Наративи важливіші за цифри: розмова з CEO компанії Prezi
Марковані списки та нескінченні стіни тексту надто довго були галузевим стандартом для презентацій з високими ставками. Видатні презентатори можуть підтвердити, що вплив рідко полягає в тому, що ви говорите, а більше — як ви це робите.
Коли справа доходить до мистецтва переконливих презентацій, наративи завжди мають перевагу над цифрами, і цей факт мало хто знає так глибоко, як Джим Сафранскі (Jim Szafranski), генеральний директор Prezi.
Уникайте пасток чистої логіки та занурюйте авдиторію в процес прийняття рішення
Одна з найпоширеніших пасток, в яку потрапляють спікери, — це надмірне покладання на логіку.
Хоча факти залишаються вирішальними, сучасні лідери повинні також цілісно залучати топ-команди, створюючи переконливі наративи.
Найкращий спосіб досягти цього — занурити їх у контекст і наслідки, які тягнуть за собою рішення, що стоять перед ними.
Маючи багаторічний досвід створення презентаційних інструментів у Prezi, Джим Сафранскі рекомендує спробувати підхід «роздоріжжя» для особливо важливих рішень.
«Наприклад, ви можете перерахувати два варіанти в точці прийняття рішення, або ви можете візуально поставити учасників на роздоріжжі і провести їх по кожному шляху на кілька кроків, щоб змоделювати вплив цього вибору на ваших клієнтів або бізнес».
Як зазначає Джим, візуальне проходження наслідків другого і третього порядку підвищує залученість і утримання авдиторії, що є безцінними ресурсами для будь-якого доповідача.
Для ще глибшого занурення ви можете комбінувати цей підхід із представленням складних рішень у вигляді історій.
Звичайно, добре демонструвати на екрані графіки та прогнози продажу, але ніщо не зрівняється з добре розказаною історією, яка втягує членів ради директорів у діалог із компанією та її майбутнім.
Не перетворюйте презентації на «проблему завтрашнього дня»
Створення переконливих наративів — справа не одного дня.
Розробка таких змістовних і цікавих історій, які зможуть вплинути на вищих керівників, вимагає часу і роздумів. Ось чому Джим застерігає нас від віднесення презентацій до «проблем завтрашнього дня», які ми вирішуємо в останню хвилину під час прогалин у повсякденному робочому процесі.
«Дайте собі час на обдумування наративу, його складових та образів, які допоможуть втілити його в життя. Подумайте також про те, як зробити процес сторітелінгу інтерактивним».
Задля досягнення найкращих результатів починайте працювати над своїм наративом якомога раніше, навіть якщо це лише каракулі на серветці.
Завдяки сучасним інструментам, таким як штучний інтелект, створювати захоплюючі 3D-дизайни та інтерактивні візуальні ефекти, які доповнюють ваші розповіді, не складніше, ніж додавати текст на традиційні плоскі слайди. Ефективно використовуючи технології, ви можете створювати по-справжньому кінематографічні подорожі, які занурюють в атмосферу залу засідань без помітного збільшення рівня зусиль.
І пам’ятайте, що наявність у вашому розпорядженні всіх інструментів штучного інтелекту ніяк не допоможе впоратися з фактом, що постійно вибивати ваші презентації з «колії» буде неможливим, тільки якщо ви виконуєте справжню «наративну» домашню роботу.
Створення переконливих наративів за допомогою сучасних інструментів
Немає кращого моменту, щоб підкреслити важливість чіткого підсумку, ніж завершення розповіді про те, як підвищити рівень ваших презентацій.
Нижче ви знайдете узагальнення п’яти найкращих порад Джима щодо створення захоплюючих презентацій, які неодмінно допоможуть вам незалежно від того, на якому етапі своєї сторітелінгової подорожі ви перебуваєте.
- Почніть із розповіді історії. Створіть захоплюючу розкадровку, в яку ви хотіли б занурити свою авдиторію. Побудуйте довіру, персоналізувавши історію, і залучіть слухачів із самого початку за допомогою провокаційних запитань або дивовижних фактів, які покажуть, що ви розумієте їх так само добре, як і матеріал, який презентуєте.
- Сміливо виходьте за межі традиційних слайдів. Сучасні інструменти звільнили презентації від обмежень формату «слайд за слайдом». Насправді, найпрогресивніші інструменти для спільної роботи стрімко рухаються в напрямку імерсивності та 3D, роблячи слайди, переповнені тезами, справою минулого. Це пов’язано з тим, що успішні розповіді залежать від того, як вони створюють картину в уяві учасників, а мозок найкраще сприймає розповіді візуально. Формат вашої презентації може і повинен посилити вашу історію. Прийміть зміни і будьте в тренді, експериментуючи з сучасними презентаційними платформами, які дозволять вам вдосконалити свої візуальні наративи.
- Штучний інтелект — ваш союзник. Штучний інтелект (ШІ) змінив правила гри, і він чудово справляється з відточуванням, адаптацією та вдосконаленням наративів. Від підказування образів до вдосконалення прози — ШІ робить завдання створення переконливих презентацій простішим, ніж будь-коли, встановлюючи для них новий галузевий стандарт високої якості.
- Використовуйте сильні сторони екранного офісу. Екранний офіс (On-Screen Office) — це майбутнє підприємства, і технології підштовхують комунікації та наради на робочому місці до рівня залученості, характерного для додатків споживчого контенту на кшталт TikTok або Twitch. Використання екранного контенту, такого як графіка в стилі диктора новин, фірмові бейджики та гіфки, допомагає утримувати увагу на екрані відеозустрічі.
- Використовуйте нескінченне полотно. Ми не мислимо категоріями, а запам’ятовуємо та відтворюємо інформацію візуально. Ось чому залучення людського мозку в його природній стихії є таким потужним інструментом. Пам’ятайте, що рух і просторові візуальні елементи є ключовими для утримання уваги.
За матеріалами Forbes
|