ІНСАЙТИ | Інноваційне мислення 22 вересня 2017 р.

Шість типів мислення, які потрібні для створення інноваційних проривів

Штучний інтелект робить для нас все більше й більше — розпізнає нашу мову та відповідає на неї, рекомендує, що подивитись та каже, куди їхати (а, можливо, невдовзі, й виконуватиме цю функцію за нас). Це наштовхує на розмірковування про те, якими навичками може володіти тільки людина та як лідерам слід їх розвивати, аби отримати паростки інновацій, розробку яких у стані прискорити машина. Ці питання піднімає у своїй статті Катя Андерсен (Katya Andresen), віце-президент інтернет-мережі Network for Good.

Шість типів мислення, які потрібні для створення інноваційних проривів У добу автоматизації та машинного навчання найбільш значущою роллю лідера може стати культивування способів мислення, які залишатимуться недоступними для машини. Для цього потрібно об’єднати в команди різнопланових людей та запалити в них іскру творчості. Хоча набагато простіше працювати з тими, хто мислить однаково, всі легендарні команди в спортивній, науковій та інших сферах складалися з індивідів, котрі мали цілком відмінні здібності та вміння й разом робили те, що було недосяжним для груп схожих між собою людей.

Справжня інновація живиться контрастами, а не однорідністю. Тоді народжується магія проривних людських осяянь, котрі, знаходячи потужне підкріплення у вигляді технології, привносять зміни до нашого життя.

Контрастні способи мислення можуть приймати багато форм. Ось шість мисленнєвих типів, поєднання яких допомагає сформувати високопродуктивну команду. (Шість типів не обов’язково означають шість різних людей — інколи один індивід може поєднувати в собі кілька способів мислення.)

1. Мрійник. У головах таких людей постійно кружляє думка: що ще, що далі та що можливо. Вони мислять масштабно, розсуваючи межі того, що вважається реальним; і ще, вони безперервно ставлять запитання «а що якщо?» та наелектризовують команду потужним зарядом творчої оптимістичної енергії.

2. Підривник. Індивіди цього типу ставлять під сумнів статус-кво та змушують інших виходити зі своєї метальної «коробки» — розширюють поле їхнього бачення, привносячи свіжу далекосяжну точку зору. Найкращі підривники не можуть наситити свою допитливість. Вони мислять нестандартно й першими розпізнають незвичні закономірності; конкурентів, котрі поки що не проявили себе; та ринкові можливості, з яких ще ніхто не скористався.

3. Сперечальник. Сперечальники ставлять під сумнів ваші припущення; не мовчать, коли бачать, що вони базуються не на фактах та даних, а на вірі в щось; вказують на недоліки в планах. Вони першими ідентифікують проблеми та змушують інших не відриватися від реальності та готуватись до неочікуваних поворотів подій. Їхня звичка оспорювати все змушує вас краще продумувати логіку обґрунтування своїх ідей та планів.

4. Рушій. Рушії є природними лідерами. Вони приносять дух боротьби та чітко сфокусовану візію до всього, в чому беруть участь; а коли всі «видихаються» чи втрачають мотивацію, дають поштовх для просування вперед. Такі індивіди виявляють неймовірну завзятість, коли потрібно відстояти ідею, здобути для неї «політичну» підтримку керівників та не дати процесу втілення задуму «збитися зі шляху». Вони є чудовими «захисниками» інтересів клієнта, бо ніхто краще за них не може забезпечити концентрацію зусиль команди на розв’язанні конкретної проблеми.

5. Деталізатор. Люди цього типу заглиблюються в кожну деталь проекту. Розкладаючи його під різними кутами зору та аналізуючи ймовірні наслідки різних кроків, вони запобігають помилкам та вчасно виявляють потенційно фатальні недоліки ініціативи. Деталізатори в змозі побачити, чого бракує навіть найкраще продуманим планам та точно вказати точку, в якій щось може не спрацювати або щось потрібно вдосконалити.

6. Реалізатор. Це найбільш винахідливі члени команди, які будь-що можуть довести справу до успішного завершення. Коли детально продумані плани починають розвалюватися, вони «закочують рукави» та знаходять рішення. Реалізатори є незамінними партнерами для розробників стратегії, бо послідовно, раз за разом забезпечують втілення задумів у потрібні терміни. Без такої людини навіть найграндіозніша ідея — це ніщо.

Все, про що йшлося вище, не просто навички — це багатоманітність проявів людської особистості. Тому потрібні ефективні лідери, котрі в стані управляти конфліктом з тим, щоб принести якомога більше користі єдиному цілому.

У так званому «загубленому інтерв’ю» 1996-го року Стів Джобс, пригадуючи часи дитинства, розповів про сусіда, який займався винахідництвом у своєму гаражі. Якось він разом з Джобсом назбирав звичайного каміння та поклав його в саморобну сушарку, додавши трохи гравію. Запустивши машину, яка почала крутити барабан з камінням, продукуючи жахливий шум, сусід сказав хлопцеві прийти наступного дня.

«Ми відкрили машину й дістали звідти на диво прекрасне, відшліфоване каміння. Звичайнісінькі булижники вдарялись у барабані одне об одного, проходили крізь тертя, гриміли і у підсумку звідти вийшло це прекрасне каміння. Ця картина завжди асоціювалася в мене з командою, яка самовіддано працює над чимось, що її по-справжньому захопило. Саме через команду, через групу безмірно талановитих людей, які стикаються між собою, сперечаються, подеколи сваряться, продукують певний шум й працюють разом, проходить шлях шліфування — як індивідів, так і їхніх ідей, а те, що виходить звідки є насправді незрівняним камінням».

Отже, щоб штучний інтелект набув якнайбільшої значущості, нам потрібен відповідний людський інтелект, що народжується в безладі колізій між творчими людьми, які збираються разом.

За матеріалами "Six Types of Thinking to Drive Digital Innovation", LinkedIn.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)