ІНСАЙТИ | Співбесіда 10 жовтня 2007 р.

Поради випускникам, які готуються до співбесіди на посаду

Ви місяцями чекаєте поки на ринку з'явиться бажана вакансія, по сто разів вичитуючи своє CV, і нарешті отримуєте від омріяного роботодавця запрошення на інтерв'ю... Мабуть останнє, чого ви прагнете в такий момент — це дозволити своєму хвилюванню взяти верх над свідомістю та зіпсувати шанс здобути роботу мрії.

Нижче наведено кілька порад від QS World MBA Tour, які дозволять вам успішно пройти співбесіду з роботодавцем. Більшість із них ви зможете відшукати майже на будь-якому сайті вакансій. Проте тут відібрані лише найважливіші поради, які вам просто необхідно знати.

На інтерв'ю слід приходити впевненим у власних силах, але при цьому не можна плутати впевненість і зухвалість. Ви повинні відчувати (і показувати це роботодавцеві), що саме ви — найкраща кандидатура на обрану посаду. Інтерв'юер уже провів первинний відбір і з певних причин зупинив свою увагу саме на вас. Можливо, це був необхідний рівень кваліфікації, навичок чи досвіду, але в будь-якому разі тепер вам залишилося лише довести роботодавцеві, що ви дійсно той, про кого написано у CV.

Переглядаючи сайти вакансій ви також обов'язково наткнетеся на список типових запитань, які часто задаються під час співбесід. І хоча цей список зазвичай далеко не повний і не здатен покрити всіх можливих запитань, все ж іноді варто підготуватися до найбільш розповсюджених. Наприклад, ви із дуже великою ймовірністю почуєте набір стандартних запитань: Чому ви обрали саме цю компанію? Чому саме цю посаду? Назвіть свої слабкі сторони... і т. п. Та якщо ви дійсно здатні ефективно займати обрану посаду — просто говоріть правду і ви успішно пройдете інтерв'ю.

Не варто забувати про очевидне

Якщо Вам дійсно хочеться потрапити на обрану посаду, тоді не дайте змоги успіху вислизнути від вас тільки через те, що ви не підготувалися належним чином до співбесіди. Довідайтесь якомога більше про компанію, в яку йдете працевлаштовуватися, а також завжди рухайтеся в ногу із мінливими вимогами ринку. Культура компанії має надзвичайно велике значення при прийнятті рішення щодо вашого вступу на посаду.

Також важливо знати, хто проводитиме інтерв'ю. Спробуйте дізнатися якомога більше про людину, з якою ви будете зустрічатися. Саме ця людина зараз і в майбутньому зможе відповісти на запитання про компанію, відповідь на які не знайдеш у загальнодоступних джерелах. Також існує чимала ймовірність, що саме ваш інтерв'юер раніше займав ту посаду, яку плануєте зайняти ви. Доречні і влучні запитання не лише допоможуть вам довідатися більше про посаду, але й вкажуть роботодавцеві на ваш ентузіазм та зацікавленість, що також дуже важливо.

Проведіть інтерв'ю із самим собою

Хорошу практику проходження співбесіди можна здобути, задаючи запитання та критично оцінюючи самого себе. Чому ви обрали саме цей напрямок діяльності? Чому вирішили працювати саме у цій компанії? Чому серед великої кількості кваліфікованих та професійних кандидатів компанія повинна обрати саме вас?

Зрештою, якщо ви будете задавати запитання під час співбесіди — це вкаже на ваш ентузіазм та зацікавленість у новій посаді. Інтерв'юери іноді спеціально не договорюють всю інформацію про вакансію для того, щоб перевірити, чи розпитає кандидат про це. Запитуйте про корпоративне та персональне зростання, програми тренінгів та розвитку, перший проект, в якому ви братимете участь, корпоративну культуру, щоденну рутину... — перелік можливих запитань з вашого боку просто безмежний. Просто намагайтеся довідатися про все, що вас по-справжньому цікавить. Якщо перелік питань занадто великий, немає нічого поганого в тому, щоб носити з собою папірець зі списком.

Кілька останніх порад щодо співбесіди

Намагайтеся завжди носити з собою всі матеріали, які можуть знадобитися під час співбесіди. Зокрема, вам може придатися роздрукована копія опису вакантного місця, а також 2-3 копії вашого CV, кілька прикладів вашої роботи тощо.

Дізнайтеся, чи діє у компанії дрес-код і вдягайтеся відповідно до нього. Вам слід завжди виглядати акуратно, але при цьому почуватися комфортно. І хоча сказати простіше, ніж зробити, але намагайтеся не показувати своє хвилювання. Якщо ви нервуєтесь, спробуйте розмовляти повільно, дихати глибше і не метушитися.

Як ви прощаєтесь із роботодавцем після співбесіди — також дуже важливо. Наприкінці розмови поділіться своїми враженнями від майбутньої посади, наскільки, на вашу думку, ви підходите для цієї роботи, чи є у вас необхідні знання та навички.... Покиньте приміщення із посмішкою. Ви сюди ще повернетесь.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Серійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіхуСерійний переможець. 5 дій для створення вашого циклу успіху
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)