Від нього не йдуть: як бути менеджером, з яким хотітимуть працювати люди
Якщо ви намагаєтеся підвищити рівень утримання співробітників у вашій команді, переконайтеся, що ви робите ці п’ять речей.
Давно відомо, що люди зазвичай звільняються не через погану роботу, а через своїх нестерпних босів. Щоб підвищити рівень утримання персоналу, компаніям потрібні люди, які можуть ефективно надихати та вести за собою інших. Насправді, список LinkedIn’s 2023 Most In-Demand Skills ставить менеджмент на перше місце серед найбільш затребуваних навичок.
«Роль менеджера дійсно важлива, тому що вони є щоденним обличчям компанії», — каже Ендрю МакКаскілл (Andrew McCaskill), експерт із кар’єри LinkedIn. «Ваш менеджер — це те, як ви бачите компанію і як ви будуєте свої відносини з нею. Це одна з тих ролей, де людина повинна відточувати свої навички, щоб бути хорошим менеджером, завжди вчитися і розвиватися».
Дослідження McKinsey «Great Attrition» 2022 року показало, що недбалість і відсутність натхнення у керівників є однією з трьох головних причин, через які ті вирішили звільнитися, — говорить Емілі Філд (Emily Field), співавторка книги «The Power to the Middle» і партнерка McKinsey.
«Додаткове дослідження McKinsey Global Institute засвідчило, що організації, які досягли успіху в розвитку своїх співробітників — ми б сказали, через менеджерів середньої ланки — мають рівень відтоку кадрів приблизно на п’ять відсоткових пунктів нижчий, ніж у їхніх конкурентів», — каже вона.
Менеджмент складається з базових навичок. Люди, які стають хорошими менеджерами, часто створюють віддані команди, які наполегливо працюють для колективного успіху колективу та організації. Ось п’ять рис менеджера, від якого співробітники не захочуть звільнятися.
1. Вони задають контекст
Однією з найбільших помилок менеджерів є припущення, що їхня команда розуміє, що відбувається в компанії, — вважає МакКаскілл.
«Менеджери повинні допомагати створювати контекст того, що відбувається навколо них і що відбувається в галузі», — говорить він. «Враховуючи всю невизначеність, що панує на ринку, так легко просто переглядати заголовки новин, а не змушувати себе двічі клацати мишею і читати статті. Вони мають вести реальні розмови з працівниками про те, як справи в компанії».
Навіть якщо новини не дуже хороші, прозорість може зміцнити довіру. «Залишатися відкритими, інформувати співробітників і проявляти емпатію в усіх розмовах із безпосередніми підлеглими — це виграшна стратегія», — зазначає МакКаскілл.
2. Вони проактивні
Більшість керівників проводять співбесіди при звільненні, ставлячи працівникам запитання на кшталт: «Що пішло не так?» «Чого ви хотіли, чого ми не змогли вам надати?» Або: «Що я міг би зробити, щоб покращити ситуацію?» Але після того, як хтось вирішив піти, вже занадто пізно, — зауважує Ола Чаунінг (Ola Chowning), партнерка глобальної технологічної дослідницької та консалтингової компанії ISG.
Замість цього керівникам слід постійно підтримувати зв’язок зі своїми співробітниками, запитуючи їх про їхні цілі та потреби, про те, чи відчувають вони себе залученими та затребуваними, а також — як вони можуть покращити їхнє робоче життя.
«Проявляйте зацікавленість і співчуття та вдавайтеся до пом’якшувальних заходів до того, як співробітник почне думати про звільнення», — радить Чаунінг. «Працівники працюють на лідерів, у яких вони можуть вчитися. Діліться знаннями, діліться інсайтами, будьте вразливими та відкритими. Дайте працівникам можливість ставити запитання та вчитися».
3. Вони емпатичні
Емпатія є надзвичайно важливою, — вважає Равішанкар Гундлапаллі (Ravishankar Gundlapalli), автор книги «The Art of Mentoring» та засновник пірингової навчальної платформи MentorCloud.
«Як лідер, ви маєте справу з людьми, тому вам потрібно проявляти емпатію разом із співчуттям», — пояснює він. «Вам потрібне величезне терпіння... Щоб лідери були ефективними коучами, вони мають надихати більше, ніж впливати».
4. Вони допомагають людям зростати
Співробітники не захочуть звільнятися, якщо їхні менеджери зможуть розкрити в них найкращі якості.
«Менеджери роблять це найкраще, виступаючи в ролі навігаторів, з’єднувачів і коучів, допомагаючи працівникам орієнтуватися в їхніх організаціях та індивідуальних кар’єрах; сприяючи навчанню та безперервному розвитку; гарантуючи, що голос кожної людини буде почутий і поважатиметься; а також розуміючи та відстоюючи потреби своїх безпосередніх підлеглих», — стверджує Філд.
«Хороші лідери дають співробітникам нові завдання, делегують повноваження без покарання і створюють культуру психологічної безпеки, яка визнає, що виконання чогось нового часто призводить до помилок», — додає Чаунінг.
«Допомагайте своїм співробітникам знайти те, що їм підходить з точки зору їхніх здібностей», — радить вона. «Молоді працівники, зокрема, часто тестують і пробують себе в різних сферах — дайте їм відвертий зворотній зв’язок про те, як вони працюють, щоб вони могли краще розпізнати і розвинути свої сильні сторони і пом’якшити слабкі».
Потім застосуйте приказку про лідерство: «Підтримуйте співробітників, коли вони досягають успіху», — рекомендує Чаунінг.
«Дозвольте їм бути в центрі уваги, хваліть їх відкрито», — наголошує вона. «Станьте перед ними, коли їм перешкоджають, щоб зруйнувати бар’єри на шляху до успіху, захистіть, коли це необхідно... давайте їм складні завдання, які дозволять їм вчитися і розвиватися».
5. Вони цінують внесок персоналу
Ваша роль як керівника полягає не в тому, щоб знати всі відповіді, а в тому, щоб допомогти своїй команді знайти ці відповіді, — переконана Шанна Хокінг (Shanna Hocking), консультантка з питань лідерства та авторка книги «One Bold Move a Day».
«Ставте запитання і щиро слухайте, що говорять ваші співробітники», — закликає вона. «Вони часто мають уявлення про те, що можна зробити, аби покращити роботу та домогтися більшої ефективності. Це особливо цінно, коли ви починаєте новий проєкт або ініціативу. Люди, які відчувають, що їх чують і цінують, з більшою ймовірністю захочуть зробити свій внесок у проєкт і виконувати свою роботу якнайкраще».
Тим не менш, Хокінг не вважає, що менеджери повинні прагнути до того, щоб співробітники ніколи не залишали компанію.
«Моє завдання як керівника — створити середовище, в якому персонал процвітає в особистому та професійному плані, і допомогти людям реалізувати свій потенціал там, де це їм найбільше підходить», — зауважує вона.
За матеріалами Fast Company.
Ілюстрація: istockphoto.com
|