ІНСАЙТИ | Робота 14 лютого 2022 р.

Робота в гібридному форматі: що потрібно врахувати працедавцям

Експерти прогнозують, що після закінчення пандемії більшість компаній використовуватимуть гібридний формат організації праці: частина співробітників приходитимуть на роботу тільки кілька днів на тиждень; інші працюватимуть повністю в дистанційному режимі. Що потрібно врахувати керівникам, аби досягти в таких умовах високої продуктивності праці?

Робота в гібридному форматі: що потрібно врахувати працедавцям

Як зазначає Джордан Піс (Jordan Peace), СЕО компанії Fringe, головне — це створити рівні умови для всіх працівників, незалежно від того, де вони виконують свою роботу. Для цього потрібно змінити структуру фізичного і віртуального просторів, продумати нову систему офісних пільг та забезпечити однакові вимоги для обох груп співробітників.

Фізичний простір

Якщо в певний час в офісі перебуває лише частина працівників, його функцію потрібно змінити: з місця, де люди виконують свою роботу, — в простір, де відбувається колаборація та сумісне генерування ідей. Наприклад, Dropbox оголосила, що її офісний простір служитиме місцем для сумісної роботи працівників та формування спільності. Це означає, що більшість часу співробітники працюватимуть вдома та приїздитимуть до офісів та новостворених «студій Dropbox» тільки коли їм потрібно виконувати завдання в рамках командної роботи. Інші компанії теж реструктурують свій офісний простір, створюючи кімнати для проведення зустрічей, холи та залишаючи обмежену кількість робочих столів, за якими по черзі працюватимуть різні співробітники.

Але навіть якщо традиційний офіс перетворити в простір для колаборації, все одно деякі працівники, будучі відірваними від безпосереднього спілкування зі своїми офісними колегами, вважатимуть, що їх залишили «на узбіччі». Тому окремі компанії створюють простір типу «телефонна кабіна», мета якого — досягти більшої сфокусованості та інклюзивності під час спілкування у відеорежимі.

Віртуальний простір

Zoom, Slack та інші комунікаційні інструменти відіграватимуть у гібридному робочому середовищі величезну роль. Зараз у перехідний період компанії мають змогу навчити персонал впевненіше використовувати ці засоби. Команди, які працюють у гібридному режимі, мають і надалі спиратися на такі інструменті при проведенні будь-яких зустрічей (і навіть у ході неформального та спонтанного спілкування). Але синдром «втоми від Zoom» — це не вигадка, а реальність. Тому зробіть так, аби ваші співробітники могли відключати камери в будь-яку мить, якщо це дозволяє ситуація. Розгляньте можливість використання інструментів, орієнтованих на спілкування в аудіорежимі (наприклад, Discord), аудіоканалів Slack і навіть «застарілого» телефонного зв’язку. Спільно генерувати ідеї в умовах, коли вас розділяє відстань, непросто. Тут корисними можуть стати електронні дошки або інструменти, які допомагають гармонізувати ментальні процеси (як-от Miro, Stormboard чи Mural).

Офісні пільги

У результаті різкого переходу до дистанційної роботи миттєво зникли такі офісні пільги, як безкоштовні обіди, спортивні заняття в групах чи п’ятнична піца. І хоча ваші підлеглі можуть бути не проти того, аби «спустошити» офісний холодильник, не поспішайте повертати такі бонуси, бо тоді у працівників, які перебувають поза межами компанії, може виникнути відчуття, що їх «обділяють».

Розгляньте можливість надання пільг, які можна використовувати будь-де, незалежно від місць розташування офісів. Скажімо, замість абонентів у конкретний спортзал, запропонуйте щомісячну безкоштовну доставку тієї ж піци чи вина або щось інше (можливості тут практично необмежені). Пропонуючи членам своєї команди аналогічні подарунки чи пільги, ви показуєте: кожен співробітник, незалежно від того, де він працює, має однакову цінність.

Оцінювання

Дуже складний 2020-й рік приніс із собою зміни, які залишаться надовго. Так, багато людей виїхали з дорогих для життя мегаполісів. Ці колишні жителі великих міст продовжуватимуть працювати дистанційно навіть коли офіси почнуть функціонувати у звичному режимі.

Щоб забезпечити рівність у гібридному робочому середовищі, при оцінюванні діяльності або визначенні суми заробітної плати, не можна враховувати фізичне місцезнаходження співробітника. Якщо робота виконується на належному рівні, дайте людям змогу самим вирішувати, де їм зручніше працювати, та платіть стільки, скільки пообіцяли.

Також слід врахувати, що молодим співробітникам важче працювати в умовах територіальної розпорошеності, ніж їхнім досвідченішим колегам. Адже тоді неможливо проконсультуватися: «на льоту» отримати відповідь на якесь питання або поговорити за кавою з тим, хто має досвід розв’язання певної проблеми. Тому важливо знайти способи ефективного виконання функцій коучингу та наставництва в дистанційному режимі.

За матеріалами "Hybrid work model: 4 best practices for fairness", The Enterprisers Project.

Ілюстрація: advisedskills.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Синдром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєтеСиндром самозванця. Як прожити неймовірне життя, на яке ви заслуговуєте
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)