Як дізнатися, чи є ваша компанія «готовою до хаосу»
Останнім часом світ, м’яко кажучи, був досить хаотичним, і зміни та адаптації, які нам як лідерам довелося запровадити протягом останніх двох років, вплинули на кожну сферу нашого життя, — пише Корін Хенкок (Corinne Hancock), всесвітньо визнана коучка з лідерства та серійна підприємиця. Вона розмірковує над важливим питанням — що робить компанію «готовою до хаосу».
Складні часи можуть багато чого показати і навчити нас. Хто з вас відчуває себе краще підготовленим до того, що буде далі, після того, як ви пройшли через ці два роки? І ще більш важливе питання: Чи готова ваша компанія до того, що буде далі?
Так, ви досить добре орієнтуєтесь у всіх змінах. Ви навіть використали їх на свою користь, шукаючи та створюючи можливості, які породили всі ці виклики.
Ви, мабуть, ніколи не працювали так наполегливо, щоб допомогти своїй сім’ї та людям, а ваші клієнти відчували себе в безпеці та підтримці в ці неспокійні часи. Ймовірно, вам довелося внести зміни та вдосконалити всі ваші процеси, включно з планами антикризового управління.
Тож, чи все це робить вашу компанію готовою до хаосу?
Ні, наявність плану антикризового управління не робить вашу компанію готовою до хаосу.
У чому різниця між кризою та хаосом?
План управління кризовими ситуаціями є поширеним явищем у більшості наших компаній, і він є дуже важливим і корисним.
Залежно від характеру вашого бізнесу або правил, які регулюють вашу галузь, у вас може бути лише кілька постерів про те, як вийти з будівлі або кому телефонувати, якщо сервер вийшов з ладу.
Деякі з вас можуть мати дуже докладні плани управління кризовими ситуаціями і навіть проводити тренінги, щоб впоратися з будь-якою надзвичайною подією — від травми на робочому місці до пожежі в цеху або ж кібератаки.
Але перш ніж ми продовжимо, нам потрібно відрізнити кризу від хаосу.
- Криза — це «час, коли необхідно прийняти складне або важливе рішення». Це неочікувана подія.
- Хаос — це «повна плутанина і безлад». Це реакція на подію.
Ви ніколи не будете захищені від кризи, але ви можете бути готовими до хаосу. Речі, які ми не можемо контролювати, будуть продовжувати відбуватися, і саме наша реакція на ці події визначає, чи будемо ми занурюватися в хаос, або ж будемо процвітати і знаходити можливості.
5 запитань, які допоможуть визначити, чи готові ви до хаосу
Готова до хаосу компанія може відповісти «так» на наступні 5 запитань:
- Чи всі чітко розуміють місію і те, що від них очікується для досягнення кінцевої мети?
- Чи є у нас чіткий план і процес, і чи всі чітко розуміють свої ролі та обов’язки?
- Чи є у нас ресурси, навички та потрібні люди?
- Чи ефективно ми комунікуємо між відділами та ролями?
- Чи є ми учасниками, які позитивно співпрацюють, і чи зосереджені ми на вирішенні проблеми?
А як у вас із цим справи?
Якщо ви відповіли «так» на всі ці запитання і вважаєте, що ваша компанія повністю готова до хаосу, то вітаю! Але я пропоную вам подумати, як би відповіли на ці питання всі інші члени команди.
З’ясуйте, де найімовірніше виникне хаос
Якщо ви отримали кілька відповідей «ні», це теж чудово. Це означає, що тепер ви знаєте, де може виникнути хаос. Цей список запитань є радше переліком основних причин хаосу і допоможе вам підготуватися до того, де хаос проявиться, коли настане криза.
Найкращий спосіб бути готовим до хаосу — це знати, де він може виникнути. Ми можемо підготуватися до речей, про які знаємо, що вони настануть. Наприклад, якщо більшість людей у вашій команді відповіли «ні» на питання 4, ви знаєте, що під час кризи хаос проявиться у сфері комунікацій.
Найкраще використовувати ці запитання, щоб обговорити кожне з них усією командою у відкритому і щирому діалозі. Питання, на які ви відповідаєте «ні», зазвичай є причиною хаосу або тим, що, на вашу думку, спричиняє хаос. Хаос викликає не окрема людина, а майже завжди брак ясності, що викликає реакцію, яка породжує хаос.
Неочікувані події та кризи будуть відбуватися завжди. Речі продовжуватимуть змінюватися, і ми не можемо їх контролювати. Знання того, де ці несподівані події спричиняють хаос, допоможе нам краще підготуватися до них, а в ідеалі — обрати більш ефективну реакцію.
Не кожна криза має створювати хаос.
Ілюстрація: alexgez.blogspot.com
|