ІНТЕРВ'Ю | Jeffrey Hollender 13 квітня 2010 р.

Джефрі Голендер про наступну революцію в бізнесі

Джефрі Голендер (Jeffrey Hollender), співзасновник та керівник компанії Seventh Generation, а також автор численних книг, серед яких "Як зробити світ кращим" (How to Make the World a Better Place) та "Що найважливіше" (What Matters Most), у своїй останній книзі "Революція відповідальності" (The Responsibility Revolution: How the Next Generation of Businesses Will Win) ділиться ідеями щодо можливостей та обов'язків, які відкриваються перед бізнес-лідерами сьогодення та майбутнього.

Джефрі Голендер (Jeffrey Hollender)
Джефрі Голендер
(Jeffrey Hollender)
З.: Якщо попросити десятьох людей дати визначення терміну корпоративної відповідальності — можна почути цілковито різні відповіді. А як Ви визначаєте для себе це поняття?

В.: Ви праві, існує безліч визначень корпоративної відповідальності. Я часто жартую, що якщо зібрати генеральних директорів компаній, які входять до переліку Fortune 500 і попросити підняти руки тих, хто веде відповідальний бізнес — то піднімуть руки всі 500 директорів.

Для себе я визначаю два обов'язкових виміри корпоративної відповідальності. Перший — це прозорість. А другий — це розуміння того, що генерування максимальних прибутків для акціонерів не може бути єдиною ціллю бізнесу. Бізнес повинен працювати на благо різних суб'єктів, включаючи і співробітників, і суспільство, і планету.

З.: Деякі теоретики бізнесу будуть сперечатися з Вами, стверджуючи, що історія доводить, що єдиним виправданням існування бізнесу є створення прибутку для акціонерів. Що Ви зможете їм протиставити?

В.: У бізнесі існує два великі міфи, і один з них — це те, що доцільність існування бізнесу як створення багатства для акціонерів підтверджена історично. Якщо ви проаналізуєте ціль та місію більшості компаній — то з подивом виявите, що вони ставлять перед собою зовсім інші пріоритети.

Безперечно, історія показує нам, що неможливо створити успішний бізнес у довгостроковому розрізі, якщо ми ставитимемо заробіток грошей вище потреб своїх клієнтів. Саме клієнти забезпечують існування бізнесу.

Другий великий міф — це те, що політика повинна залишатися поза бізнесом. Факт в тому, що політика та влада давно і дуже глибоко залучена в бізнес і так було завжди.

З.: В одній зі своїх попередніх книг Ви стверджували, що бізнес починає звертати увагу на важливість корпоративної відповідальності? Що змінилося з того часу?

В.: У бізнесі відбулося багато змін у правильному напрямку. Але з двома негативними поправками: більшість із цих змін виявилися занадто частковими та непослідовними, а також більшість із них до сьогодні не інтегровані в корпоративну стратегію.

Ще до сьогодні дуже часто можна зустріти компанії, які "однією рукою" роблять щось хороше, а іншою — щось погане. Наприклад, Toyota намагається створити собі репутацію компанії, яка передусім дбає про ефективність використання енергії. Але для того, щоб захистити продаж своєї техніки у Каліфорнії, вони протестували саме проти тих законів, які захищають енергетичну ефективність.

З.: Дослідження, проведене компанією PriceWaterhouseCoopers показало, що велика кількість користувачів сьогодні здійснюють покупки, базуючись на політичних та соціальних цінностях компанії? Чи це правда?

В.: На мою думку, частково це правда, але все ж значною мірою це залежить від того, яким чином компанія себе позиціонує і рекламує. Наприклад, вже згадана нами Toyota рекламує автомобіль Prius як надзвичайно відповідальну модель по відношенню до середовища. А компанія GE проводить рекламну компанію щодо еко-уяви. Як показують дослідження — споживачі дійсно краще ставляться до подібної реклами.

З.: Якби Ви могли дати лідерам бізнесу лише одну пораду щодо ефективної діяльності у сфері соціальної відповідальності, що б Ви їм порадили.

В.: Я намагався б пояснити, чому спроба зробити багато добра різним учасникам бізнесу (всім зацікавленим особам) — це найефективніший шлях до успішності. Що не варто занадто фокусуватися на якомусь одному аспекті (наприклад, акціонерах), а потрібно діяти збалансовано, приділяючи увагу співробітникам, клієнтам, навколишньому середовищу і суспільству в цілому.

За матеріалами "Jeffrey Hollender on the Next Business Revolution", Management Consulting News.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)