ІНСАЙТИ | Репутація компанії 31 травня 2018 р.

Чому важлива репутація

Автор: Любов Цимбал, генеральний директор компанії «Група Фінансових Рішень»
Джерело: "НВ Бізнес"

Любов Цимбал: Чому важлива репутація Широке поширення інноваційних технологій, використання соціальних мереж і їх постійне вдосконалення веде до того, що інформація поширюється зі швидкістю світла 24 години на добу 7 днів на тиждень. Особливо та, яка може завдати незворотної шкоди.

Так, наприклад, за дуже короткий термін через удар по репутації втратила все відома аудиторська компанія Arthur Andersen, яка входила в п'ятірку найбільших аудиторських компаній світу (понад тисячу офісів по всьому світу, кількість працівників перевищувала 85 тис. осіб, виручка на 2001 рік становила $9,3 млрд, орієнтовно 2,3 тис. компаній-клієнтів). Крахом для неї стало банкрутство американської енергетичної компанії Enron, яка була клієнтом аудитора.

Як виявилося, співробітники компанії Arthur Andersen знали і закривали очі на протиправні дії керівництва Enron, які фальсифікували звітність і приховували від інвесторів реальну картину — величезні збитки. До того ж, під час слідства з'ясувався факт знищення документів і електронних носіїв співробітниками аудиторської компанії, що зберігають таємниці змови між компаніями. Що і поставило остаточну крапку в цій справі.

Керівництво Arthur Andersen сподівалося, що не втратить клієнтів і зможе вийти з ситуації з мінімальними втратами. Але за кілька місяців від послуг консалтерів відмовилися багато світових корпорацій. Arthur Andersen змушена була заявити про припинення аудиторської діяльності. І в 2002 році компанія перестала існувати. Це наочний приклад того, як необачний вчинок підірвав репутацію і вивів з ринку одного з найсильніших його гравців.

Для мене репутація компанії — прямо пропорційна її успіху. Це як посадити насіння, удобрювати і доглядати за ним, щоб зібрати щедрий урожай. Так само і з репутацією. Вона є цінним нематеріальним активом компанії. І це факт. Особливо сьогодні, в світі високих технологій, мобільності інформації та жорсткої конкуренції репутація грає важливу доленосну роль в житті компанії в цілому.

Репутація — це ім'я компанії, її гарантії, надійність, кредит "довіри". Більшою мірою саме репутація є вагомим аргументом у прийнятті контрагентами рішення з питання співпраці. Репутація вимагає активних дій щодо поліпшення становища або створення і підтримання нового статуту. На неї впливають як внутрішні чинники, так і зовнішні.

До зовнішніх можна віднести:

  • Імідж — зовнішні атрибути, як компанія позиціонує себе у зовнішньому середовищі.
  • Якість послуг, що надаються — кваліфікація співробітників, а також їх ставлення до організації.
  • Положення в інформаційному середовищі. Більш відкрита і доступна компанія викликає велику ступінь довіри, допомагає уникнути необгрунтованих і надуманих відомостей.

Внутрішні:

  • Культура і політика організації. Стратегія компанії, місія, ставлення керівництва до підлеглих.
  • Кадрова політика — підхід до підбору персоналу та його подальшого навчання, і розвитку.
  • Соціальна відповідальність компанії полягає не тільки в комерційному прибутку, але й у корисності для суспільства.

Ці фактори є невід'ємною частиною бізнес-репутації компанії. Оптимальним є варіант, коли вони не суперечать, а доповнюють один одного.

Робота над репутацією — складна робота, але це робота на перспективу.

Як побудувати і підтримувати позитивну репутацію?

  1. Якомога частіше спілкуйтеся із засобами масової інформації.
  2. Будьте чесними і відкритими (в міру конфіденційності).
  3. Ведіть відкритий діалог в соціальних мережах, говоріть однією мовою з контрагентами, з потенційними клієнтами.
  4. Оперативно реагуйте на запити.
  5. Діліться своїми думками, пояснюйте свою точку зору.
  6. Показуйте своїм клієнтам, що саме вони для вас в центрі уваги, і їх проблеми — для вас як свої.
  7. Не бійтеся дізнатись ваші слабкі місця. Головне не ігнорувати їх, а працювати над ними, щоб удосконалити.
  8. Не забувайте хвалити і дякувати саме співробітникам, адже від їх роботи і дій також залежить стан компанії. Задоволений співробітник — великий плюс для компанії і розширення її можливостей. І позитивний вплив на бренд компанії.

Воррен Баффет, відомий американський інвестор-мільярдер одного разу сказав своїм менеджерам: "Якщо ви втратите гроші компанії, я поставлюся до цього з розумінням. Але не буде вам прощення, якщо ви втратите її репутацію". Це приклад того, як ставиться до репутації один з найбагатших людей світу. Він ставить її вище фінансів, тому що репутація — це інвестиція в свій бізнес.

Хороша репутація, сильний бренд, чесні і правомірні дії — обов'язкові умови для успішного процвітаючого бізнесу. Подбайте про репутацію компанії зараз, і вона подбає про вас в майбутньому.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
12 правил життя. Як перемогти хаос12 правил життя. Як перемогти хаос
Формула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілейФормула максимуму. Переможні стратегії досягнення цілей
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)