ІНСАЙТИ | Нетворкінг 26 березня 2013 р.

Стратегія успішного нетворкінгу: заводьте друзів, а не контакти

Никогда не ешьте в одиночку и другие правила нетворкинга (Кейт Феррацци, Тала Рэза)
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО КНИГУ
Популярний термін «нетворкінг» з’явився відносно недавно, але стосується він простої й споконвічної істини, яка говорить, що шлях до успіху поодинці не здолати. Щоб досягти бажаної мети — знати, хто може у цьому допомогти, не менш важливо, ніж мати детальний план дій.

У своїй книзі «Ніколи не їжте наодинці» («Never Eat Alone») Кейт Феррацці (Keith Ferrazzi) переосмислює традиційні підходи до побудови мережі контактів, ставлячи в основу цього формування стосунків, які б приносили сторонам взаємну вигоду. До речі, сам Феррацці досяг у царині нетворкінгу вражаючих висот. У його нотатнику — п’ять тыс. контактів, серед яких чимало прізвищ, котрі постійно фігурують у теленовинах та заголовках газет. Феррацці ж може звернутися до цих людей у будь-який час. На переконання автора книги, головний секрет успішного нетворкінгу полягає у тому, щоб здобувати не контакти, а друзів.

Ось деякі стратегії формування мережі знайомств, які можна запозичити з цієї книги.

Будьте щирі. Плануючи сформувати з кимось стосунки, не думайте про те, як ця людина може вам допомогти, а запитайте себе «Як я зможу їй допомогти?». На переконання автора книги, сутність справжнього нетворкінгу у тому, щоб «знайти способи зробити інших людей успішнішими». Бо, якщо хтось добивається успіху — ви також перемагаєте.

З’ясуйте, у чому полягає ваша особиста місія. Зрозуміло, від нетворкінгу без цілей користі мало. Отже, чітко сформулюйте вашу головну мету. Кейт Феррацці пропонує такий план визначення цілей. По-перше, встановіть для себе, чим ви насправді любите займатися? Чим би хотіли займатися решту життя? Запишіть ваші цілі, деталізуйте їх. І, врешті-решт, сформулюєте ваше власне «правління» — знайдіть способи нав’язати стосунки з людьми, котрі вже чогось добилися у сфері, що вас цікавить. Чи знаєте ви групу фахівців, які можуть допомогти вам із розвитком вашої кар’єри? Якщо ні — вам конче необхідно це зробити. У книзі міститься чимало цікавих порад, які вам у цьому допоможуть.

Будьте сміливі. Подеколи люди вважають, що знайомлячись з новою особою, треба демонструвати скромність та здалека підходити по питання, що вас насправді цікавить. Натомість Кейт Феррацці пропонує цілком іншу стратегію — радить відразу відкрито сказати людині, що вам потрібно. «Майстерність сміливо говорити з людьми, котрих не знаєш, просто зводиться до балансування страху перед зніяковілістю із страхом перед невдачею, — пише Феррацці. — Для мене завжди було — я або запитую, або зазнаю поразки. Отже, страх перед провалом завжди брав гору…».

Формуйте стосунки завчасно. Чи не трапляється часом так, що ми починаємо шукати потрібні контакти, коли проблема вже виникла? Саме це є найгіршою стратегією нетворкінгу з усіх можливих. «Вибудовуйте стосунки до того, як вони вам знадобляться», — підкреслює Феррацці. Крім всього, непогано мати друзів, котрі потім, можливо, стануть вашими найлояльнішими клієнтами.

Відрізняйтесь від інших. Мабуть ніхто не прагне гаяти час на спілкування із нудною особою. Тож будьте цікаві. І для цього автор книги пропонує кілька технік, скажімо, — не бійтесь задавати людям запитання, котрі можуть здатися дещо дивними, і головне, постійно працюйте над собою — вивчайте щось нове, знаходьте час і на поїздки, і на роботу над своїм особистісним зростанням.

Втім, щоб відрізнитися серед натовпу — бути лише цікавим співрозмовником не достатньо. Потрібно створити власний бренд. І ключовим моментом тут є питання — яку цінність ви маєте для інших людей. Таким чином, запитайте себе — що ви б хотіли, аби люди думали, почувши ваше ім’я? А потім сконцентруйтесь над тим, щоб ваші дії та вчинки сприяли культивуванню іміджу, котрий прагнете мати.

Не бійтесь виявити власну вразливість. Найміцнішими є контакти скріплені особистісною складовою. При цьому ми прагнемо мати поруч близьку по духу людину не лише в особистому житті. Чи не усі найвидатніші компанії світу було створено однодумцями — групами людей із співзвучними цінностями. Отже, відкривайте двері до свого життя людям, з якими хочете мати тривалі й міцні стосунки. Розкриваючи ваше справжнє «я», в якому є вразливі місця, ви даєте іншим людям змогу також бути вразливими — не ховатися за маскою успішності, а спілкуватися з вами щиро та відверто.

За матеріалами "Make Friends, Not Contacts: 5 Tips for Networking", Wamda.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є
Емоційний успіхЕмоційний успіх
Максимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалуМаксимум успішності. Стратегії і навички для розкриття прихованого потенціалу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)