Чотири способи розвинути трансформаційне мислення і чому це важливо
Ми живемо в неймовірний час потрясінь, змін і можливостей. Ми ще не досягли «піку змін», а сукупна вага кількох різних сил — включаючи штучний інтелект, зміну клімату, геополітичні сили, розвиток технологій та інші макро- та галузеві тренди — означає, що темпи підривів, швидше за все, продовжуватимуть прискорюватися.
Адам Беннетт (Adam Bennett), директор компанії Great Change Consulting, автор нової книги «Great Change – the WAY to get big strategy done» («Великі зміни — ШЛЯХ до реалізації великих стратегій»), розповів про важливість для CEO мати трансформаційне мислення і окреслює 4 способи, як його розвинути.
Найбільший вплив цих сил, що прискорюються і зіштовхуються, полягає в тому, що вони ставлять існуючу бізнес-модель вашої організації та корпоративний "спосіб" ведення справ під постійний тиск. Це означає, що період, протягом якого ваша бізнес-модель залишається ідеально відкаліброваною до зовнішнього середовища, може скоротитися. А це означає, що вам доведеться докладати більше зусиль, щоб не відстати, не кажучи вже про те, щоб вирватися вперед.
На тлі цієї невизначеності та змін, чи є ви зацикленими та закритими, чи ви відкриті та допитливі? Чи готові ви до неминучих змін і трансформацій, які є необхідними, чи ви б хотіли, щоб статус-кво залишався незмінним ще трохи довше?
Якщо ви лідер, то ваша відповідь дуже важлива. Зараз, як ніколи, ваше мислення має значення.
Трансформація може бути занадто вживаним словом, тому перш ніж зайти надто далеко, дозвольте мені спочатку визначити, що я маю на увазі під цим терміном. Справжня трансформація вимагає наявності трьох чинників, серед яких:
- ідентифікація підриву;
- розробка стратегії;
- реалізація змін.
Давайте розглянемо чотири елементи, які лежать в основі трансформаційного мислення:
Як ви бачите світ
Відверто кажучи, силам, що діють у світі, байдуже, чи ви їх помічаєте, не кажучи вже про те, чи реагуєте ви на них. Тому дуже важливо, щоб ви зберігали непідробну цікавість і чутливість як до сил, що діють у світі, так і до того, як вони можуть потенційно вплинути на вашу галузь і організацію. Ця допитливість має стимулювати роздуми про те, що могло б бути, а не про те, що є. Постійне сканування зовнішнього середовища і запитування себе — що може становити загрозу або можливість — має стати частиною ваших професійних звичок.
Вам також варто замислитися над «священними переконаннями», які ви могли набути за багато років роботи у вашій галузі чи компанії. Під «священними» маються на увазі не релігійні переконання, а глибинні правила, практики та існуючі протоколи вашої компанії та галузі, які ви вважаєте непорушними або сприймаєте як належне. Іноді, і все частіше, саме ці припущення використовують стартапи та нові учасники, щоб переосмислити вашу індустрію. Зрештою, Sony не передбачила появу iPod, так само як і великі банки не могли передбачити, що Apple Pay змінить їхній бізнес банківських карток.
Підвищуйте свою допитливість, розвиваючи мислення новачка і намагаючись дивитися на речі через менш фіксовану або традиційну лінзу.
Як ви бачите трансформацію
Вам слід прагнути успіху вашої організації і бути рішуче налаштованими на те, щоб позиціонувати її як успішну перед обличчям викликів, що виникають. Ви також повинні сприймати трансформацію як необхідний, енергійний і позитивний процес оновлення, а не як щось, чого слід уникати лише тому, що це складно.
Це означає впевнене визначення суті того, що є важливим для перемоги на вашому ринку, і зосередження всієї вашої енергії та ресурсів на просуванні вперед у цьому напрямку. Концентрація — це потужна сила: завжди краще просунути дві або три речі на милю вперед, ніж п’ятдесят речей на дюйм.
Як ви ставитеся до інших
Трансформація — це командний вид спорту, і жоден лідер не може трансформувати організацію самотужки. Тому вкрай важливо визначити правильних людей (на основі темпераменту та навичок), згуртувати їх навколо стратегії, а потім довірити їм виконання поставлених завдань. Довіра до інших у поєднанні з повагою, прозорістю та чіткістю допоможе виявити найкращі ідеї та створити середовище можливостей, енергії та потенціалу, що сприятиме перетворенням.
Як ви керуєте собою
Ви також повинні пам’ятати, що трансформація — це складний процес, і будуть невдачі, оскільки люди чинитимуть опір змінам, рішення прийматимуться довше, ніж передбачалося, а технологічні системи виявляться складнішими, ніж здавалося на перший погляд. Зрештою, під час трансформації ніхто ніколи не намагається зрушити з місця камінь і знайти захований скарб. Все завжди складніше.
Тому важливо, як ви себе проявляєте.
Коли справи йдуть погано, ви маєте бути готовими змінити курс, спробувати різні підходи та залишатися стійкими. Очолювати трансформацію — справа не для слабкодухих, і не все буде йти за планом. Це вимагатиме від вас максимум енергії, відданості, терпіння та рішучості. Як лідер, а особливо лідер трансформації, ви маєте взяти себе в руки і не зупинятися на досягнутому.
Розвиток правильного мислення стане ключем до того, як ви відчуєте, що змінюється у світі, яку стратегічну відповідь ви розробите, і чи зможете ви її реалізувати. Тому поміркуйте над тим, як ви бачите світ і сприймаєте перетворення. Подумайте, як ви ставитеся до інших і як ви справляєтеся з труднощами та викликами. Усе це допоможе забезпечити, щоб ваша трансформація була спрямована на те, що має значення, відбувалася в потрібному темпі та мала більше шансів на успіх.
За матеріалами CEOWORLD magazine.
Ілюстрація: the-cfo.io
|