Сім «невинних» звичок поганих менеджерів
Щоб спрогнозувати, які менеджери досягнуть успіху, а які зазнають провалу, Бернард Марр (Bernard Marr), засновник та СЕО Advanced Performance Institute, рекомендує уважніше придивитись до звичок, котрі демонструють боси в процесі повсякденного управління людьми.
Менеджери-невдахи з часом неминуче зникнуть із вашого поля зору, але до цього вони змусять піти з фірми не одного потрібного вам фахівця. Такі управлінці мають дуже схожі звички. І це не обов’язково грубість, цькування чи культивування інтриг. Є й інші, менш очевидні, але також дуже шкідливі речі. Так, поганих босів відрізняють принаймні кілька із наведених нижче поведінкових проявів.
1. Вимагають від підлеглих звітуватись про використання робочого часу
Якщо бос втручається в роботу підлеглих більше, ніж потрібно, це говорить про його тяжіння до мікроменеджменту. Людина просто не довіряє членам своєї команди, бо вважає, що без контролю вони ніколи не працюватимуть добросовісно. А, крім цього, ведення чи не щохвилинного хронометражу робочого дня поглинає дорогоцінний час та відволікає співробітників від основних занять, що ніяк не прияє продуктивнішому використанню робочого часу.
2. Виявляють неорганізованість
Є невелика кількість людей, розум яких можна порівняти з невпорядкованим робочим столом: зі сторони виглядає повний безлад, але індивід точно знає, що де лежить. Проте у більшості випадків «безлад на столі» є ознакою нездатності організувати свою роботу. І такі менеджери напевно вам не потрібні. Якщо людина постійно пропускає наради, по кілька разів шукає одні й ті ж самі документи, вічно щось губить та плутає — це однозначно вказує на неспроможність самоорганізуватись. Чи можна очікувати, що такий бос нормально управлятиме командою чи підрозділом?
3. Уникають спілкування
Якщо менеджер не утруднює себе намаганнями постійно відповідати на повідомлення чи передзвонювати, коли не зміг відповісти на дзвінок; якщо він уникає зустрічі з підлеглими в холі або в рекреаційній кімнаті — це свідчить про серйозні проблеми з комунікацією. Хорошого боса відрізняє відкритість до пропозицій та ідей, які мають члени команди, а також готовність реагувати на проблеми, з якими вони стикаються.
4. Скликають непотрібні наради
Чимало організацій потрапляють до пастки нескінченних нарад, які перетворюються на ритуал і часто скликаються без жодної потреби. Проте, якщо до цього ж якійсь управлінець збирає підлеглих на зустрічі, щоб у сотий раз обговорити певну проблему, це свідчить про його нерішучість. Дуже добре, коли бос хоче почути якнайбільше думок із певного питання, але якщо при цьому втрачається почуття міри — це означає: він просто відтягує мить здійснення вибору.
5. Приятелюють із кимось із команди
Якщо менеджер має дружні стосунки з одним або кількома підлеглими, залишаючи за полем такого спілкування решту працівників, це говорить про його схильність обзаводитись фаворитами. Спочатку це може бути спілкування за ланчем чи за кавою, а потім — вибір особливих завдань, брак зауважень за запізнення і т.д. Немає нічого поганого, якщо формуються дружні стосунки з членами команди — але створення спеціальних умов для окремих співробітників може бути ознакою інших проблем.
6. Безперервно намагаються випробовувати нові підходи
Офіси таких менеджерів завалені книжками з менеджменту. Щойно почувши про останній тренд в управлінні, вони беруться його реалізовувати. Проте їм рідко вистачає терпіння, щоб довести справу до кінця та побачити — чи це працює. Найчастіше вони швидко втрачають інтерес та хапаються за щось нове. Такі експерименти заважають роботі команди. Також люди можуть перебувати в стані постійного стресу, бо не знають, що ще може прийти в голову їхньому керівникові.
7. Знають все
Якщо менеджер має готову відповідь на будь-яке запитання — це дуже поганий знак. Подеколи управлінці цього типу можуть блефувати, удаючи, що знають, як вийти зі складної ситуації, хоча не мають жодних потрібних для цього даних. Не дивно, що часто це закінчується дуже погано. І, навпаки, ефективний бос не боїться сказати «Я не знаю» та взяти час на опрацювання необхідної інформації.
За матеріалами "7 'Innocent' Habits Of Failing Managers", LinkedIn.
|