Як інтегрувати PR в HR: 5 простих правил
Автор: Ксенія Омельченко
Джерело: ПроHR
Співробітники — майбутні і чинні — основа будь-якого бізнесу. Однак для багатьох компаній донести свої цінності і переваги — справжній виклик. І в цьому напрямку доводиться звертатися за допомогою до базових інструментів PR.
До завдань HR часто входить робота над промо бренду роботодавця. У деяких компаніях вважають: замовити мерч із з лого, роздати брошури на події, перезапустити корпоративний сайт, зробити пости про допомогу благодійним фондам у соціальних мережах, запустити програму для стажерів — це активна робота з брендом. Але, згідно з принципом Парето, така робота займає 80% діяльності і дає 20% результату. Тому я рекомендую в напрямок HR інтегрувати елементи PR: працювати з відгуками реальних співробітників на сайтах, рейтингами і ЗМІ, мотивувати діючих співробітників розповідати про свою роботу і пишатися нею. Зрозумійте, де знаходяться ваші потенційні роботодавці, дізнайтеся їхні реальні очікування і запропонуйте закрити їхні «болі» за допомогою роботи у вашій компанії.
Правило 1. Використовуйте контент-маркетинг
Один із найефективніших способів єдності HR і PR — робота з контент-маркетингом. Зробіть внутрішній корпоративний сайт або розсилку новин у форматі медіа. Додайте не просто привітання з днем народження й опитування, а цікаві матеріали для читання, інтерв’ю з негласними лідерами, розповіді про внутрішнє життя і побут компанії. Наприклад, один великий бренд використовує контент-маркетинг у роботі з ком’юніті — менеджерами з продажу. Вони запустили спеціальний мобільний додаток, в якому кожен день публікують матеріали для жіночої та чоловічої аудиторії, дають додаткові завдання для збору балів, які потім можна обміняти на певні «плюшки». Завдання — відчувати і створювати контент, що залучає.
Правило 2. Працюйте з негативом
Для багатьох компаній PR — це крок «всупереч». Зараз на ринку не повинно бути закритих компаній. Усувайте або нейтралізуйте негативні коментарі, відповідайте на будь-який відгук (крім відкритого тролінгу), і головне — не мовчіть. До сих пір є компанії, впевнені в позиції «якщо не відповідати на негатив — він якось "розсмокчеться"». Так, через кілька діб про конфлікт забудуть, а ось осад і ваша «мовчазна» позиція залишаться. Не давайте себе потопити і використовуйте будь-які канали комунікації, аби донести свою позицію до суспільства.
Правило 3. Просувайте «зіркових» співробітників
Робіть «зірками» своїх співробітників. Від однієї компанії я недавно почула: вкладатися в особистий бренд співробітників — нісенітниця і даремно витрачені гроші. Однак люди досі приходять на людей: яскравих і помітних фахівців, які демонструють свою експертність: у нашій команді — лідери в ніші. Якщо ви хочете розповідати про «унікальні акції і оновлені сайти» в компанії, тоді слід звернутися в рекламний відділ ЗМІ. А якщо ви готові ділитися експертністю і корисним досвідом вашої команди, тоді журналісти або редактори можуть опублікувати колонки із зазначенням компанії безкоштовно. Подібна схема працює і для соціальних мереж. Люди навряд чи підпишуться на аккаунт транспортної компанії, але якщо ви будете показувати, як будувати бізнес зсередини, розкривати особливості сфери логістики і відповідати особисто на коментарі, тоді й органічне просування буде легшим.
Правило 4. Не забувайте про внутрішнє промо
Невірно, що PR працює тільки із зовнішнім образом компанії. У відомі компанії йдуть співробітники з хорошими послужним списком і репутацією, а пошта завалена резюме і пропозиціями від стажерів. Звичайно, все це економить кошти на пошук і залучення талантів. Однак є і внутрішній PR, який працює на зміцнення і просування іміджу всередині колективу. І його користь для HR неможливо переоцінити. По-перше, це робота з «упаковкою компанії»: місія, принципи, презентація — все це допомагає транслювати правильний образ роботодавця співробітникам.
Правило 5. Тестируйте всі канали комунікації
Я рекомендую інтегрувати такі інструменти PR у стратегію HR:
- E-mail-розсилка у форматі журналу або дайджесту всередині компанії.
- Робота зі ЗМІ: наприклад, розповідайте, як ви боретеся з емоційним вигоранням або плинністю кадрів. Не потрібно робити акцент тільки на «неймовірні успіхи і показники».
- Youtube-канал і акаунти в соціальних мережах. Показуйте історію, переваги і внутрішнє життя компанії.
- Соціальна місія. Клієнтам все більш важлива соціальна складова діяльності компанії. Багато хто підтримують спортивні рухи, фінансують благодійні фонди і проводять сімейні свята. Однак зараз на хвилі й інші теми: екологія, громадські ініціативи, культура та освіта. Наприклад, багато компаній починають сортувати сміття і проводять екологічні тімбілдинги. Одна відома юридична фірма запустила безкоштовний «університет» в офісі, куди може приходити кожен бажаючий. Відомий пивний бренд підтримує українське мистецтво за кордоном. Форматів багато, просто додайте креативності, не робіть «як всі», і про вас точно заговорять.
Про автора:
Ксенія Омельченко, експерт по роботі з персональними брендами, SMM і PR.
|