої власні.

За матеріалами "Roger Martin on integrative thinking", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!Не тупи. Працюй над собою, прокачуй свою крутість і отримай життя, про яке мрієш!
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)