Які інструменти та сервіси допомагають сьогодні PR-фахівцям
Для PR-менеджера, прес-секретаря або фахівця із зовнішніх зв’язків та ЗМІ завжди було необхідно мати високу концентрацію уваги та хист до багатофункціональності. Також не завадило б вміння нестандартно мислити, генерувати оригінальні ідеї та мати сталевий характер.
Поточний рік, що триває під прапором пандемії і локдауна, щедро додав працівникам сфери комунікацій адреналіну. "Швидше, гнучкіше, точніше!" — під таким гаслом PR-фахівці швидко перейшли на ситуативний підхід, відмовилися від довгострокових стратегій і навчилися готуватися до різних сценаріїв.
Під час кризи необхідно бігти вдвічі швидше — за таким принципом працює більшість компаній під час економічної турбулентності. І, водночас, оптимізують витрати і кількість робітників. Зазвичай, напрямок маркетингу, реклами і PR стискається до 1-2 фахівців, а перелік завдань зростає в кілька разів.
Збільшується їхня складність, швидкість виконання, репутаційні ризики. Якщо виникне форс-мажор, завжди заклопотаний піарник може прогавити початок конфлікту — і дрібниця перетвориться в інформаційну лавину. На жаль, з негативу.
Для того, аби піарник все встигав і залишався з холодною головою, на допомогу приходять інструменти PR Tech. Це — сервіси та технології, які допомагають економити на штаті компанії (без втрати якості роботи) і автоматизувати процеси. Детальніше — в матеріалі PRNEWS.IO.
Моніторинг інформаційного поля
Попереджений — значить, готовий до всього! У першу чергу ця теза стосується того, що пишуть у ЗМІ та соціальних мережах про вашу компанію та керівництво, життєдіяльність конкурентів і ринку в цілому. Ця інформація безцінна, адже "профілактика" будь-якого конфлікту завжди коштуватие дешевше, ніж його "лікування" та "реабілітація".
Складно повірити в те, що лише 10 років тому інфополе моніторили вручну, за допомоги пошукових систем, витрачаючи на це чимало часу і зусиль. На щастя, замість такої обробки новинних стрічок у соцмережах і ЗМІ прийшли спеціальні сервіси: Google Alerts, context-ua.com, LOOQME, InfoStream, Медіатека тощо.
Вони допомагають знаходити посилання про бренд (компанію, керівництво та власників) у всіх цифрових джерелах: медіа, агентства, соціальні мережі, радіо і ТБ. Аналіз враховує певні параметри, охоплення, ключові слова, тональність контенту, динаміку тощо. Також ці сервіси надають аналітику, інформаційні досьє, допомагають оптимізувати PR-стратегії і аналіз конкурентних пропозицій.
Комунікація з медіа
Сьогодні, коли людство лихоманить від карантинних хвиль, бізнес максимально скорочує витрати, економлячи, в першу чергу, на рекламі і PR. Просувати експертність керівництва і компанії в ЗМІ без бюджету складніше, але контент-план необхідно реалізовувати — інакше навколо бренду створюється інформаційний вакуум.
Будувати відносини з журналістами, діловими і галузевими медіа допоможуть онлайн-сервіси журналістських запитів. Для цього досить бути експертом у певній темі, регулярно моніторити їх і надавати коментарі або матеріали.
Майте на увазі платформи deadline.com.ua, HelpSMI, Pressfeed, Deadline.media і helpareporter.com. Залежно від того, на яких ринках працює ваша компанія, шукайте оптимальний сервіс та умови співпраці: крім посилань у ЗМІ, взаємодія з ними значно розширить базу контактів і подарує чимало ідей для контент-плану.
Якість тексту і оптимізація контенту
Створення професійних текстів для зовнішніх і внутрішніх комунікацій, а також їх розповсюдження є найважливішою складовою роботи PR-фахівця. Дефіцит часу, "замилені очі", друкарські помилки і зайві слова — вічний біль трудівників на ниві public relations.
Якщо поруч немає колеги, який прочитає ваш реліз, і часу для того, щоб дати йому "відлежатися", дуже доречним стане сервіс для покращення текстів Главред.
Він зручний і простий у використанні. Аналітична система, як неупереджений редактор, позначить всі канцеляризми, невдалі конструкції, штампи та інше мовне сміття. Також вона оцінить текст за кількістю балів, порекомендує, які слова або обороти треба замінити.
Для оптимізації тексту використовуйте SEO Writing Assistant. Цей інструмент допоможе підібрати ключові слова, оптимальні обсяги тексту для конкретного завдання і теми, перевірить матеріал на антиплагіат.
Автопостінг
Сьогодні складно знайти компанію, яка б не мала профілю в соцмережах, адже саме вони є прямим доступом до клієнтів. Заощадити час роботи з корпоративними акаунтами і збільшити охоплення допоможуть автопостінг і спеціальні сервіси: SMMplanner, Promorepublic, Amplifr, kuku.io та ін.
Вони не лише позбавлять вас від щоденного планування постингу, але й нададуть аналітику. Основний принцип їх роботи — планування і автоматизоване розміщення постів у різних соцмережах у різний час. Є безкоштовні пакети, і тарифи з дуже лояльною щомісячною вартістю, які знімають обмеження за кількістю публікацій.
Пошук тем та ідей
Для того, щоб ваші пости, релізи та експертні статті для ЗМІ були актуальними і користувалися популярністю, необхідно регулярно моніторити новини ринку, контент компаній-конкурентів, партнерів тощо. А можна для ньюсджекінгу скористатися можливостями Google Trends, який дозволяє побачити найбільш популярні теми та запити.
Цей зручний інструмент дозволить піарнику постійно "бути в темі", допоможе порівнювати статистику по ключових запитах і оцінювати їх популярність протягом року (окремо по місяцях або по сезонах). Google Trends працює надзвичайно просто: шукайте перелік трендів або введіть запит, який вас цікавить.
Де публікуватися?
Перед досвідченим PR-фахівцем, який добре знає місцеві та центральні ЗМІ, не стоїть питання, в яких саме медіа розміщувати PR-матеріали. Але що робити, якщо відкрито представництво компанії в іншому регіоні або навіть країні, а перетворити контент-план на життя необхідно "на вчора"?
Можна проаналізувати, як це роблять інші компанії з вашої сфери діяльності. Існують спеціальні сервіси для пошуку медіа, принцип їх роботи простий: вбиваєте назву сайту конкурента в пошук, і отримаєте весь перелік онлайн-ЗМІ, з якими той взаємодіє. Це сервіси для SEO-шників, але вони підійдуть і PR-фахівцям.
Почати можна з neilpatel.com — там результат буде видно без реєстрації. Більш детальну картинку про активність конкурентів можна побачити в serpstat.com, semrush.com і ahrefs.com. Але там потрібно буде зареєструватися.
А можна зайти на PRNEWS.IO і вивчити каталог онлайн ЗМІ всього світу. Більше 40 000 медіа з 150 країн відсортовані за тематикою, відвідуваності і якості.
Візуальне оформлення
Робота PR-менеджера пов’язана не лише зі створенням текстових матеріалів. Майже завжди в комплекті до них необхідне візуальне оформлення (якісні скріншоти, банери, макети тощо).
Якщо дизайнер зійшов з дистанції, або ця графа витрат взагалі відсутня в бюджеті компанії, вам допоможуть спеціалізовані сервіси для створення візуалізацій. Так, наприклад, screely.com допоможе оформити скріншот у потрібній якості, а сам скріншот зробити за допомогою Lightshot.
Швидко і якісно створити пару слайдів для статті або стильну презентацію допоможуть Canva, Сrello і Prezi.
Piktochart сьогодні є одним з найбільш зручних онлайн-ресурсів для створення інфографіки. Зокрема, він надає безліч шаблонів, в яких можна міняти кольори, форму і дані.
Для пошуку якісних і безкоштовних ілюстрацій підійдуть Freepick або Pixabay.com.
Ілюстрація: Cosmo Consult
|