Як щоразу наймати найкращих людей
Лес МакКеон (Les McKeown), президент та генеральний директор компанії Predictable Success, автор численних публікацій та кількох бізнес-книг, переконаний, що найм персоналу — це один із найважливіших стратегічних процесів у кожній компанії.
Лес МакКеон
(Les McKeown)
|
Успіх вашого бізнесу значною мірою залежить від дій ваших людей. Кожного дня вони приймають сотні, а можливо навіть тисячі рішень, які визначають наскільки ефективною та результативною буде ваша компанія. Якщо сумарний вектор всіх цих дій та рішень буде позитивним — ви переможете. Якщо ні — програєте!
Очевидно, що процес пошуку та відбору персоналу — надзвичайно важливе завдання для топ-менеджерів та власників бізнесу. Зрештою, кожен новий співробітник або підвищує компетенцію компанії як єдиного цілого, або знижує її. Тому дивно бачити, що деякі лідери до сих пір використовують аматорські підходи у процесах відбору та управління персоналом.
Ось кілька порад, які допоможуть зробити процес найму більш професійним:
- Відмовтесь від дурнуватих "шаманських" технік. Всі ми чули про дивні запитання, які іноді проскакують на інтерв'ю з кандидатами. Наприклад, деякі генеральні директори запитують у потенційних майбутніх співробітників, "яка тварина відображає їхню духовну сутність" чи "що вони зробили б у певній нереальній ситуації". Це все дурниці! І ситуація погіршується ще й тим, що кандидати читали про них на тих самих сайтах, що й генеральні директори. Ви можете вдаватися до "шаманства", якщо це вам так подобається, але не розраховуйте, що подібні "техніки" допоможуть відібрати найкращих кандидатів.
- Визначте дуже чітко, хто вам потрібен. Назвіть п'ять ключових навичок, якими повинен володіти успішний кандидат, щоб досягнути успіху на роботі. Яке ставлення та тип поведінки він повинен демонструвати, щоб не лише досягати цілі, але перевершувати очікуваний результат?
- Вимагайте докази того, що кандидат дійсно володіє заявленими знаннями та навичками. Весь процес найму (а найм повинен бути саме процесом, а не одноразовою подією) має на меті довести вам, що кандидат дійсно володіє тими знаннями, навичками та типом характеру, які допоможуть йому досягати найкращих результатів на робочому місці. А це у свою чергу означає, що у більшості випадків вам буде доволі складно обійтися без тестування.
- Залучайте інших. Спробуйте поставити свою машину заднім ходом на тісний паркінг не користуючись при цьому парктроніками, бортовим комп'ютером та дзеркалами заднього виду. У кращому випадку ви так "накрутитесь" головою, що після цього у вас довго болітиме шия. У гіршому — ви розіб'єте машину. Так само неефективно намагатись самостійно керувати всім процесом найму персоналу.
Залучайте до рекрутингу якомога більше людей, які працюють в компанії. Запрошуйте колег на інтерв'ю з кандидатами. Таким чином ви зумієте досягнути успіху набагато швидше.
За матеріалами "How to Hire Great People — Every Time", Inc.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|