Керівники вказують на зниження очікувань зростання — опитування CEO Fortune/Deloitte
В опитуванні CEO, проведеному Fortune/Deloitte влітку 2022 року, керівники знизили свої високі очікування щодо зростання і визнали важливість зростаючої кількості криз, з якими сьогодні стикається світ.
«Складність та невизначеність економічної ситуації лягають сьогодні на керівників компаній, оскільки вони планують свої дії на наступні 12-18 місяців, а також долають безліч деструктивних факторів, таких як інфляція та проблеми з ланцюгами постачання, брак кадрів та навичок, а також геополітична нестабільність. Але, незважаючи на нижчі очікування економічного зростання, які поділяють керівники, вони, як і раніше, залишаються відносно оптимістичними щодо перспектив ефективності своїх організацій», — сказав Джо Укузоглу (Joe Ucuzoglu), CEO Deloitte US.
Невизначеність, волатильність і зростаючий попит підривають оптимізм щодо майбутнього
Напередодні 2021 року керівники назвали наступний рік, 2022-ий, роком надій. Потім, наближаючись до 2022 року, вони пропонували різні варіанти відповідей, причому «обнадійливий» майже врівноважувався «невпевненим». Розширюючи коло стейкхолдерів із різними інтересами, думками та очікуваннями, не дивно, що оптимізм CEO знизився.
Керівники традиційно залишалися маяком надії та оптимізму у скрутні часи. Однак після того, як за останні два роки їхні організації пережили безпрецедентну кризу в галузі охорони здоров’я, а тепер вони зіткнулися з новою хвилею соціальних, політичних та економічних потрясінь, не дивно, що респонденти поділяють зниження очікувань зростання та зростаючий песимізм. Результати останнього опитування CEO також виявили підвищені очікування щодо мінливої ролі генерального директора.
У ході опитування 116 провідних керівників поділилися своїми поглядами на різні теми, включаючи економічне зростання, російсько-українську війну, різноманіття, справедливість та методи залучення, а також фактори, що визначають прийняття рішень із соціальних питань.
Очікування зростання мають тенденцію до зниження, а песимізм зростає
Хоча близько половини гендиректорів очікують сильного або дуже сильного зростання своєї організації протягом наступних 12 місяців, це далеко від попередніх рівнів оптимізму, які керівники висловлювали щодо очікуваного зростання, знизившись на 28% порівняно з червнем 2021 року (77%) та на 16% із січня 2022-го (65%). Щодо особистих перспектив, оптимізм CEO також знизився порівняно з тим, що було лише п’ять місяців тому, особливо щодо глобальної економіки.
Руйнівників багато, і вони постійно змінюються
Понад 80% гендиректорів очікують, що інфляція вплине на їхню бізнес-стратегію або порушить її протягом наступних 12 місяців. Незважаючи на те, що нестача робочої сили/навичок втратила свою колишню позицію, вона залишається головною проблемою для більш ніж половини (59%) CEO. Завершують список геополітична нестабільність та збої у ланцюжках поставок (49% та 45% відповідно). На питання про те, наскільки негативно російсько-українська війна вплинула на їхню організацію, найчастіше згадувалися наслідки для психічного здоров’я працівників та їхніх сімей (32%).
Що стосується цінності різних тактик, що використовуються для боротьби з Великою відставкою, керівники вважають, що можна досягти більшого, забезпечивши кращу гнучкість (83%) і навчивши керівників розширювати можливості та залучати співробітників (62%), а не просто пропонуючи більше фінансових стимулів, таких як збільшення заробітної плати (26%), розширення пільг (23%) та реферальні бонуси (8%). Нарешті, керівники визнають, що навчання має бути призначене не лише для лідерів, оскільки дехто висловлював зауваження, які передбачають, що спосіб боротьби з поточним дефіцитом кадрів — це перекваліфікація, підвищення кваліфікації та додаткові можливості кар’єрного зростання.
У практиці DEI відбулися позитивні зрушення, і керівники, як і раніше, віддані цим пріоритетам
Загалом відданість CEO принципам різноманітності, справедливості та інклюзивності (DEI) за останній рік зросла, у тому числі збільшилася кількість організацій, що включають DEI у стратегічні пріоритети/цілі (92%) та розкривають показники DEI співробітникам (72%). Проте організації, які пов’язують цілі DEI з продуктивністю та оплатою праці, залишаються винятком (36%). Крім того, менш як половина (46%) розкрили показники DEI громадськості. Більше половини (56%) гендиректорів вважають, що в даний час необхідно зосередити увагу на результатах DEI, при цьому понад чверть (26%) вважають, що уваги приділяється замало, а ще 10% — що забагато.
Заклик зайняти позицію з цілого ряду соціальних питань
Відповідно до результатів минулого року, відповідність стратегії, цілі та цінностям своєї організації залишається головним фактором, що визначає, чи займають керівники активну позицію з соціальних чи суспільних питань (90%). Настрої співробітників також враховують майже половина керівників (44%). Третє віддалене міркування — відповідність власним цінностям та совісті (29%). Тільки 17% керівників вказують, що вони зазвичай утримуються від висловлювання своєї позиції.
Залишити спадщину: готові, але хто?
Коли їх запитали про готовність плану наступності в їхній організації, більшість керівників (63%) сказали, що у їхній раді директорів є чітко визначений процес пошуку. Однак лише трохи більше половини (54%) вважають, що вони мають сильну лаву життєздатних/кваліфікованих кандидатів на посаду генерального директора. Що стосується критеріїв наступника, CEO вважають, що до уваги будуть братися кілька факторів, при цьому перше місце в списку займають візія та продемонстровані здібності (95%), за якими слідує тверда відданість цілі та цінностям (92%). Більшість (68%) керівників також вважають, що DEI буде цілеспрямованим та продуманим компонентом процесу відбору.
Ми вже там? Зустрічні вітри продовжують насуватися, але CEO дотримуються курсу
Коли керівників запитали про їхню найбільшу проблему, вони поділилися своєю відвертою думкою. Проблем було багато, але цього року на перше місце вийшли «невизначеність і волатильність», що перевершили «талант», який, як і раніше, отримував багато згадок. Іншими важливими факторами були «інфляція», «управління стейкхолдерами», «ланцюжок поставок» та «управління змінами».
Проте, через що проходять керівники? Якщо копнути глибше, інші згадані проблеми були менш відчутними та більш емоційними, наприклад, «моральний дух», «позитивність» та «виснаження». Побачивши деякі з цих відповідей і зробивши крок назад, щоб подумати про небачені раніше викликами, з якими їм довелося зіткнутися за останні два роки, ми маємо запитати себе, чи не надто багато очікуємо від сьогоднішніх генеральних директорів? Вони можуть мати все необхідне, але в сьогоднішніх умовах, схоже, не бракує викликів, з якими доводиться стикатися. Позитивним моментом є те, що, незважаючи на численні проблеми, керівники, як і раніше, добре справляються зі своїм особистим благополуччям, при цьому більшість (72%) налаштовані оптимістично або дуже оптимістично в цьому плані, що лише трохи менше, ніж п’ять місяців тому.
Ми можемо спостерігати, як сьогоднішні CEO перетворюються з незворушного оптиміста (який завжди бачить можливість у негараздах) на більш вразливого лідера-слугу. Незважаючи на те, що цей трансформований генеральний директор, як і раніше, залишається незламним, він, можливо, може бути більш контактним і підтримувати зв’язок зі своїми численними стейкхолдерами, включаючи співробітників, акціонерів, клієнтів та громаду. У цю все більш цифрову та віртуальну епоху, можливо, це не дивно, а також добре, що ми бачимо більш людяний бік сьогоднішніх CEO.