Brand Finance опублікував рейтинг найдорожчих і найсильніших брендів світу 2023 року
Згідно щорічному звіту Global 500 від Brand Finance, технології залишаються найціннішою галуззю, на яку припадає близько 15% від загальної вартості рейтингу, при цьому ритейл знову посідає друге місце, а банківський сектор — третє. Amazon з оцінкою у $299,3 млрд став найдорожчим брендом у світі в 2023 році. На другому місці — Apple, а на третьому — Google.
У звіті досліджуються 5 000 найбільших світових брендів і публікується близько 100 додаткових звітів із рейтингом брендів у всіх секторах і країнах.
Global 500 виявив, що технологічний сектор має загальну вартість брендів щонайменше $1,2 трлн, тоді як сектор роздрібної торгівлі вперше перетнув поріг у $1 трлн минулого року. Банківський сектор продовжував зростати у своїй загальній вартості бренду, збільшивши її на 4% порівняно з минулим роком.
№1: Сектор високих технологій
У 2023 році вартість технологічного сектору знизилася на 6% через «повсюдні труднощі, з якими стикаються технологічні бренди, та занепокоєння щодо їхньої репутації та траєкторій зростання, що призвело до значного зниження оцінок за останній рік».
Незважаючи на це, технологічний сектор залишається найбільшим у рейтингу — з низкою інших брендів в інших секторах, таких як Amazon (роздрібна торгівля), Google (медіа), TikTok (медіа), Facebook (медіа) та WeChat (медіа), які мають очевидні зв’язки з ширшим простором технологічної індустрії — загалом 48 технологічних брендів, представлених у рейтингу.
Однак це на два бренди менше, ніж у 2022 році, коли з рейтингу вибули Snapchat і Twitter. Цінність рейтингу здебільшого пов’язана з трьома великими технологічними гравцями — Apple, Microsoft та Samsung Group. Сукупна вартість брендів цих трьох компаній становить приблизно половину вартості технологічного сектору.
«Технологічні бренди в усьому світі втратили значну вартість у відповідь на зміну структури попиту. Інфляція вплинула на бренди в багатьох секторах, але оскільки споживчі звички частково повертаються до допандемічних патернів, попит на послуги технологічних брендів постраждав особливо сильно. Крім того, порушені ланцюжки поставок, дефіцит робочої сили та більші перешкоди для фінансування залишили свій слід», — говорить David Haigh (), голова та CEO Brand Finance.
№2: Роздрібна торгівля
Минулого року сектор ритейлу вперше перевищив позначку в $1 трлн, що є відображенням впливу пандемії, яка призвела до перерозподілу роздрібних витрат від невеликих офлайн-брендів до великих онлайн-маркетів.
«Сектор зумів залишитися вище цієї позначки другий рік поспіль, незважаючи на те, що загальна вартість брендів знизилася на 9% порівняно з минулим роком», — йдеться у звіті.
Проте, як і у випадку з технологічним сектором, у 2023 році в секторі ритейлу відбулося повсюдне зниження вартості брендів. Автори звіту пояснюють це «складними умовами роботи, зокрема високим рівнем абсентеїзму працівників, проблемами з постачанням та зниженням довіри споживачів».
Так, наприклад, незважаючи на те, що у 2023 році Amazon став найдорожчим брендом у світі, його вартість знизилася на 15%. Однак все ще значна вартість бренду Amazon у $299,3 млрд становить понад чверть загальної вартості сектору ритейлу в рейтингу Global 500, що підкреслює, наскільки великим став бренд Amazon порівняно з іншими великими компаніями.
№3: Банківський сектор
На відміну від технологічного та роздрібного секторів, банківський сектор продовжує демонструвати зростання загальної вартості своїх брендів, демонструючи приріст на 4% у річному обчисленні.
Цей сектор також має найбільшу кількість брендів у рейтингу Brand Finance Global 500 2023, збільшившись із 64 минулого року до 72 у 2023 році.
«Після пандемії Covid-19 банківський сектор пройшов через цифрову трансформацію для обслуговування своїх клієнтів, бізнесу та урядів. Банківські бренди зосередилися на брендингу, який підкреслює інноваційне використання технологій, створюючи супердодатки, в яких клієнти можуть користуватися широким спектром банківських послуг», — йдеться у звіті.
Найдорожчі та найсильніші бренди світу
Amazon, який оцінюється у $299,3 млрд, повернувся на перше місце цього року і став найдорожчим брендом у світі. На другому місці — Apple ($297,5 млрд), а на третьому — Google ($281,4 млрд).
Місця з 4-го по 6-е зберегли за собою Microsoft (зростання за рік на 4%, до $191,6 млрд), Walmart (підвищення на 1,7%, до $113,8 млрд) і південнокорейська Samsung (вартість бренду впала на 7% до $99,7 млрд). На 7-му позицію з 8-ї перемістився китайський банк ICBC, незважаючи на падіння вартості на 7,4% (до $69,5 млрд), на 8-му з 10-ї американська Verizon (зниження на 3,2%, до $67,4 млрд).
Тим часом Tesla злетіла з 28-го місця на 9-те (зростання на 43,9%, до $66,2 млрд), а TikTok — з 18-го на 10-те (підвищення на 11,4%, до $65,7 млрд).
При цьому з топ-10 випав Facebook (падіння на 41,7%, до $59 млрд), а також китайська Huawei, яка впала до 31-ї позиції (зниження на 37,8%, до $44,3 млрд).
Найшвидші темпи зростання вартості продемонстрував бренд BYD, який піднявся на 199-те місце з 346-го роком раніше (зростання на 57%, до $10,1 млрд), що зумовлено підвищенням попиту на електромобілі. За ним слідують американський нафтогазовий бренд ConocoPhillips (вартість бренду зросла на 56% до $8,9 млрд), Maersk (плюс 53% до $7,4 млрд) та LinkedIn (плюс 49% до $15,5 млрд).
Google став найсильнішим брендом у світі, а YouTube — другим за силою — обидва належать компанії Alphabet.
«Щодо сили бренду, Alphabet Inc, материнська компанія Google і YouTube, досягла рідкісного поєднання одного з двох: найсильніший у світі бренд Google отримав індекс сили бренду трохи більше 93, а YouTube (вартість бренду зросла на 24% до $29,7 млрд) отримав індекс сили бренду трохи менше 93 балів. Ці два бренди отримали елітний рейтинг ААА+ разом із 10 мільйонами інших брендів з усього світу», — йдеться у звіті.