Бізнес-трансформація: системність як засіб мінімізації витрат
Як здійснити трансформацію бізнесу — раніше чи пізніше це питання постає перед кожною компанією. При цьому, як пише видання Chief Executive, хоча процес реалізації трансформаційних ініціатив може здійснюватись повільно, він не обов’язково мусить бути надмірно дорогим. Системно вчиняючи наведені нижче кроки, компанії (зокрема, середні й малі підприємства) можуть суттєво скоротити витрати на здійснення масштабних змін.
1. Впровадження дієвих процесів кадрового планування. У звіті National Center for the Middle Market (США)1 підкреслюється, що це зробили менш ніж половина середніх компаній, хоча, як всім відомо, жодна трансформація не може відбутися, якщо немає в наявності відповідних фахівців.
Автори звіту рекомендують середнім фірмам впровадити систему планування людських ресурсів, яку було б гармонізовано з бізнес-стратегією. При цьому важливо, щоб керівники усвідомлювали: найдієвішим способом прищеплювання бажаної поведінки є її моделювання на особистому прикладі. Крім усього, автори наголошують, що повноцінна система кадрового планування повинна охоплювати цілу організацію (а не обертатись навколо HR-структури). Серед завдань такої системи — планування наступності, найм, розвиток персоналу, управління продуктивністю праці (зокрема, через стимулювання залученості людей), аналіз потреб компанії у високопрофесійних фахівцях.
2. Використання аналітичних інструментів. Аналітика дає фірмам змогу визначити, які продукти чи процеси можуть потенційно стати рушієм трансформації бізнесу. Кріс Маззей (Chris Mazzei), директор з питань аналітики EY, навів приклад фірми, яка протягом десятиліть виробляла аграрну техніку та обладнання. Подивившись на себе через призму аналітики, вона переорієнтувала фокус своєї діяльності, перевтілившись у постачальника дорадчих послуг. Використовуючи свою базу знань, а також кліматичні й метеорологічні дані, ця компанія надає фермерам різнопланові рекомендації, наприклад, які методи іригації краще застосувати, коли чи як сіяти тощо.
3. Диджиталізація. Зараз цифрові стратегії торкаються кожного аспекту бізнесу: від маркетингу до управління результативністю персоналу; від процесів взаємодії з клієнтами до питань операційної ефективності, генерування інновацій та зростання. За словами Джея Скенлана (Jay Scanlan), керівника напряму «Цифрові стратегії» McKinsey, хвиля диджиталізації «захльостує земну кулю». Скенлан зауважив, що оскільки це докорінно змінює спосіб функціонування бізнесу, успішне майбутнє багатьох компаній (зокрема, середніх фірм) залежить від того, наскільки швидко вони освоюватимуть диджитал-сферу.
У свою чергу, Марк Макдональд (Mark McDonald), керуючий директор напряму «Диджитал-стратегія» Accenture, зазначив, що неспроможність впровадити цифрові стратегії ставить під сумнів майбутню конкурентоспроможність компаній. А як сказав Джеффрі Мур (Geoffrey Moore), відомий автор та бізнес-консультант, немає жодних підстав сподіватись на те, що компаніям будь-якого масштабу вдасться уникнути цифрової трансформації. При цьому він зауважив, що зараз дуже сприятливий момент для здійснення такого кроку (в першу чергу це стосується середніх компаній).
4. Використання знань та досвіду персоналу. Підказуючи, як зробити бізнес-процеси ефективнішими, працівники допоможуть компанії заощадити кошти, які можна буде скерувати в русло трансформації. На думку Мері Джозефс (Mary Josephs), засновника та CEO Verit Advisors, середні фірми мають суттєву перевагу перед великими компаніями, бо усвідомлюючи, що структура ще не досягла піку свого життєвого циклу, люди менше бояться втратити роботу, а тому більш схильні відкрито висловлювати свої думки та ідеї.
За матеріалами "How to Embrace Business Transformation Without Making a Huge Investment", Chief Executive.
Ілюстрація: Depositphotos.com
1 Національний центр середнього бізнесу.
|