ІНСАЙТИ | Sustainability 9 березня 2021 р.

Стратегія сталого розвитку: на що важливо звернути увагу

Зараз, коли суспільство тисне на бізнеси, вимагаючи зменшити шкоду для довкілля, яку спричиняє їхня діяльність, питання сталого розвитку стає стратегічним пріоритетом для дедалі ширшого кола гравців. З якими основними проблемами вони стикаються, реалізуючи проєкти в цій сфері?

Стратегія сталого розвитку: на що важливо звернути увагу

Як реалізувати на практиці довгострокові цілі щодо сталого розвитку

Прагнучи задовольнити вимоги громадськості, компанії наввипередки заявляють про свою прихильність концепції сталого розвитку. Наприклад, якщо якійсь бізнес обіцяє, що стане вуглецево-нейтральним до 2040-го року, конкурент поспішає задекларувати, що досягне нульових викидів вуглецевих газів до 2030-го.

Всі ці амбітні заяви потрібно конвертувати в плани практичних дій. Але з чого розпочати? Із зменшення обсягу відходів? Із зниження енергоємності виробництва? З модифікування структури продукту? У рамках кожного з вищезазначених напрямів щось можна почати робити вже. Проте нинішня глобальна криза дуже чітко показала, що час та ресурси є досить обмеженими. Тому потрібно визначити пріоритети, сформулювати головну на даний час ціль та розробити план її реалізації.

Чому важливо здобути підтримку клієнтів

Деякі проблеми, пов’язанні з питанням сталості, можна розв’язати власним силами, реструктуризувавши процеси (скажімо, зменшити споживання води в процесах очищення). Проте щоб суттєво просунутися в цій царині, потрібно співпрацювати з клієнтами. Наприклад, аби збільшити довговічність продукту, потрібно відстежувати моделі його використання. Або ви можете запропонувати споживачам долучитися до вашої ініціативи з переробки вторинної сировини чи спробувати вплинути на них, з тим щоб переконати переключатись на продукти, при виробництві яких створюються менші обсяги відходів.

Знайти рішення у таких ситуаціях можна за умови, що клієнт готовий сприймати ваш бізнес як щось, що належить до його особистого простору. Досягти такого рівня довіри неймовірно важко. Чимало компаній навіть не сформували більш-менш нормальні стосунки зі споживачами (хоча і заявляють про протилежне). Найбільш виграшною в цьому плані є стратегія створення інновацій, орієнтованих на потреби окремих клієнтів. Але для того щоб реалізувати цей підхід, потрібно навчитися дивитися на проблеми клієнтів крізь призму їхнього сприйняття.

Екологічне упакування + зниження енергоспоживання

У багатьох регіонах, реагуючи на тиск із боку суспільства, компанії змушені відмовлятися від одноразових упакувань та переходити на більш дружні до довкілля альтернативи незалежно від того, чи реалізовують вони стратегію сталості.

У будь-якому разі зміна упакування дає змогу скоротити витрати. Повторне використання контейнерів, використання легших матеріалів та скорочення фаз виробничого процесу — все це є засобом заощадження коштів.

Ще однією вимогою, яку послідовно висуває суспільство, є скорочення енергоспоживання на всіх ділянках ланцюга постачань. І знов, питання сталості не обов’язково має бути рушієм таких змін. Часто зменшення обсягів споживання електроенергії означає раціональніше використання ресурсів.

KPI щодо сталого розвитку

Щоб досягти прогресу у будь-чому, ви маєте знати, де перебуваєте і куди прямуєте. Серед KPI, які найчастіше використовують організації, оцінюючи стан справ у сфері сталого розвитку: споживання енергії; заощадження енергії завдяки впровадженим заходам; споживання води, % переробленої води; обсяги токсичних викидів; обсяги прямих викидів CO2; % невідновлюваних матеріалів; % перероблених матеріалів; індекс утилізації продукту / пакувальних матеріалів (%); % постачальників, які відповідають визначеним компанією критеріям сталого розвитку.

Але не можна постійно впроваджувати нові і нові показники. Тому, ставлячи цілі щодо сталого розвитку, ви маєте продумати, які показники можна вивести із розряду пріоритетних (можливо, це буде швидкість доставки, коефіцієнт відтоку підписників або щось інше).

Портфель проєктів зі сталого розвитку

Протягом останнього десятиріччя декілька глобальних компаній суттєво просунулися у сфері сталості, але проєкти, які реалізовувались, не завжди утворювали логічну послідовну цілісність. Отже, ще на етапі розробки ініціатив потрібно гармонізувати всі цілі та завдання, пов’язані зі сталим розвитком. Не менш важливо розробити єдину стратегію управління цими проєктами (хто за що відповідає, як відбуватиметься комунікація, як прийматимуться бюджети, як оцінюватиметься прогрес тощо).

За матеріалами "The 5 biggest sustainability challenges our clients currently face", Board of Innovation.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Шлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собоюШлях Virgin. Як слухати, вчитися, жартувати та вести за собою
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)