Керівники на сцені
Діана Бухер (Dianna Booher), засновник та генеральний директор компанії Booher Consultants, вважає що вміння майстерно проводити презентації перестало бути перевагою і стало обов'язком кожного успішного топ-менеджера. Саме про це вона розповідає у своїй статті "Керівники на сцені" (Powerbrokers as Presenters), яка наведена нижче.
Як і будь-що в світі висока посада має не лише переваги, але й недоліки. Коли йдеться про спілкування, лише дуже невелика кількість топ-менеджерів можуть похвастатися чесним та відвертим зворотнім зв'язком. По суті, що вищу посаду ви займаєте, то важче вам отримати чесну і неупереджену оцінку своєї діяльності та поведінки.
Якщо ви керівник — люди намагатимуться приділяти увагу вам та вашим словам, швидко виконувати ваші вказівки та із більшим захопленням сприймати ваші ідеї. І це зовсім не означає, що навички вашого спілкування кращі, ніж у ваших підопічних. Просто співробітники хочуть заслужити часточку вашої уваги і тому намагаються сподобатися.
Тому то так багато керівників та менеджерів, які втрачають свою посаду, починають розуміти, що компанія вивела їх на вершину за їхні технічні та професійні уміння та знання, а звільнила — через нестачу особистісних та комунікаційних навичок. Можливо, у своїх резюме такі люди називають себе професіоналами у сфері фінансів, управління бізнесом, продажу чи маркетингу. Але коли вони потрапляють на топ-посаду — їм необхідний куди ширший набір навичок — вміння взаємодіяти та впливати на людей та команду як всередині, так і поза організацією.
Комунікація — одна із найважливіших бізнес-навичок. Успішні люди завжди вміють знаходити спільну мову як з підлеглими, так і з рівнею та з вищими за посадою особами. При цьому саме вміння презентувати, висловлювати свою думку, доносити свою ідею — є найважливішим аспектом комунікації. Люди є тим, про що вони пишуть чи говорять. Ваша репутація серед клієнтів та колег майже завжди залежить від вашої взаємодії. Того — про що ви з ними спілкуєтесь.
Ораторське мистецтво та мистецтво презентацій перестало бути однією із переваг успішного керівника — тепер воно стало обов'язковою часткою його арсеналу. І що вище лідер просувається всередині компанії — то більш критичним стає для нього вміння висловлювати свою думку. Сьогодні мистецтво виступів є нормою для будь-якого успішного менеджера.
Нижче наведено кілька порад, як зробити презентацію успішною:
Чітко визначте і дотримуйтесь своєї мети
У вас повинна бути ціль, заради якої ви і робите презентацію. Будь-яка комунікація — промова, електронний лист, звіт, зустріч, буклет — повинна відповідати вашій цілі. Чого ви хочете досягнути? Проінформувати, переконати, надихнути, наставити, розважити, представити, заперечити чи відповісти на запитання? Сформуйте мету вашого повідомлення у одному реченні.
Апелюйте значенням, а не голими фактами
Навіть якщо ті факти, які ви наводите, повністю відповідають дійсності, вони все-рівно звучать менш переконливо, ніж значення, яке ви в них вкладаєте. Наприклад, певна компанія може запропонувати вам купити мобільні телефони за $99 для подарунку ключовим клієнтам на новий рік. Ця компанія може керуватися думкою, що низька ціна є достатньою причиною для покупки. Але ви можете керуватися зовсім іншими принципами. Наприклад, ви можете відмовитись від пропозиції лише через те, що побоюєтесь виглядати перед клієнтами занадто "дешевими".
Факти — це тільки факти, до тих пір поки ви не навчитесь сприймати їх як причину "проти" або "на користь" чогось.
Вибудуйте свої факти у логічну та послідовну історію
Щоб приносити користь, факти повинні бути вибудувані за певною логічною сферою. Повірте, навіть найцікавіші і найцінніші факти не принесуть користі, якщо ви просто подаватимете їх один за одним і не змусите її "розповісти слухачеві історію".
Важливим є вміння вибрати правильну та наочну історію для різних випадків. Скажімо, не варто використовувати чудову історію для ілюстрації безглуздої або ж дріб'язкової точки зору.
Стежте за тим, як ви розвиваєте своє послання. Забудьте на деякий час, що ви керівник — спробуйте принести своїм слухачам задоволення та користь.
За матеріалами "Powerbrokers as Presenters", Management Consulting News.
Переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|