Як побудувати достойну корпоративну культуру
Організаційна культура — це те, з чим ми стикаємося щодня. Це те, що надихає, стимулює долати перешкоди або навпаки — вичавлює всю енергію та вбиває будь-яке бажання щось робити. Про те, як сформувати в компанії корпоративну культуру, що налаштовувала б на досягнення, розповідає Шон Парр (Shawn Parr), керівник консалтингової компанії Bulldog Drummond, серед клієнтів якої, зокрема, MTV, Nestle, Outfitters, Ideo, Sony, Virgin та Disney.
Шон Парр
(Shawn Parr)
|
Вкрай важливо зрозуміти, що є рушієм вашої корпоративної культури? Чиїсь амбіції та прагнення ще більшої влади? Або бажання створити здорову атмосферу в колективі? Накази та розпорядження, які спускаються згори, чи прагнення співпраці, що зруйнувала б всі границі між підрозділами?
Аби зрозуміти сутність культури фірми, потрібно побувати на нарадах керівників, послухати розмови, що ведуться в столовій чи за кавою, проаналізувати, як приймаються рішення та як відбувається взаємодія між відділами.
Культура — це найпотужніше джерело енергії для вашого бренду. В свою чергу, бренд — це єдиний актив, спроможний служити засобом стійкої диференціації компанії впродовж тривалого часу. Отже, його потрібно пестити, розвивати та наповнювати живильною енергією. Зробити ж це можуть тільки люди, яким довірено бути «хранителями» марки. А тому без наповненої позитивом культури всі гроші, інвестовані в розробку та маркетинг продукту, підуть у нікуди.
Візьмемо Zappos, одну з найдинамічніших компаній світу, капіталізація якої наближається до $2 млрд. В основі її зростання — наповнена здоровою енергією культура, що поєднала у собі багатоманітність людських індивідуальностей. Культура Zappos відкрита для всіх, хто готовий прийняти її засади.
А тепер подивимось на American Apparel, відомого виробника і продавця готового одягу, що прославився також і своїми скандальними витівками. Обидва гравця послідовно втілюють свої місії — обидва мають задокументовані засади своєї культури. Але якщо метою існування Zappos є творення щастя, сенс буття American Apparel — в служінні власним егоїстичним інтересам. Підсумок: Apparel загрузла у справах про банкрутство. Тож цілісність та істинні цінності завжди перемагають.
Культуру неможливо створити, просто слідуючи чиїмось рекомендаціям. Але, все ж таки, є деякі базові речі, котрі обов’язково потрібно врахувати в процесі її формування.
1. Ефективне лідерство
Культура компанії надихається її лідерами, котрі досконало розуміють всі реалії функціонування бізнесу. Вони чудові комунікатори та мотиватори, спроможні чітко сформулювати місію, візію та цілі компанії та створити середовище, якнайсприятливіше для їхньої матеріалізації
2. Вірність цінностям
Говорити про цінності фірми в конференц-залі — це одне, натомість послідовно ж демонструвати їх на власному прикладі — цілком інше. Важливо, щоб неухильність дотримання цінностей стала одним із вимірів оцінювання як підрозділів, так і окремих індивідів. Лише таким чином цінності увійдуть у «плоть і кров» компанії, втілившись в її персоналі, продуктах, заходах та комунікаціях.
3. Відповідальність
Ознакою сильної культури є наділення працівників повноваженнями, визнання їхніх здібностей, чітке визначення їхніх ролей та сфери відповідальності. Здавалося б, це настільки очевидно, що навіть не варто про це згадувати. Втім, на світі є сила-силенна компаній, які повністю ігнорують цей базовий принцип.
4. Визнання успіхів і провалів
Більшість компаній мчать на такій швидкості, що часто забувають відзначити власні досягнення — як великі, так і малі. До того ж, майже всім бракує не лише часу, але і скромності. А тому не дивно, що їм так важко визнавати свої помилки та робити відповідні висновки. Кожна фірма може по-своєму підходити до подання інформації щодо успіхів та невдач, але це потрібно робити регулярно та системно.
За матеріалами "How To Build A Courageous Company Culture", Fast Company.
|