5 психологічних пасток, в які потрапляє кожен підприємець, і як їх уникнути
Джерело: Blog Imena.UA
Існує кілька переконань, які повинен уникати кожен засновник компанії — наприклад, про те, що ви зобов’язані особисто займатися кожним завданням у своєму проекті або що ви не досягнете успіху, якщо не будете працювати без відпочинку. Інвестор і підприємець Алекс Пейлі (Alex Paley) зізнався, що сам допускав подібні помилки на початку кар’єри. У своїй замітці на Medium він розповів про інші психологічні пастки, в які люблять заганяти себе стартапери, і пояснив, як їх можна уникнути.
Вам здається, що ви все зробите швидше за інших членів своєї команди
Ви бачите, що хтось із вашої команди працює занадто повільно і говорите: «Давай, краще я зроблю». Цю помилку я робив найчастіше.
В цю пастку потрапляють багато засновників, чиї стартапи знаходяться на ранній стадії розвитку, особливо коли вони тільки взяли в команду новачка, щоб передати йому частину своїх справ. Але насправді новому співробітнику просто потрібен час, щоб увійти в ритм — зрозуміло, коли він ще тільки все дізнається, він не зможе виконувати завдання так само швидко, як і ви.
Якщо ви будете постійно забирати у своїх колег завдання, вони так і не зможуть працювати самостійно, а ви не зможете масштабувати свій бізнес. Крім того, так ви підірвете моральний дух співробітників, особливо якщо вони трохи страждають від синдрому самозванця.
Ви оцінюєте час, а не прогрес
У світі стартапів можна часто почути, як хтось хвалиться тим, що рано приходить на роботу або ночує в офісі. Правда в тому, що насправді всі ці заяви нічого не варті.
Людино-години неважливі, важливий прогрес. За роки роботи я зрозумів наступне: нехай краще моя команда виспиться або піде з роботи раніше, ніж буде сидіти в офісі сонною і непродуктивною. Щоб оцінити внесок співробітника в роботу, вам потрібно дивитися на такі показники:
- Які завдання виконує співробітник.
- Чи закриває він дедлайни.
- Чи є він надійним і шанованим членом команди.
Я сам намагаюся створювати для себе списки справ і оцінювати продуктивність по виконаних завданнях. Якщо ви будете в першу чергу дивитися на цілі й прогрес, а не на кількість робочих годин, то допоможете і собі, і своїй команді.
Вам здається, що вам не можна робити перерву
Багато засновників буквально заганяють себе — працюють по 18 годин на день без перерви, не дозволяючи собі перепочити, поспати або взяти вихідний. Їм здається, що вони просто зобов’язані жити в такому темпі. Я бачив, як деякі стартапери пишуть про свою «працьовитість» у Twitter або Instagram, щоб всі помітили які вони особливі. Авжеж, ніщо зараз не дає такої мотивації, як лайки та ретвіти.
Але насправді такий божевільний графік роботи абсолютно непродуктивний. Коли ви заганяєте себе, ваша ефективність знижується, а життя стартапу схожа на марафон, а не на спринт.
Якщо ви постійно опиняєтеся під купою справ і завдань, через яку вам доводиться працювати без перерви, задумайтеся про те, що відбувається. Швидше за все, у вас йде більше часу на виконання завдань, ніж зазвичай, через наступні причини.
- Ви відволікаєтеся (не на всі електронні листи потрібно відразу ж відповідати).
- Ви неправильно розпоряджаєтесь своїм часом.
- Ви не виділяєте достатньо часу на «поглиблену роботу».
Як свідчить стара приказка, потрібно працювати розумніше, а не старанніше. А значить вам треба іноді робити перерви.
Ви намагаєтеся бути «крутим босом»
Між тим, що таке «бос» і друг є чітка різниця. Коли ви займаєтеся молодим стартапом і залежите від своєї команди, інвесторів і самого себе, краще бути першим. А значить вам доведеться бути абсолютно чесними у своїй конструктивній критиці і наставництві.
Дружність — це прекрасно, але удавана чесність може привести до серйозних наслідків як для компанії, так і для вас особисто. Крім того, така поведінка:
- Викликає нездорову атмосферу в компанії, де кожен співробітник думає не про продуктивну роботу, а про те, як потрапити в «коло наближених» керівника.
- Негативно позначається на вашому психічному стані. Ви не говорите про проблеми вголос, тому вони ніяк не вирішуються.
- Шкодить вашому продукту, тому що про нього немає потрібних відгуків.
- Не привчає співробітників давати чесні, відкриті й постійні відгуки, які так вам необхідні.
Якщо вам потрібно обговорити важке запитання, не соромтеся і викладайте все. Будьте прямолінійні та говоріть те, що потрібно. Тільки так ви можете виправити ситуацію. Якщо ви висловите свою позицію професійною думкою, ніхто вас ні в чому не звинуватить. Але якщо ви не виконуєте свої обов’язки, ваша команда повинна і буде вас звинувачувати.
Ви думаєте, що повинні говорити всім, що справи йдуть відмінно
Це дуже популярна ментальна пастка, в яку потрапляють засновники компаній. Запитайте у свого друга або колеги, який тільки відкрив свою компанію, як у нього йдуть справи. У 99% випадків ви почуєте, що «все круто».
Найчастіше це неправда. І така відповідь може привести до деяких непередбачених обставин.
- Вона може викликати у співрозмовника роздратування, тому що ви ніби хвалитеся, показуючи своє его.
- Ви втрачаєте можливість отримати цінну пораду або допомогу.
- Може впасти ваша надійність в очах співрозмовника, особливо коли він дізнається, що справи у вашої компанії йдуть зовсім не круто.
Я змушую себе завжди щиро відповідати на це питання. «Знаєте, все жах як важко», — кажу я. Так я можу отримати емоційний зв’язок з тими, хто переживав схожі труднощі.
Кожен, хто займається стартапами, припускається помилок. Це цілком очікувано. Головне, не робити помилок, яких можна уникнути — і для початку треба навчитися не потрапляти в усі ці ментальні пастки.
За матеріалами "The 5 Mental Traps Every Founder Falls Into — And How To Avoid Them", Medium.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|