Маршал Голдсміт про управління віддаленими командами
В інтерв'ю, яке сьогодні пропонується вашій увазі, Маршал Голдсміт (Marshall Goldsmith), лауреат престижної нагороди 2011 Thinkers 50 Leadership Award та один із найбільш впливових бізнес-мислителів у світі, розповідає про управління "віртуальними" віддаленими командами.
Маршал Голдсміт
(Marshall Goldsmith)
|
З.: Що для компанії та її лідера означає перехід до віддаленого чи віртуального способу взаємодії з працівниками та командами?
В.: Така зміна насамперед означає, що лідерові необхідно навчитися комунікувати у абсолютно новий спосіб. Лідерам потрібно навчитися використовувати новітні технології, а також наставляти свої команди у віртуальному середовищі. При цьому комунікація стає ще важливішою, ніж раніше. Лідерам критично необхідно навчитися встановлювати близькі стосунки з іншими ще швидше та ефективніше.
З.: Які незвичайні виклики чи навіть проблеми це може створити для них?
В.:Лідерам майбутнього доведеться навчитися мислити більш глобально, сприймати міжкультурну різноманітність, стати більш освіченими технологічно, створювати віртуальні партнерства та проявляти своє лідерство більш активно.
З.: Які зміни в мисленні чи ставленні необхідні лідерам для того, щоб ефективно працювати з людьми віддалено?
В.: Лідери повинні бути більш чутливими до практичних логістичних викликів — таких як різні часові зони чи різні мови спілкування. А також їм слід ефективно справлятися з більш широкими проблемами комунікації — навчитися спілкуватися "стисло" та передавати свої повідомлення максимально лаконічно і зрозуміло.
З.: У Вас є досвід роботи з великими компаніями. Кому з них вдалося стати ефективними з точки зору "віртуальної" взаємодії з персоналом і що для цього було потрібно?
В.: Одним із найбільш натхненних лідерів, з яким мені довелося зустрітися, був Алан Мулалі (Alan Mulally), генеральний директор компанії Ford. Не так давно я спілкувався з Аланом у Детройті. Він продемонстрував мені (та моїм клієнтам) дивовижні підходи до комунікації та збереження фокусу під час взаємодії з віддаленими клієнтами.
У Алана налаштований тижневий процес, який включає всю його лідерську команду. Участь беруть люди з різних куточків світу. Вони проводять віртуальну конференцію. При цьому кожен лідер ділиться прогресом за ключовими проектами. І всі вони націлені в першу чергу на допомогу одне одному.
У минулому році Алан заслужив звання "Генеральний директор року" у США. Йому вдалося вирішити безліч доволі складних проблем навколо компанії Ford. Сам же він публічно визнає, що його успіх був би неможливий без успішної віртуальної взаємодії з іншими учасниками команди.
З.: Якщо компанії здійснюють так багато інвестицій у технології віддаленої співпраці, чому ж більшість з них до сих пір залишаються настільки слабкими з точки зору комунікації (особливо тієї, яка відбувається "зверху-вниз").
В.: Одна з основних помилок комунікації (як сьогодні, так і в минулому) полягає в абсолютно безпідставному і хибному припущенні: "Якщо я сказав — значить підлеглі зроблять!" Це абсурд! Якісна комунікація — надзвичайно складний процес.
Один із найкорисніших уроків, який мені вдалося засвоїти за час своєї практики полягав у тому, що ефективна комунікація вимагає спільної відповідальності. Кожен учасник розмови (а не тільки керівник) повинен бути зацікавлений у тому, щоб правильно донести до співрозмовника свою точку зору, правильно зрозуміти точку зору колеги, і що найважливіше — втілити розроблену під час комунікації стратегію в життя!
За матеріалами "Marshall Goldsmith on leading remote teams", management-issues
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|