ІНСАЙТИ | Лідерство 12 червня 2007 р.

Життєвий цикл лідера

Кожен механізм характеризується своїм робочим ресурсом, який з часом має властивість вичерпуватися. І хоча успішного лідера складно назвати механізмом, схоже, що він також має обмежений ресурс лідерства. Саме тому топ-менеджери рідко бувають ефективними після досягнення старості.

Разом із набуттям життєвого і робочого досвіду, більшість генеральних директорів ризикують потрапити у пастку усталеності і консервативності. Харизматичні лідери, в свою чергу, часто потрапляють під вплив власної влади, звикають до неї і, як наслідок, — втрачають контакт з реальністю. Здатність же вчитися на власних помилках, щоб надалі уникати їх, є набагато важливішою, ніж харизма.

Немає значення, процвітає бізнес, чи навпаки — занепадає, на його чолі завжди повинен бути лідер, який іде в ногу з реальністю. Щоб гнучко реагувати на мінливі потреби ринку, компанія повинна так само гнучко змінювати принципи своєї діяльності. Топ-менеджери ж потребують нових ідей набагато більше, ніж будь-який інший співробітник компанії.

Спробуйте дати чесну відповідь на чотири наступних запитання (правда це, чи ні?):

  • мій стиль керівництва узгоджується із усталеними істинами, тому я іноді втрачаю з поля зору можливості, які суперечать цим істинам;
  • я здатен робити висновки про події, базуючись на конкретних прикладах. Тому дуже часто, коли мені треба прийняти рішення, я використовую радше свій минулий досвід таких рішень, ніж актуальні дані;
  • у кожній ситуації я можу довести свою правоту, вибірково приймаючи або ігноруючи інформацію;
  • мої особисті почуття мають на мене неабиякий вплив — я краще ставлюся до співробітників, які мені подобаються.

Стикаючись із надміром варіантів вибору, свідомість прагне прийняти швидкі та усталені рішення, базуючись на загальних правилах, які роблять ці рішення простішими та швидшими. Тому людині слід докладати зусилля для того, щоб не піддатися узагальненню. Дуже легко повторювати те, що роблять всі навколо. Набагато складніше робити те, чим не займається (або невдало займається) хтось інший.

Окрім цього, для лідера важливо завжди бути відкритим для інформації (незалежно від того, чи підтверджує вона думки лідера, чи навпаки — суперечить їм), а також не мати фаворитів. Слід дати людям шанс завоювати прихильність лідера завдяки думкам та ідеям, а не через особисту приязнь.

За матеріалами "Leadership strategy", management-issues.
Публікується в скороченому перекладі з англійської.




ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!Не нюнь. Просто, трясця йому, зроби це!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)