Інновації під час рецесії
"Інновації не зупиняються, коли приходить криза.
І ви повинні діяти відповідно! Адже саме інновації
приваблюють споживача!"
Ервін Содані (Arvin Sodhani), Intel
Коли економіка потерпає від кризи, а багато компаній переходять у так званий "режим виживання", слова Ервіна Солдані можна надихають своєю свіжістю. Президент Intel Capital, однієї з найбільших організацій у світі, наголошує на важливості інноваційної діяльності під час рецесії, називаючи її (інноваційну діяльність) не тільки можливою, але й абсолютно необхідною.
Коли весь світ розмірковує над скороченням витрат, сповільненням виробництва та звуженням своєї діяльності тільки до найбільш основних напрямків, у компаній, які мають відвагу продовжити інноваційну діяльність, з'являється надзвичайно суттєва конкурентна перевага.
Британське дослідження, в якому взяло участь 1000 бізнесів, переконливо засвідчило, що за останні 30 років інвестиції в інновації згенерували 24% повернення інвестицій, тоді як скорочення витрат дозволили заощадити лише 0,6%
Спробуємо розглянути інноваційні прориви наступних компаній:
- прибутки та продаж компанії Procter & Gamble (P&G) дуже суттєво скоротилися під час Великої депресії. Втім, це не завадило компанії запустити першу "мильну" радіо-оперу та створити перший синтетичний пральний засіб Dreft;
- протягом кризи 1980-82 років Тед Тернер (Ted Turner) заснував CNN (у 1980-му). Наступного року він запустив програму MTV. У цьому ж році American Airlines дали старт відомій програмі лояльності, яка базувалася на милях;
- через 42 дні після горезвісного 9/11/01 компанія Apple створила свій перший iPod — легендарний mp3-плеєр, який зумів завоювати мільйони прихильників у різних куточках світу.
Що ж пояснюють всі ці приклади? Винахідлива, сфокусована та цілеспрямована інноваційність призводить до підвищення результативності. Питання полягає не в тому, чи потрібно займатися інноваціями під час кризи, а в тому, яким чином зробити це найбільш ефективно?
Нижче наведено три техніки, які допоможуть знизити ризики:
Створіть "спіраль" натхнення: під час кризи дуже важливо повністю захопити "серця та думки" всіх ключових учасників бізнесу, в тому числі й співробітників. Нехай вони більше спілкуються з клієнтами та конкурентами. Це дозволить їм підтримувати в собі дух натхнення. Не чекайте, коли креативність ваших колег проявиться сама по собі. Спонукайте її! Наприклад — проведенням спеціальних креативних сесій.
Дотримуйтесь підходу "тестування та вивчення" (test and learn approach): Такий підхід — надзвичайно економний і, водночас, ефективний шлях до інновацій. Він передбачає, що кожен інноваційний продукт треба якомога швидше та дешевше протестувати на життєздатність. Якщо продукт не виправдав себе — відмовитись від нього, якщо навпаки — запустити його у масове виробництво. Таким чином досягається значна економія коштів.
Розвивайте "відкриті" (Open Source) зв'язки: Людина не може все робити сама. Навчившись креативно залучати талановитих людей, їхнє натхнення та ідеї (навіть якщо вони знаходяться за межами компанії) допоможе суттєво підвищити якість наявних продуктів, а можливо — навіть посприяти створенню нових. Наприклад, кампанія обміну співробітниками між Google та P&G дозволила працівникам P&G довідатись багато нового про принципи та функціонування Web 2.0, а представникам Google дізнатися нові речі про маркетинг, який працює у P&G.
За матеріалами статті Anthony Gerardi, Jennifer Dominiquini "Innovation In a Recession", Prophet.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|