ІНСАЙТИ | Інновації 13 лютого 2009 р.

Інновації під час рецесії

"Інновації не зупиняються, коли приходить криза.
І ви повинні діяти відповідно! Адже саме інновації
приваблюють споживача!"

Ервін Содані (Arvin Sodhani), Intel

Коли економіка потерпає від кризи, а багато компаній переходять у так званий "режим виживання", слова Ервіна Солдані можна надихають своєю свіжістю. Президент Intel Capital, однієї з найбільших організацій у світі, наголошує на важливості інноваційної діяльності під час рецесії, називаючи її (інноваційну діяльність) не тільки можливою, але й абсолютно необхідною.

Коли весь світ розмірковує над скороченням витрат, сповільненням виробництва та звуженням своєї діяльності тільки до найбільш основних напрямків, у компаній, які мають відвагу продовжити інноваційну діяльність, з'являється надзвичайно суттєва конкурентна перевага.

Британське дослідження, в якому взяло участь 1000 бізнесів, переконливо засвідчило, що за останні 30 років інвестиції в інновації згенерували 24% повернення інвестицій, тоді як скорочення витрат дозволили заощадити лише 0,6%

Спробуємо розглянути інноваційні прориви наступних компаній:

  • прибутки та продаж компанії Procter & Gamble (P&G) дуже суттєво скоротилися під час Великої депресії. Втім, це не завадило компанії запустити першу "мильну" радіо-оперу та створити перший синтетичний пральний засіб Dreft;

  • протягом кризи 1980-82 років Тед Тернер (Ted Turner) заснував CNN (у 1980-му). Наступного року він запустив програму MTV. У цьому ж році American Airlines дали старт відомій програмі лояльності, яка базувалася на милях;

  • через 42 дні після горезвісного 9/11/01 компанія Apple створила свій перший iPod — легендарний mp3-плеєр, який зумів завоювати мільйони прихильників у різних куточках світу.

Що ж пояснюють всі ці приклади? Винахідлива, сфокусована та цілеспрямована інноваційність призводить до підвищення результативності. Питання полягає не в тому, чи потрібно займатися інноваціями під час кризи, а в тому, яким чином зробити це найбільш ефективно?

Нижче наведено три техніки, які допоможуть знизити ризики:

Створіть "спіраль" натхнення: під час кризи дуже важливо повністю захопити "серця та думки" всіх ключових учасників бізнесу, в тому числі й співробітників. Нехай вони більше спілкуються з клієнтами та конкурентами. Це дозволить їм підтримувати в собі дух натхнення. Не чекайте, коли креативність ваших колег проявиться сама по собі. Спонукайте її! Наприклад — проведенням спеціальних креативних сесій.

Дотримуйтесь підходу "тестування та вивчення" (test and learn approach): Такий підхід — надзвичайно економний і, водночас, ефективний шлях до інновацій. Він передбачає, що кожен інноваційний продукт треба якомога швидше та дешевше протестувати на життєздатність. Якщо продукт не виправдав себе — відмовитись від нього, якщо навпаки — запустити його у масове виробництво. Таким чином досягається значна економія коштів.

Розвивайте "відкриті" (Open Source) зв'язки: Людина не може все робити сама. Навчившись креативно залучати талановитих людей, їхнє натхнення та ідеї (навіть якщо вони знаходяться за межами компанії) допоможе суттєво підвищити якість наявних продуктів, а можливо — навіть посприяти створенню нових. Наприклад, кампанія обміну співробітниками між Google та P&G дозволила працівникам P&G довідатись багато нового про принципи та функціонування Web 2.0, а представникам Google дізнатися нові речі про маркетинг, який працює у P&G.

За матеріалами статті Anthony Gerardi, Jennifer Dominiquini "Innovation In a Recession", Prophet.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Кради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiстьКради як митець. Креативнi «фiшки», про якi тобi нiхто не розповiсть
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Всесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудовиВсесвіт розмовляє числами. Як сучасна математика пояснює найбільші секрети світобудови

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)