Створення власного «мережевого ефекту»
Значення соціальних мереж (на зразок Facebook чи LinkedIn) для ринку праці складно переоцінити. На перший погляд вони можуть видатися занадто складними чи нудними. Проте, коли ви почнете організовувати власний профіль і створювати мережу корисних контактів, ваша думка швидко зміниться. Саме соціальні мережі є найбільш ефективним інструментом для підтримки контактів із небайдужими вам людьми та знайомими. І цей факт починають розуміти не тільки у передових країнах. Всюди, куди дібралися інтернет-технології, люди переконуються в ефективності такого способу взаємодії із колегами, друзями, знайомими.
LinkedIn — одна із найбільших і найпотужніших професійних спільнот. Спершу ви формуєте власний профіль, а потім — встановлюєте так звані "зв'язки" з іншими людьми, яких ви знаєте, чи просто маєте подібні інтереси. Таким чином ви отримуєте доступ до людей, яких знають вони, а також людей, які знають їх.
Але навіть якщо ви не належите до фанатиків соціальних "тусовок" в Інтернеті, LinkedIn має ще одну перевагу. Ваша сторінка в LinkedIn виглядає як резюме. Але на відміну від справжнього CV, наявність вашого профілю в LinkedIn не є сигналом для роботодавця, що ви займаєтесь пошуком роботи.
Ще однією корисною особливістю соціальних мереж є наявність дискусійних розділів, у яких члени спільноти можуть задавати та відповідати на запитання, які стосуються бізнесу, освіти, корпоративної культури тощо.
Якщо LinkedIn допомагає набути нові та зберегти старі бізнес-контакти, то соціальна мережа Facebook має на меті підтримати стосунки з людьми, яких ви знаєте. Фактично, ви створюєте окрему інтернет-сторінку, але відкриваєте доступ до неї лише своїм друзям у Facebook.
Однією із основних переваг сервісу Facebook є можливість підтримки великої кількості контактів — а значить, і розширення своєї мережі. Навряд чи вам вдасться приділити персональну увагу 100 друзям, якщо вам треба зустрітися з кожним особисто... А соціальна мережа дозволить легко довести вашим друзям, що про них не забули. Відправте привітання — і ви підтримаєте контакт.
Лише одне застереження: соціальні мережі можуть викликати звикання. Не дарма ж провідні світові компанії частенько блокують доступ до Facebook.
За матеріалами "Create your own 'network effect'", CNNMoney.com.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|