Справжні лідери не звільняють людей
Ліз Раян (Liz Ryan), експерт з питань сучасного робочого середовища та колишній учасник рейтингу Fortune 500 HR executive, пояснює, чому справжні лідери (майже) ніколи не звільняють людей.
Ліз Раян
(Liz Ryan)
|
Управління людьми ніколи не було простою справою. Адже й самі по собі люди часто виявляються складними. Як і інші важливі люди в нашому житті — рідня, діти, батьки чи близькі друзі — наші підлеглі можуть дратувати нас. Але як ми на це реагуємо? Якщо ми готові звільнити людину тільки через те, що вона дратує нас — значить наші лідерські навички залишають бажати кращого.
Людей, які заслуговують на звільнення тільки через те, що "неідеально" вписуються у наше уявлення того, яким повинен бути працівник — не існує.
Менеджери, для яких звільнення людей перейшло із категорії "виняткових випадків" в категорію "звичних справ" — слабкі лідери та управлінці. Адже, як відомо, існує два способи керувати людьми — через страх та абсолютний контроль, а також через довіру. Перший спосіб є найшвидшим. І для багатьох він здається очевидним рішенням всіх проблем. Другий спосіб набагато повільніший і вимагає більшої кількості часу. Він вимагає глибокого знання та розуміння кожного співробітника — речей, які його надихають та мотивують.
Дехто з нас не має на це часу. Набагато простіше використовувати метод "батога", ніж заглиблюватися у розкриття суті людей, з якими нам доводиться працювати. Але таке заглиблення є абсолютно необхідним, якщо ми по-справжньому хочемо зрозуміти природу лідерства.
Налагодження стосунків із найбільш проблемними працівниками, пошук шляхів до їх світогляду та мотивації — найскладніша частина роботи хорошого керівника. Але якщо менеджер цього не робитиме — він так і залишиться інструментальним управлінцем і ніколи не досягне статусу справжнього лідера. Коли ми говоримо підлеглому: "Ти звільнений", — то розмова і розвиток лідера на цьому припиняється!
Дуже легко керувати армією, якщо кожен солдат рухається в правильному напрямку і готовий на все заради досягнення спільних цілей. Коли ми керуємо такою "армією", на гребені ейфорії легко забути, що перемога у війні — це заслуга кожного з її учасників. Самовпевнений керівник може приписати успіх власним заслугам і перестати прислухатися до команди. Ми можемо сказати "давайте позбавимося від тих, хто не вірить в успіх нашого наступного проекту" і звільнити людей, які, можливо, були найрозумнішими та мали найширший світогляд. Найгірша помилка керівника — вимагати, щоб всі його підлеглі почали дивитися на світ через його призму.
Застаріле і абсолютно непридатне для сучасного бізнес-середовища правило стверджувало: "Наймайте повільно, звільняйте швидко". На жаль, до сих пір існують керівники, які намагаються керуватися цим абсурдним принципом. Проблема полягає в тому, що в основі даного правила лежить хибне припущення, що у менеджерів є необмежений час на прийняття рішення щодо найму. Насправді ж, найбільш талановиті кандидати ніколи не будуть витрачати свій дорогоцінний час на "вічні" співбесіди. Тому, якщо ви хочете працювати з найкращими — вам доведеться навчитися наймати швидко!
Тож правило сучасного бізнесу звучатиме з точністю до навпаки: "Ми повинні наймати людей досить швидко, при цьому будучи готовими інвестувати куди більше часу на розмови та дискусії в момент, якщо з якихось причин вирішимо розстатися із кандидатом". Люди, які можуть нас чомусь навчити, далеко не завжди виявляються тими людьми, яких би ми хотіли бачити своїми вчителями. Керівники часто з пристрастю захищають власний пріоритет, і намагаються позбавитися від кожного, хто вносить "дискомфорт" у їхнє спокійне життя.
І тільки вони здатні дати відповідь на запитання, ким хочуть бути: "Самозакоханими бюрократами чи справжніми лідерами".
За матеріалами "Real Leaders Don't Fire People", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|