Три ознаки того, що керівникові пора міняти стиль управління
Джерело: Baker Tilly
Намагаючись мотивувати талановитих співробітників, керівники часто дають їм повну свободу дій — людина сама контролює як, коли і де вона працює. Але в цьому криється підступ: керівники припускаються помилки, коли вважають свободу співробітників приводом для власної пасивності. Лідер повинен бути доступний і активно вирішувати конфлікти та мотивувати свою команду, — стверджує Тім Вейн (Tim Wayne), спеціаліст із цифрового контент-маркетингу.
Пасивне лідерство призводить до того, що співробітники не вважають себе частиною команди, не дбають про своє благополуччя і не прагнуть до загального та особистого успіху. А найчастіше — починають вимагати все більшої свободи.
Недостатність керівництва в результаті стає проблемою. Визначити цю недостатність можливо за кількома ознаками. І якщо в компанії є хоча б один — керівнику варто переглянути свій стиль управління.
Керівник підтримує політику відкритих дверей (але нею ніхто не користується)
Політика відкритих дверей — це добре. Можна прийти до керівника, розповісти про проблему, отримати достовірну інформацію, вирішити конфліктну ситуацію.
Але при пасивному менеджменті така політика стає проблемою. Керівник вважає, що співробітники будуть звертатися до нього за допомогою у разі потреби. Але це не так. Цікаві дані отримали у Harvard Business Review:
- 42% співробітників приховують інформацію через можливі наслідки її використання у невірному ключі;
- 25% співробітників уникають зворотного зв’язку, бо вважають, що це буде марною витратою часу;
- один з п’яти говорить, що він не дає відгуків щодо повсякденних проблем, тому що боїться реакції керівника.
Хоча політика відкритих дверей може стати відмінним доповненням до розвитку відносин з персоналом, її недостатньо, щоб переконати персонал розповідати про проблеми в роботі. Лідер повинен активно звертатися до співробітників — не чекайте, що ця політика буде вирішувати проблеми в міру їхнього виникнення.
Терміни горять, але співробітники не поспішають
Коли керівник не озвучує свої очікування та оцінки, співробітники з меншою ймовірністю будуть нести відповідальність за якість своєї роботи. Також це може серйозно вплинути на їхню здатність керувати власним часом, що означає зриви термінів.
Причини, за якими це відбувається, в тому, що пасивні лідери нехтують делегуванням завдань співробітникам і не можуть відстежити терміни виконання проектів. Але не варто виключати і психологічний вплив пасивного лідерства на співробітників.
Без контролю та оцінки керівництва деякі співробітники будуть керувати пріоритетами на свій розсуд, виконуючи спочатку більш простіші або приємніші завдання. Таке ігнорування триває до тих пір, доки не настануть крайні терміни, а це погано впливає на успішність усього проекту.
Корпоративна культура? Ні, не чули
На корпоративну культуру впливає не тільки керівник. Кожен член команди — його цінності, переконання та досвід — робить свій внесок в культуру компанії. Але саме лідер є головним її носієм, саме він повинен впроваджувати її своїм прикладом. Без залученого лідеру не буде підтримуватися стиль спілкування, не буде зворотного зв’язку та прозорості.
Згідно з дослідженнями, відсутність корпоративної культури призводить до зниження мотивації співробітників та поганих показників у роботі. З іншого боку, співробітники, задоволені культурою своєї компанії, працюють краще, повідомляють про більш високий рівень задоволеності роботою та залишаються вірними компанії довше.
Пасивне управління може здатися ідеальним компромісом між працівниками, бажаючими більшої свободи на роботі, та керівниками, що відчайдушно прагнуть звільнити свій час для більш серйозних завдань. Але наслідки такого "нелідерства" занадто небезпечні, щоб їх ігнорувати.
За матеріалами "3 Signs That Your Office Has a Problem with Passive Leadership", Hppy.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|