Що у вашій місії говориться про якість?
Місія окремо, а політика й процедури окремо, — приблизно так більшість компаній ставляться до своїх базових документів. Отже, не дивно, що їм не вдається інтегрувати їх у цілісну філософію, яка б скеровувала поведінку людей, забезпечуючи вкорінення засад якості в організаційну культуру. Ось що думає з цього приводу Субір Чоудхурі (Subir Chowdhury), голова ASI Consulting Group, один із провідних фахівців світу у сфері управління якістю, автор 14 книг, зокрема, міжнародного бестселеру «The Power of Six Sigma» («Шість сигма: у чому сила?»).
Субір Чоудхурі
(Subir Chowdhury)
|
Керівники створюють декларації про місію, прагнучи сформулювати ціль для всієї організації. Найчастіше це втілюється в покликаній об’єднати організацію філософії, основою якої є головна ціль, продукт та стратегічний план. Але як прищепити цю філософію — як матеріалізувати слова, в яких її висловлено?
Саме в цьому полягає основне питання: як допомогти менеджерам поглибити зміст вже сформульованих документів, зробивши якість свого роду «ключем», котрий мають всі.
Або це можна висловити інакше. Якість є «підсилювачем» вашої місії. Вона допомагає злити воєдино те, що ви маєте спільного як організація, зі ставленням до роботи, котре було б притаманне всім: від керівників до робітників на виробництві. Метою є не впровадження зміни, а вдосконалення того, що ви вже маєте; не заміна ваших політик — а інтегрування якості до ДНК компанії.
Аналізуючи процеси управління якістю, можна побачити, що вони, як правило, ґрунтуються на двох окремих концепціях: одна для виробничого процесу, друга — для менеджменту якості. Звісно, ми прагнемо згуртувати всіх навколо візії майбутнього — але як зробити її трансформаційною за своєю сутністю, чимось, що стане для людей джерелом мотивації та натхнення?
Якщо ми щось і знаємо напевно, так це те, що неможливо захопити уяву людей тривіальними за змістом місією й візією чи політикою щодо якості. Але роблячи філософію якості справою кожного, ви підкреслюєте фундаментальні засади, які впливають абсолютно на кожного індивіда. Так, якщо ви заохочуєте людей надавати підтримку іншим, вони відчуватимуть, що мають достатньо повноважень, аби виконувати свою роботу на рівні, якого лише в змозі досягти. Якщо ви спонукаєте їх фокусувати увагу не на особистостях, а на проблемах, вони прагнутимуть задіяти свої глибинні резерви і таланти. А це є набагато потужнішим засобом мотивації, ніж всі інші. Зрештою, нам потрібно лише одне — щоб люди сказали собі: «Незалежно від того, яким є мій вклад — великим чи малим — він впливає на успіх організації!»
Коли якість насправді стане справою кожного, в компанії стверджуються поведінкові моделі, які втілюють те, що висловлено у її місії. Всі члени організації змінюють своє ставлення й переконання, адаптуючи їх до місії, візії та політики щодо якості. Наприклад, якщо раніше, коли виникала проблема, більшість працівників виявляли ставлення: «Але ж це не моя справа!», то після того, як вони пройдуть крізь трансформацію сприйняття та усвідомлять, що якість має стати часткою всього, що б вони не робили, реакція буде кардинально відмінною. Замість того, щоб перекидати відповідальність на тих, хто працює на суміжних ділянках, люди відчуватимуть особисту причетність до всього, що відбувається навколо; ставатимуть каталізаторами змін, прагнучи не «латати» нашвидкуруч проблеми, а знаходити по-справжньому стійкі розв’язання.
Коли ідея «якість — це справа кожного» органічно вплітається до вашої місії та політики щодо якості, стверджується спосіб мислення, в рамках якого більше немає «не моїх» проблем; тоді кожний намагається шукати їхнє рішення, допомагаючи при цьому втілювати візію майбутнього.
За матеріалами "What Does Your Mission Statement Say About Quality?", Kyivstar Business HUB.
|