ІНСАЙТИ | Лідерство 3 січня 2012 р.

Справжні лідери не звільняють людей

Ліз Раян (Liz Ryan), експерт з питань сучасного робочого середовища та колишній учасник рейтингу Fortune 500 HR executive, пояснює, чому справжні лідери (майже) ніколи не звільняють людей.

Ліз Раян (Liz Ryan)
Ліз Раян
(Liz Ryan)
Управління людьми ніколи не було простою справою. Адже й самі по собі люди часто виявляються складними. Як і інші важливі люди в нашому житті — рідня, діти, батьки чи близькі друзі — наші підлеглі можуть дратувати нас. Але як ми на це реагуємо? Якщо ми готові звільнити людину тільки через те, що вона дратує нас — значить наші лідерські навички залишають бажати кращого.

Людей, які заслуговують на звільнення тільки через те, що "неідеально" вписуються у наше уявлення того, яким повинен бути працівник — не існує.

Менеджери, для яких звільнення людей перейшло із категорії "виняткових випадків" в категорію "звичних справ" — слабкі лідери та управлінці. Адже, як відомо, існує два способи керувати людьми — через страх та абсолютний контроль, а також через довіру. Перший спосіб є найшвидшим. І для багатьох він здається очевидним рішенням всіх проблем. Другий спосіб набагато повільніший і вимагає більшої кількості часу. Він вимагає глибокого знання та розуміння кожного співробітника — речей, які його надихають та мотивують.

Дехто з нас не має на це часу. Набагато простіше використовувати метод "батога", ніж заглиблюватися у розкриття суті людей, з якими нам доводиться працювати. Але таке заглиблення є абсолютно необхідним, якщо ми по-справжньому хочемо зрозуміти природу лідерства.

Налагодження стосунків із найбільш проблемними працівниками, пошук шляхів до їх світогляду та мотивації — найскладніша частина роботи хорошого керівника. Але якщо менеджер цього не робитиме — він так і залишиться інструментальним управлінцем і ніколи не досягне статусу справжнього лідера. Коли ми говоримо підлеглому: "Ти звільнений", — то розмова і розвиток лідера на цьому припиняється!

Дуже легко керувати армією, якщо кожен солдат рухається в правильному напрямку і готовий на все заради досягнення спільних цілей. Коли ми керуємо такою "армією", на гребені ейфорії легко забути, що перемога у війні — це заслуга кожного з її учасників. Самовпевнений керівник може приписати успіх власним заслугам і перестати прислухатися до команди. Ми можемо сказати "давайте позбавимося від тих, хто не вірить в успіх нашого наступного проекту" і звільнити людей, які, можливо, були найрозумнішими та мали найширший світогляд. Найгірша помилка керівника — вимагати, щоб всі його підлеглі почали дивитися на світ через його призму.

Застаріле і абсолютно непридатне для сучасного бізнес-середовища правило стверджувало: "Наймайте повільно, звільняйте швидко". На жаль, до сих пір існують керівники, які намагаються керуватися цим абсурдним принципом. Проблема полягає в тому, що в основі даного правила лежить хибне припущення, що у менеджерів є необмежений час на прийняття рішення щодо найму. Насправді ж, найбільш талановиті кандидати ніколи не будуть витрачати свій дорогоцінний час на "вічні" співбесіди. Тому, якщо ви хочете працювати з найкращими — вам доведеться навчитися наймати швидко!

Тож правило сучасного бізнесу звучатиме з точністю до навпаки: "Ми повинні наймати людей досить швидко, при цьому будучи готовими інвестувати куди більше часу на розмови та дискусії в момент, якщо з якихось причин вирішимо розстатися із кандидатом". Люди, які можуть нас чомусь навчити, далеко не завжди виявляються тими людьми, яких би ми хотіли бачити своїми вчителями. Керівники часто з пристрастю захищають власний пріоритет, і намагаються позбавитися від кожного, хто вносить "дискомфорт" у їхнє спокійне життя.

І тільки вони здатні дати відповідь на запитання, ким хочуть бути: "Самозакоханими бюрократами чи справжніми лідерами".

За матеріалами "Real Leaders Don't Fire People", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Творча впевненість. Як розкрити свiй потенцiалТворча впевненість. Як розкрити свiй потенцiал
Правила всьогоПравила всього
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)