Чому важлива репутація
Автор: Любов Цимбал, генеральний директор компанії «Група Фінансових Рішень»
Джерело: "НВ Бізнес"
Широке поширення інноваційних технологій, використання соціальних мереж і їх постійне вдосконалення веде до того, що інформація поширюється зі швидкістю світла 24 години на добу 7 днів на тиждень. Особливо та, яка може завдати незворотної шкоди.
Так, наприклад, за дуже короткий термін через удар по репутації втратила все відома аудиторська компанія Arthur Andersen, яка входила в п'ятірку найбільших аудиторських компаній світу (понад тисячу офісів по всьому світу, кількість працівників перевищувала 85 тис. осіб, виручка на 2001 рік становила $9,3 млрд, орієнтовно 2,3 тис. компаній-клієнтів). Крахом для неї стало банкрутство американської енергетичної компанії Enron, яка була клієнтом аудитора.
Як виявилося, співробітники компанії Arthur Andersen знали і закривали очі на протиправні дії керівництва Enron, які фальсифікували звітність і приховували від інвесторів реальну картину — величезні збитки. До того ж, під час слідства з'ясувався факт знищення документів і електронних носіїв співробітниками аудиторської компанії, що зберігають таємниці змови між компаніями. Що і поставило остаточну крапку в цій справі.
Керівництво Arthur Andersen сподівалося, що не втратить клієнтів і зможе вийти з ситуації з мінімальними втратами. Але за кілька місяців від послуг консалтерів відмовилися багато світових корпорацій. Arthur Andersen змушена була заявити про припинення аудиторської діяльності. І в 2002 році компанія перестала існувати. Це наочний приклад того, як необачний вчинок підірвав репутацію і вивів з ринку одного з найсильніших його гравців.
Для мене репутація компанії — прямо пропорційна її успіху. Це як посадити насіння, удобрювати і доглядати за ним, щоб зібрати щедрий урожай. Так само і з репутацією. Вона є цінним нематеріальним активом компанії. І це факт. Особливо сьогодні, в світі високих технологій, мобільності інформації та жорсткої конкуренції репутація грає важливу доленосну роль в житті компанії в цілому.
Репутація — це ім'я компанії, її гарантії, надійність, кредит "довіри". Більшою мірою саме репутація є вагомим аргументом у прийнятті контрагентами рішення з питання співпраці. Репутація вимагає активних дій щодо поліпшення становища або створення і підтримання нового статуту. На неї впливають як внутрішні чинники, так і зовнішні.
До зовнішніх можна віднести:
- Імідж — зовнішні атрибути, як компанія позиціонує себе у зовнішньому середовищі.
- Якість послуг, що надаються — кваліфікація співробітників, а також їх ставлення до організації.
- Положення в інформаційному середовищі. Більш відкрита і доступна компанія викликає велику ступінь довіри, допомагає уникнути необгрунтованих і надуманих відомостей.
Внутрішні:
- Культура і політика організації. Стратегія компанії, місія, ставлення керівництва до підлеглих.
- Кадрова політика — підхід до підбору персоналу та його подальшого навчання, і розвитку.
- Соціальна відповідальність компанії полягає не тільки в комерційному прибутку, але й у корисності для суспільства.
Ці фактори є невід'ємною частиною бізнес-репутації компанії. Оптимальним є варіант, коли вони не суперечать, а доповнюють один одного.
Робота над репутацією — складна робота, але це робота на перспективу.
Як побудувати і підтримувати позитивну репутацію?
- Якомога частіше спілкуйтеся із засобами масової інформації.
- Будьте чесними і відкритими (в міру конфіденційності).
- Ведіть відкритий діалог в соціальних мережах, говоріть однією мовою з контрагентами, з потенційними клієнтами.
- Оперативно реагуйте на запити.
- Діліться своїми думками, пояснюйте свою точку зору.
- Показуйте своїм клієнтам, що саме вони для вас в центрі уваги, і їх проблеми — для вас як свої.
- Не бійтеся дізнатись ваші слабкі місця. Головне не ігнорувати їх, а працювати над ними, щоб удосконалити.
- Не забувайте хвалити і дякувати саме співробітникам, адже від їх роботи і дій також залежить стан компанії. Задоволений співробітник — великий плюс для компанії і розширення її можливостей. І позитивний вплив на бренд компанії.
Воррен Баффет, відомий американський інвестор-мільярдер одного разу сказав своїм менеджерам: "Якщо ви втратите гроші компанії, я поставлюся до цього з розумінням. Але не буде вам прощення, якщо ви втратите її репутацію". Це приклад того, як ставиться до репутації один з найбагатших людей світу. Він ставить її вище фінансів, тому що репутація — це інвестиція в свій бізнес.
Хороша репутація, сильний бренд, чесні і правомірні дії — обов'язкові умови для успішного процвітаючого бізнесу. Подбайте про репутацію компанії зараз, і вона подбає про вас в майбутньому.
|