Як зберегти потрібних вам фахівців
Дослідження показують, що в цілому біля 40% працівників планують змінити місце праці протягом наступних шести місяців, а 69% — визнають, що перебувають у стані пасивного пошуку. Тому, швидше за все, певна частка ваших співробітників думає про те, як перейти до іншої фірми. Отже, будь-якої миті ви можете втратити цінних для себе фахівців, що потягне витрати на найм нових. Такі непередбачені видатки збільшуватимуться у міру зростання рівня плинності кадрів.
Як пише Девід Вільямс (David Williams), CEO компанії Fishbowl Inventory, автор книги «The 7 Non-Negotiables of Winning» («Сім беззаперечних правил перемоги»), потрібні вагомі причини для того, щоб люди бачили себе членами певної організації у тривалій перспективі та не думали про іншу. Fishbowl дуже прискіпливо підходить до відбору кандидатів з тим, аби наймати виключно найкращих, а тому, зрозуміло, що ми прагнемо не втратити їх, — додає він. Ось що Вільямс радить врахувати керівникам, які намагаються сформувати сприятливу для утримування персоналу культуру.
Девід Вільямс
(David Williams)
|
Сьогодні люди хочуть мати більше, ніж тільки гідну фінансову винагороду. Потрібна ще й вдоволеність від перебування у робочому середовищі, що означає наявність таких чинників, як сприятлива для продуктивної праці культура, можливості для професійного та кар’єрного зростання, прозорість, гнучкість планування своєї роботи. Основою цього є міцні конструктивні стосунки між менеджерами та їхніми підлеглими; а щоб їх сформувати, потрібно зробити наступне.
1. Надавати відповідальність. Покажіть підлеглим, що ви їм довіряєте. Розширюйте сферу їхньої відповідальності. Робіть це так, аби люди мали як можливість зростати, так і стимули, котрі спонукали б їх набувати нових навичок. Забезпечте безперервність навчання персоналу. Якщо дозволяє ситуація, заповнюйте управлінські позиції кадрами, підготовленими у вашій компаній. Коли бачите, що індивід доріс до керівної ролі, просувайте його на відповідні посади відразу, щойно з’являється така можливість.
2. Виявляти повагу. Кожна людина хоче знати, що її поважають та цінують. Ваші підлеглі можуть швидко забути неприємні речі, які ви їм скажете, але «осад» від цього залишиться надовго. Тому якщо потрібно зробити зауваження, обов’язково також похваліть індивіда, згадавши, що йому вдається дуже добре. Виявляючи повагу, ви вселяєте в людей віру в себе, що сприятиме підвищенню результативності та готовності приймати нові виклики.
3. Запровадити систему розподілу прибутків. Якщо ви хочете показати, що по-справжньому цінуєте своїх співробітників, підкріпіть свої слова реальними діями — поділіться грішми. Прив’яжіть певну частку заробітної плати до результативності бізнесу. Тоді люди виявлятимуть особисту зацікавленість у збільшенні доходності компанії, а якщо бізнес зростатиме, їм не цікаво буде змінювати роботодавця. Крім всього, залежність фонду заробітної плати від конкретних бізнес-умов, сприятиме більшій гнучкості та адаптивності діяльності фірми.
4. Продумати структуру винагороди. Винагорода, яку отримують люди, не може обмежуватись тільки грошовою компенсацією. Вона повинна ще й задовольняти емоційні потреби персоналу. Публічне визнання досягнень співробітників, святкування досягнень команд, ланч із босом, оплачування різних побутових послуг, лист із подякою від керівника — все це не лише сприяє культивуванню позитивної культури компанії, а також може стати дієвим рушієм підвищення «бойового духу» працівників.
5. Передбачити час для розрядки та відпочинку. Не «скупіться» на надання вільних від роботи днів — давайте працівникові стільки часу, скільки йому потрібно у різних особистих обставинах (хвороба, народження дитини, планування відпустки з сім’єю тощо).
Як зазначається в одній публікації у New York Times, «цінність того, що роблять працівники у значно більшій мірі залежить від енергії, яку вони вкладають в справу, ніж від кількості пропрацьованих годин». Ви маєте повне право очікувати від підлеглих (і навіть вимагати) максимально високої продуктивності, але ніхто не може без зупинки бігти на повній швидкості. Давайте людям можливість перевести подих перед тим, як перейти від одного завдання до іншого. Цьому можуть послужити внутрішньокомандні заходи та міні-перерви протягом робочого дня.
Не слід забувати, що лояльність формується зусиллями обох сторін. Середовище, де люди відчувають, що їх цінують; фінансові стимули та система нематеріальних винагород; можливість для релаксації й «підзарядки» запасів енергії — все це має забезпечити кожний працедавець, зацікавлений у збереженні цінних для себе кадрів.
За матеріалами "Five Ways To Keep Valued Employees", Forbes.
|