6 найважливіших навичок співпраці та як їх розвивати
Джерело: Baker Tilly
Спільна робота об’єднує людей з різних галузей, відділів і груп для досягнення загальної мети. Але дійти взаєморозуміння буде неможливо, якщо кожен не вмітиме правильно спілкуватись із колегами. Хороша новина — цьому можна навчитися.
1. Відкритість
Однією з найбільш важливих аспектів успішного співробітництва є відкритість і прийняття нових ідей. Коли люди приходять на нараду, щоб обговорити проект, кожен має свою спеціалізацію і власну точку зору. Неминуче виникає цілий потік ідей і думок про те, як треба вчинити. Для одних ці думки будуть зрозумілими, для інших — незнайомими, новими, захоплюючими і, можливо, важкими для сприйняття.
Люди, що мають природну цікавість, будуть відчувати себе чудово, а от більш схильні до консерватизму можуть затримати або навіть зупинити розвиток проекту навіть раніше, ніж він почнеться. А оскільки цікавість і неупередженість є одними з фундаментальних основ співробітництва, керівникам необхідно знайти способи розвинути їх в своїх людях.
Можна почати зустріч з нагадування про те, в якому середовищі з’являються найсміливіші й творчі ідеї. Коли вони знаходяться в зародковому стані, вибирайте найцікавіше і ставте питання. Це можуть бути складні питання, якщо їх провокує бажання дізнатися більше, а не прагнення показати свою владу або справити враження на оточуючих.
Ще одна річ, яку можна зробити, щоб простимулювати прийняття нових ідей, — заздалегідь продумати, що буде обговорюватись на зустрічі. Наприклад, якщо ви хочете організувати мозковий штурм, поясніть учасникам, що перш ніж відкинути ідею, її потрібно вислухати і проаналізувати, обміркувати і аргументовано відмовитися від цього напряму або розвинути його.
2. Спілкування
Чітке й вдумливе спілкування є ще однією обов’язковою умовою успішної співпраці. Люди мають бути в змозі пояснити свої думки іншим. Проблема в тому, що всі спілкуються по-різному. Деякі відчувають себе абсолютно комфортно під час публічних виступів, інші більш замкнуті. Потрібно пам’ятати про відмінності в стилях спілкування і адаптуватись.
Ефективне спілкування вимагає високого рівня самосвідомості. Співробітники мають розуміти свої сильні й слабкі сторони. Не всі можуть просто взяти і сказати, що їм не подобається або незрозуміло. Щоб згладити непорозуміння, потрібно:
- Спілкуватися з людьми так, як вони вважають за краще це робити. Наприклад, сором’язливі люди надають перевагу письмовому, а не усному спілкуванню.
- Дайте можливість всім висловитись. Встановіть програму для спільної роботи — це відмінний спосіб полегшити взаємодію в робочому колективі.
- Якщо у когось з колег є проблеми з формулюванням своїх ідей, потрібно постаратись їх зрозуміти. Можна зробити це особисто або при груповому спілкуванні, але обов’язково тактовно. Не варто нехтувати чиїмись думками, тільки тому що людина не може досить ясно їх висловити.
Створення середовища для спільної роботи — це створення простору для всіх типів спілкування і взаємодії. Потрібно продумати кілька альтернативних способів комунікації, інакше найактивніші співробітники перетягнуть всю увагу на себе. Допомогти людям поліпшити свої навички спілкування складно, але це можна зробити після того, як виникне довіра і з’явиться відчуття комфорту.
3. Організація робочого процесу
Командна робота не може бути ефективною, якщо люди не вміють делегувати повноваження, виконувати свої обов’язки і самоорганізовуватись. В ідеалі організація робочого процесу — це не той навик, якому не потрібно навчати людей під час проекту. Мається на увазі, що наймані співробітники здатні справлятись із завданнями на своїх посадах. Але бувають винятки.
Однак якщо людям регулярно доводиться переглядати зони відповідальності за проектом, вони досить швидко навчаться організовувати свій час і робоче навантаження, особливо якщо це впливає на роботу їхніх колег.
4. Довгострокове мислення
Ще одним надзвичайно важливим фактором спільної праці є здатність мислити в довгостроковій перспективі і уявляти кінцевий результат. Це означає, що всі повинні розуміти масштаби проекту і роль кожного в ньому. Чим більше у людини інформації, тим краще вона зможе виконувати свою частину роботи.
Найкращий спосіб залучити співробітників до співпраці — дати їм можливість внести свій внесок в загальне бачення й мету. Йдеться про те, щоб пояснити всім, навіщо потрібен проект. Керівники мають переконатись, що всі розуміють, як їх робота впливає на досягнення командних цілей, цілей компанії і як правильна взаємодія з колегами допоможе їх досягненню.
5. Адаптивність
Подивимось правді в очі: спільні проекти часто йдуть не так, як планувалось. Зміна пріоритетів і проблеми затримують прогрес, виникають нестиковки, що призводять до повної дезорганізації всього процесу. Щоб продовжувати роботу, люди мають вміти адаптуватись до будь-яких ситуацій.
Адаптивність — це одна з найважливіших навичок спільної роботи, яку досить важко опанувати. Хороша адаптація до змін приходить з практикою і досвідом. Тут знадобиться приклад від керівника. Все йшло як по маслу, але раптом непередбачена проблема зупинила весь прогрес в важливому проекті. Найкраще — зберігати спокій і зосередитись на наступних кроках. Заохочуйте адаптивність, не зациклюйтесь на занепокоєнні, вирішуйте проблему.
6. Дискусія
Остання навичка — це вміння тактовно і продуктивно обговорювати ідеї зі своїми колегами, не вдаючись у приватне. Дискусія — це рушійна сила інновацій: хороші ідеї отримують хід, невдалі відходять на задній план і проект рухається вперед. Але виразне обговорення може даватись складно, особливо якщо людина емоційно прив’язана до своїх аргументів.
Керівникам потрібно створити умови, де заохочуються дружні, конструктивні дискусії і за необхідності відстежувати їх розвиток. Знову ж таки, це не обов’язково має бути усне, особисте спілкування, хоча без цього складно обійтись. Можна створити чат або форум, де співробітники зможуть вирішувати робочі питання. Суть в тому, щоб забезпечити постійне спілкування про роботу — продуктивне і ввічливе.
Створення умов для успішної комунікації має також включати в себе здатність передбачити, що може цьому перешкодити, і запобігти цьому до того, як люди замкнуться в собі. Кожна людина в компанії повинна мати право голосу і можливість проявити свої знання і вміння.
За матеріалами "6 crucial collaboration skills (and how to foster them)", Jostle Blog.
Ілюстрація: Grey Vaisius
|