Інтерв'ю з Бобом Лутцом, керівником напрямку генерального розвитку General Motors
Процвітання компанії General Motors було поставлене під сумнів після того, як у першій чверті 2008-го року вона проголосила $3,25 млрд. збитків. При цьому їх конкурент Ford за той самий період зумів заробити $100 млн. Найбільші проблеми очікували GM на їхньому найбільш прозорому північно-американському ринку. Тоді як ситуація в Азії та Латинській Америці (а також в Росії, яка сьогодні є другим за розміром європейським ринком) виявилася набагато кращою. Більшість проблем можна пояснити раптовим скороченням найбільш прибуткових продуктів — вантажівок та позашляховиків.
Керівник напрямку генерального розвитку продуктів General Motors ніколи не вважався особливим вболівальником екології та зі скептицизмом ставиться до проблем глобального потепління. Проте, саме він став ініціатором нового напрямку у GM — створення автомобіля Вольт (Volt), який живитиметься електрикою, а не бензином. "До цього кроку мене підштовхнуло зростання цін на нафту, а не забруднення навколишнього середовища", — стверджує Боб.
З.: Зважаючи на всі ті погані новини, які оточують галузь в цілому та GM зокрема, Ви стверджуєте, що Ваша компанія перебуває на порозі великих змін. Поясніть будь-ласка, що мається на увазі.
В.: Люди не знають, що відбувається всередині GM — яким чином було проведено переконфігурацію процесу розробки продуктів у компанії. Сьогодні процес дозволяє нам регулярно випускати нові автомобілі. Ми створили систему, яка просто не може створити посередній автомобіль.
Подивіться хоча б на останні наші розробки. Ми створили кілька нових пікапів та позашляховиків, кожен з яких був визнаний найкращим у своєму класі. Лінійка автомобілів була продовжена моделями Saturn Aura, Saturn Sky, Pontiac Solstice GXT, Buick Enclave, Acadia, Chevy Malibu, Pontiac G8 та Cadillac CTS. Кожен із цих автомобілів отримав престижну винагороду. А зі свого боку я можу підтвердити, що ці моделі дуже добре продаються.
З.: Коли ми зможемо спостерігати ефект цих змін на північно-американському ринку GM?
В.: Тоді як невеликі автомобілі продаються дуже добре — ми зіткнулися із суттєвими проблемами, які стосуються великих вантажівок, позашляховиків та пікапів. Мені хотілося б сказати, що прибутки з продажу автомобілів покривають наші втрати, але насправді це не так. Економічне становище Північної Америки зараз дуже складне. При цьому, ніхто не заперечує, що наші вантажівки — найкращі.
Проблема, яку ми повинні вирішити у Північній Америці полягає в тому, що люди говорять: "Так, GM створює чудові вантажівки. І якби я хотів купити повноцінну вантажівку, я б точно звернувся до GM. Але я шукаю невеликий позашляховик. Тому вантажівки GM мені ні до чого!" На щастя зараз ми даємо людям альтернативу. Звернувшись до GM вони зможуть знайти фактично все, що їм потрібно. Нам не вистачає потужностей, щоб виробляти достатню кількість нових автомобілів. Їх розкуповують майже миттєво. І це хороший знак — значить GM буде розвиватися.
З.: А як щодо зміни мислення всередині самої компанії? Ви працювали з великою кількістю різних автомобільних корпорацій. Як зміниться General Motors найближчим часом?
В.: Стара GM, яку ще пам'ятають користувачі та клієнти — це була повільна, консервативна, скута організаційними нормами та дуже масивна компанія. Вона неначебто перебувала у летаргічному сні.
Нова GM — це буде дуже гнучка та швидка компанія. Ми будемо використовувати структуру Chrysler та BMW. У нас один інжиніринговий відділ, один стилістичний відділ, один виробничий відділ. Всі автомобілі розробляються за одним процесом, однаково тестуються та відповідають однаковим стандартам.
Окрім того, ми суттєво попрацювали над пріоритетами компанії. Ми повністю сфокусуємося на продукті, підпорядкувавши йому інші аспекти діяльності компанії, такі як: корпоративна культура, процеси, виробнича ефективність, тощо. Останнім часом компанія наскільки сконцентрувалась на процесах, що забула про головне: якщо у нас не буде автомобілів, про які мріятимуть наші клієнти, тоді все інше не матиме анінайменшого значення.
За матеріалами "Volt Man", Chief Executive.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|