Декларація про особисту місію: чому це важливо
Формулювання особистої місії — будь це мантра, що крутиться в голові мов куплет з популярної пісні, чи надихаючі рядки, які дають підтримку у непрості часи — завжди робить наше життя більш сфокусованим та цілеспрямованим.
Впродовж десятиліть організації розробляють декларації щодо своїх місій. Це допомагає їм зрозуміти ким вони є, а також — чому саме вони роблять те, що роблять. Ось як звучить місія компанії Coca-Cola: «Привнести у світ свіжість. Створювати моменти оптимізму і щастя. Генерувати цінність і робити щось значуще». Натомість Google бачить свою місію у тому, щоб «упорядкувати всю інформацію, яка тільки є в світі, та зробити її доступною та корисною для кожної людини».
У своїй книзі «The 7 Habits of Highly Effective People» («Сім звичок високоефективних людей») Стівен Кові (Stephen Covey) запропонував зробити декларацію про особисту місію інструментом, який би допоміг наповнити життя людини справжнім змістом. За його словами, «формулювання особистої місії — це не те, що можна написати за один вечір. Це потребує заглиблення в себе та тривалого пошуку виразів, які б дали вам змогу стисло висловити ваші потаємні цінності та прагнення. Для цього вам знадобляться тижні, а то й місяці...»
«Якщо ви хочете бути успішним, то повинні думати про себе категоріями особистісного бренду, — пише Вільям Арруда (William Arruda), автор книги «Ditch, Dare, Do: 3D Personal Branding for Executives» («Кидайте, наважуйтесь, робіть: особистісний брендинг у форматі 3D для керівників»). Особиста місія — це критично важливий складник вашого бренду, бо вона допомагатиме вам зберігати фокусування».
Як зазначає Арруда, щоб сформулювати місію, потрібно знайти відповідь на наступні три запитання:
- Що мене захоплює?
- Які мої цінності?
- Що робить мене значущим?
«У кожного з нас є суперздібності — речі, котрі ми робимо краще, ніж будь-хто інший», — продовжує він, додаючи, що, як правило, розпізнати власні таланти можна тільки зі сторонньою допомогою, бо «дуже часто ці якості приймаються нами як щось природне».
Також Вільям Арруда пропонує схему написання декларації про місію, яка включає визначення наступних питань: 1) яку цінність ви створюєте; 2)для кого; 3) очікуваний результат. При цьому Арруда наголошує, що найважливішим компонентом формулювання місії є питання щодо цінностей. «Це ваш "генетичний код", ваші операційні принципи — це речі, які вас надихають та заряджають енергією», — пише він.
Але створення місії, це аж ніяк не означає завершення процесу. «Ми стаємо старшими, набуваємо нових знань та досвіду — і якщо ваша декларація про місію з часом не змінюватиметься, ви ризикує втратити власну значущість», — зауважує автор «Ditch, Dare, Do».
Важливо врахувати і те, що цей документ не варто тримати в секреті. «Що більше людей знатимуть про вашу особисту місію, то легше вам буде її реалізовувати, — зазначає Арруда. — Друзі та наставники підтримуватимуть вас у втіленні ваших прагнень або, навпаки, зупинятимуть, якщо ви робитимете щось всупереч вашій місії».
Ось п’ять декларацій про місію, створених людьми, які очолюють відомі компанії.
1. Деніз Моррісон (Denise Morrison), генеральний директор Campbell Soup Company
«Служити людям як лідер, вести гармонійне життя; застосовуючи етичні принципи, досягати важливих змін».
За словами Моррісон, «особиста місія для мене важлива, тому що, на моє переконання, неможливо вести за собою інших, не знаючи, хто ти є та що обстоюєш. Я розумію гармонійне життя як культивування інтелектуального, фізичного та духовного аспектів свого буття, що дає мені відчуття внутрішньої рівноваги та поваги до себе».
2. Джоель Менбі (Joel Manby), генеральний директор Herschend Family Entertainment
«Для мене особистий успіх — це послідовність у реалізації особистої місії, зміст якої є таким: любити Бога та любити людей».
Herschend Family Entertainment — це мережа з 26 тематичних парків та атракціонів, зокрема, таких, як Dollywood та Harlem Globetrotters. Менбі говорить, що докладає до реалізації власної місії дуже великих зусиль, а також, що відчуває себе благословенним, бо має можливість втілювати свої цінності в прибутковому бізнесі, що зростає.
3. Опра Вінфрі (Oprah Winfrey), засновник Oprah Winfrey Network (OWN)
«Бути вчителем. Надихати своїх учнів на те, аби вони стали особистостями масштабнішими, ніж ті, якими, як їм здається, вони можуть стати».
В одному зі своїх інтерв’ю Вінфрі розповіла про те, як в дитинстві, спостерігаючи за своєю бабусею, яка прала речі у залізному чані на подвір’ї, почула всередині себе голос, котрий сказав, що в житті вона займатиметься дещо іншим, ніж розвішування білизни на мотузці. З часом дівчина усвідомила, що хоче бути вчителем. «Але я навіть уявити собі не могла, що ця мрія реалізується на телебаченні», — зазначила вона.
4. Річард Бренсон (Richard Branson), засновник The Virgin Group
«Отримувати задоволення від подорожі через життя та робити висновки зі своїх помилок».
Шлях до реалізації своєї місії Бренсон бачить так: «Навчитися бути ефективним лідером у бізнесі і завжди намагатися витягнути з людей те найкраще, що вони в собі мають. І це неважко зробити: вислуховуйте людей, довіряйте їм, вірте в них, поважайте їх та давайте їм пробувати здійснювати свої задуми!».
5. Аманда Стейберг (Amanda Steinberg), засновниця DailyWorth.com
«Використати те, що дала мені природа, — інтелект, харизму та невичерпні запаси оптимізму для того, аби допомагати жінкам цілого світу розвивати впевненість у собі та створювати капітал».
2009-го Стейберг запустила DailyWorth.com. Зараз у цього сайту більше ніж 1 млн. передплатників. «Я переконана в тому, що ключ від миру у цілому світі — в руках жінок, озброєних капіталом», — говорить вона.
За матеріалами "Personal Mission Statements of 5 Famous Ceos (and Why You Should Write One Too)", Fast Company.
|