ІНСАЙТИ | Співпраця 29 квітня 2013 р.

Працівники як партнери: основні принципи роботи з вашими людьми

Автор: Марія Мудра
Джерело: kmbs

Кожному керівнику зрозуміло, що основою будь-якого бізнесу є люди. До того ж люди «з обох сторін». Зі споживацького боку — клієнти, завдяки яким ваша справа є комерційною, з іншого — персонал, який є двигуном, основним центром і енергією вашого бізнесу. І саме від нього, у великій мірі, залежить, наскільки прибутковою і успішною буде ваша справа. Тому серед інших важливих елементів розвитку бізнесу, особливу й, мабуть, основну увагу потрібно приділяти підбору і розвитку персоналу. Що ж при цьому важливо враховувати?

Працівники як партнери: основні принципи роботи з вашими людьми
Ілюстрація: Shutterstock

Чітке розуміння своїх обов’язків

Ми вже торкалися цього пункту у статті «Кілька загадок сервісу» — кожен ваш працівник повинен чітко розуміти свої прямі обов’язки, що ви від нього очікуєте, за якими параметрами оцінюється його робота і кому він безпосередньо підзвітний. Не залишайте цей важливий пункт без уваги і не спирайтесь на «істину», що все й так зрозуміло.

Поясніть підлеглим, за якими критеріями ви оцінюватимете успішність виконаного завдання, і чи впливатиме вона якось на винагороду (бонуси, премії, поїздки на конференції тощо). З’ясовуйте і проговорюйте усі ці питання протягом перших тижнів випробувального терміну новачка. І лише після цього ви можете очікувати і вимагати якісного результату.

Робота згідно з якостями і талантами

Цей пункт важливий і при підборі кандидата на конкретну вакансію, і для його потенційного росту й розвитку, адже якщо людина на своєму місці — вона виконує свої завдання чіткіше, якісніше, грамотніше, додаючи своє бачення і тим самим вдосконалюючи ваш бізнес.

Зверніть увагу не тільки на вміння, досвід і навички, а й на риси характеру, звички, захоплення, оточення, соціальну активність ваших працівників. Розпитайте у них про плани і мрії, словом, відкрийте їх для себе. І тоді ви зможете краще «підлаштувати» людину під «її» позицію, зможете спрогнозувати, кого і як можна виростити, і неабияк підвищити лояльність до своєї справи.

Прийняття ідеї бізнесу

Дуже важливо, щоб ваші працівники розуміли і поділяли ідею вашого бізнесу. Це в рази підвищить їхню залученість та ефективність роботи. Так, велосипедист значно краще пояснить потенційним клієнтам переваги одного ровера над іншим, описавши одразу усі переваги велопрогулянки на роботу; струнка красуня, що стежить за собою, чудово роз’яснить тонкощі здорового харчування у кафе чи крамничці органічної їжі; а людина, що переймається персональною фінансовою грамотністю, досконало розповість «плюси» страхування життя. Люди, які вірять у те, що роблять, докладають до цього більше зусиль — і це виходить у них органічно й правдиво. Віра працівників у ваш продукт, послугу і місію діє краще за будь-яку рекламу.

До речі, навіть окрема ініціатива, що об’єднує ваших працівників, дасть хороший ефект. Скажімо, велосипедна стоянка для підтримання здорового способу життя і розвантаження міста, політика повторного використання паперу у межах еко-ініціатив, приймання до колективу лише тих, хто не курить тощо, згуртовують навколо вас однодумців, а це передумова для формування сильної команди.

Навчання

Звісно, професійні навики потрібно здобувати і вдосконалювати. Для цього важливо влаштовувати навчання, яке стосується бізнес-процесів і практик, організовувати тренінги із залученням внутрішніх та зовнішніх експертів, брати участь у професійних конференціях, виділяти час для вебінарів та спілкування з працівниками на певні теми.

Також командам варто самостійно організовувати періодичні воркшопи (кожен працівник готує якусь тему, яка є дотичною до роботи групи). Такі воркшопи добре доповнювати обговоренням проблем і труднощів та мозковим штурмом.

Хорошою практикою є «внутрішні гранти» на навчання у бізнес-школах та інших навчальних проектах. Так ви зможете винагородити активних і працьовитих, а ще — визначити тих, хто прагне вдосконалюватися, тобто потенційних менеджерів.

Перспектива

Кожна людина хоче знати, а що далі? Що чекає її у професійній сфері за рік-два-п’ять? Що їй потрібно зробити, щоб досягнути наступного рівня, вищої зарплати і позиції? Зрештою, усі ці запити справедливі. І якщо вигідних «правил гри» не запропонуєте ви — їх запропонує хтось інший. А втрачати добре навчених і вже пристосованих до вашої компанії професіоналів, щонайменше, прикро.

Створіть внутрішні сходинки росту (хай навіть вони не будуть значними, все ж на деякийсь час цього вистачить), виплачуйте справедливу і адекватну винагороду за роботу, обов’язково покажіть, де людина може опинитись, якщо добре виконуватиме свої завдання й виявлятиме ініціативу. Адже перспектива росту всієї компанії також залежить від професійного вдосконалення ваших працівників.

Зворотній зв'язок

Обов’язково раз на тиждень (два тижні, місяць) давайте свій зворотній зв'язок кожному працівникові. Скажіть персонально, що ви думаєте про його роботу, розпитайте його думку про проект, над яким він працює, за потреби зверніть увагу на доопрацювання, дайте свої поради та настанови і, обов’язково, закінчіть розмову позитивно.

Якщо через масштаби компанії ви не можете зробити це персонально, делегуйте даний обов’язок безпосереднім керівникам відділів. Тільки переконайтесь, що вони вміють давати зворотній зв'язок правильно. До речі, потрібно давати фідбек і про їхню роботу.

Міцна команда

Зрозуміло, що команда-зірка краща за команду зірок, де кожен грає сам за себе і усі сперечаються за першість. Дбайте про гарну комунікацію між працівниками, про те, щоб кожен був на своїй позиції. Є безліч практик та інструментів, які допоможуть вам об’єднати команду: це і групові ігри, й офісні завдання, і спільний великий проект/ініціатива, відпочинок та спорт, правильна корпоративна політика і неформальні традиції. Головне — виберіть те, що вам до душі, і залучіть до цього вашу команду.

Місце для «я» у команді

Однак не можна допустити повного розчинення особистості в команді. Вмійте виокремити людину, визнавати її перемоги і здобутки, вчасно і правильно «поплескати по плечу». Дослуховуйтесь до прохань ваших працівників і підтримуйте їх. Виявляйте свою довіру до людей і долучайте їх до цікавих завдань. Така поведінка менеджера окриляє і мотивує.

Ініціатива винагороджується

Якщо ви дотримуватиметесь цих принципів — очікуйте різних цікавих ініціатив від своєї команди. Це можуть бути нові підходи до роботи, маркетингові проекти, покращення сервісу, впровадження дотичних соціальних проектів, бачення нових перспективних напрямів і трендів. Заохочуйте до висловлення і втілення таких ініціатив. Винагороджуйте за них ваших працівників, адже такі незначні речі зазвичай розвиваються у перспективні напрямки бізнесу.

Якщо ви правильно вибудуєте політику стосовно персоналу, то досягнете нового стратегічного рівня. Ваші працівники стануть вашими партнерами і відчуватимуть персональну відповідальність за результати бізнесу, працюватимуть максимально якісно і з максимальною віддачею. А відповідальні й залучені люди роблять хороший бізнес.

Про автора:

    Марія Мудра, незалежний консультант з питань HR-маркетингу та персонального росту.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності50 найкращих книжок в інфографіці. Інструменти особистої ефективності
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)