ІНСАЙТИ | Продаж 3 квітня 2013 р.

Чотири стратегії успішного продажу

Деніел Пінк (Daniel H. Pink)
Деніел Пінк
(Daniel H. Pink)
Нерідко саме слово «продаж» асоціюється в нас із настирливими вмовляннями придбати щось зовсім нам не потрібне або із дзвінком телемаркетолога, котрий відриває від вечері. Проте, як зазначає автор відомих бізнес-бестселерів Деніел Пінк (Daniel Pink) у своїй новій книзі «To Sell is Human: The Surprising Truth About Moving Others» («Продавати притаманне людині. Дивовижна правда про те, що може зрушити інших з місця»): «Подобається вам це чи ні, але всі ми займаємося продажем».

І насправді, чи не доводиться нам щодня впливати на когось — переконувати, вмовляти приділити нам час, гроші, увагу, дати можливість щось здійснити? А якщо ви керівник, то безперервно щось «продаєте» — ваші ідеї, рішення, проекти... Отже, щоб досягти успіху, усім нам доводиться виступати в ролі продавців. При цьому, щоб ви не продавали — задум, послугу чи товар, сьогодні зробити це важче, ніж будь-коли.

«На боці покупця величезна інформаційна перевага», — пише Пінк. — А це означає, що продавець не може більше маніпулювати інформацією, вже не говорячи про вдавання до прямого обману. Тож їм доводиться діяти прозоріше». Щоб успішно продавати в умовах трансформованого поля гри, варто врахувати наступні рекомендації Деніела Пінка.

1. Ретельно продумайте вашу ввідну бесіду. Скажімо, якщо ви представлятимете вашу ідею інвесторові, вам знадобиться неабияка впевненість у собі. Якщо ви говоритимете собі «Мені це таки вдасться», можливо, почуватимете себе комфортніше, але на вашу результативність це ніяк не вплине. Отже, краще запитайте себе: «А чи я це дійсно зможу?». Навіть, якщо чіткої відповіді не буде, це запитання змусить вас пригадати аналогічні ситуації з минулого, а також досвід й знання, що допомогли успішно з ними впоратися. «Бесіда з собою у формі "запитання — відповіді" якнайкраще готує вас до зустрічі», — підкреслює Пінк.

2. Намагайтеся зрозуміти точку зору клієнта. «Коли ми розуміємо міркування іншої людини, ми завжди діємо ефективніше», — пише Деніел Пінк, радячи не просто налаштуватися на «хвилю» співрозмовника, але й виявити те, що він називає «емпатією плюс». Окрім здатності усвідомлювати, що відчуває людина (або аудиторія), це означає ще й вміння зрозуміти, про що потенційний покупець думає в даний момент часу та яким є коло його інтересів». Якщо ж в розмові із клієнтом вам вдасться звернутися до його думок чи вподобань, ваші шанси на успіх суттєво підуть в гору.

3. Будьте провідником. Сьогодні найважливіше для продавця — не вміння оцінювати й аналізувати інформацію, а його спроможність скеровувати співрозмовників, допомагаючи їм зорієнтуватися в інформаційних потоках. «Покажіть вашій аудиторії, що ви розумієте, що за люди перед вами, чого вони потребують, та де це можна знайти», — зазначає Деніел Пінк. Крім того, він радить починати бесіду не з тверджень, а з запитань. Бо так вам легше буде започаткувати відвертішу розмову, і таким чином зрозуміти точку зору клієнтів. А також, можливо, вам вдасться ідентифікувати проблему, існування якої вони ще не усвідомили, і, відповідно, сфокусувати вашу бесіду на можливості її розв’язання. При цьому ви «намагаєтесь пристосувати те, що пропонуєте, до потреб клієнта, а не тиснути на нього», — підсумовує Пінк.

4. Намагайтесь збалансувати риси інтроверта та екстраверта. Дуже часто ми думаємо, що найефективніші продавці — це екстраверти. Втім, якнайкраще підходять для цієї ролі амбіверти, або люди, котрі поєднують у собі легкість спілкування, притаманну екстравертові із стриманістю інтроверта. Перші говорять забагато, а останні, навпаки, занадто лаконічні; натомість амбіверти вміють знаходити «золоту середину». «Вони знають, коли відкривати рота, а коли замовкати, коли треба трохи натиснути на можливого покупця, а коли доцільніше стриматися», — підкреслює Пінк, зазначаючи при цьому, що якогось певного алгоритму дій тут немає. «Для вас важливо усвідомити до якої крайнощі тяжієте та спробувати підштовхнути себе ближче до середини», — зазначає він.

За матеріалами "How to Reframe Your Thinking to Sell Your Business Ideas", Entrepreneur.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішностіЕмоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Вийди за межi. Забудь про успiх — стань видатнимВийди за межi. Забудь про успiх — стань видатним

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)