Відчуття невідкладності: засіб проти старіння бізнесу
Як відомо, компанії старіють так само, як і люди. Але все-таки — чи є рецепти, якщо не вічної, то хоча б тривалої молодості? На думку Браяна Кіббі (Brian Kibby), голови компанії Knewton, засобом безперервного омолодження бізнесу може стати культивування відчуття невідкладності, напевно, найпотужнішого рушія успіху в кожній сфері.
«Якщо не зараз — то коли?» В багатьох ця фраза час від часу кружляє в голові, пробуджуючи відчуття невідкладності. Якщо сутністю швидкості є рух, то в основі відчуття невідкладності лежить віра — віра у важливість проблеми, яку ви намагаєтесь розв'язати, та в здатність вашої команди це зробити.
Як CEO ви маєте допомогти вашим підлеглим відкрити для себе значущість невідкладності. Для початку ми мусимо запитати себе: «Чи достатньо масштабним є виклик, який ми прагнемо розв'язати?» Хтось може сказати: «А навіщо це потрібно — адже і без масштабних проблем мої команди зайняті "під зав'язку", повною мірою використовують наявні ресурси для вирішення нагальних питань?»
Відповідь є вкрай простою. Більш значуща проблема дозволяє розкрити потенціал ваших людей і вашої компанії. Ось чотири способи цьому посприяти.
1. Будьте готові зіткнутися зі «шквалом» критики. Не тіште себе жодними ілюзіями. Заявивши про готовність взятися за розв'язання важливої проблеми, яку було виявлено на ринку, ви як CEO неминуче зіткнетеся із жорсткою критикою з боку інвесторів, ради директорів та, зрозуміло, ваших «ненависників». Саме тому багато керівників ставлять наголос на всьому, чому завгодно, тільки не на своєму намірі зробити рішучий крок на шляху вирішення значущої проблеми. Адже набагато надійніше взятись за реалізацію чогось, що є більш досяжним. Проте більшість CEO не усвідомлюють, що компанії доведеться заплатити за це чималу ціну.
Без масштабної проблеми, яку потрібно розв'язати, співробітники (навіть кращі з найкращих) заспокоюються, вдовольняючись тим, що є. Якщо це трапиться — то все. Можливо не відразу, але раніше чи пізніше найкращий, сповнений динамікою розвитку період завершиться назавжди і компанія загрузне в «болоті» стагнації. І, навпаки, підставляючи себе під «вогонь» критики, лідери зможуть підтримувати бізнес у хорошій формі.
2. Захопіть уяву працівників. Прийнявши нагальний виклик, ви зможете «запалити» людей, що допомагатиме залучати найкращих. Напевно, кожний, хто має багатий досвід рекрутингу, підтвердить: для найталановитіших індивідів головним є не гроші чи статус — їх мотивує можливість долучитися до вирішення наймасштабніших проблем сучасного світу.
Для топ-фахівців замало просто перемогти — «ставки» мають бути достатньо високими. Для працівників із категорії «середняків» віра в значущість проблеми, яку вони намагаються розв'язати, може стати засобом стимулювання типу залученості, що втілюється у вищу продуктивність.
3. Виявіть свої слабкі місця. Працюючи над масштабною проблемою, ви глибше зрозумієте «слабкі» сторони свого бізнесу — побачите свою команду, як під «мікроскопом».
Хто є вашими найрезультативнішими співробітниками? Чи прагне команда йти назустріч проблемам або намагається їх уникнути? Які пробіли у фахових знаннях потрібно ліквідувати? Приймаючи один із найбільш значущих викликів, ви зрозумієте — хто може працювати над таким масштабним завданням, а хто ні. А якщо ваші підлеглі не вірять, що команда в змозі вирішувати основні проблеми, які є на ринку, то варто замінити її склад.
4. Знайдіть проблему для розв'язання. Наприклад, компанія Knewton займається вирішенням, напевно, однієї із наймасштабніших проблем нашого суспільства — допомагає всім студентам успішно пройти навчання в коледжі.
У США відсоток студентів, які отримують диплом коледжу, є дуже низьким. Проте всі вони платять чималі суми за такі погані результати. Сума сукупної заборгованості за навчання становить $1,3 трлн., а, крім цього, доводиться купувати підручники за $400, які мало допомагають їм досягти потрібного рівня успішності.
З допомогою технології Knewton забезпечила те, що завжди робили найкращі вчителі, — індивідуалізувала процес навчання відповідно до потреб кожного студента. А скориставшись із переваг масштабу, компанія продає свої продукти за доступними цінами, витісняючи з ринку недосконалі підручники та компанії, які їх випускають.
Без відчуття невідкладності компанії не зможуть діяти настільки цілеспрямовано та швидко, наскільки це потрібно для перемоги. Виявивши більш масштабну проблему, ніж ті, навколо яких зараз обертається бізнес, та зміцнивши віру компанії в її значущість, керівники зможуть розширити діапазон ринкових можливостей, створювати більшу цінність для клієнтів, залучати, ефективніше утримувати найталановитіших фахівців та краще відчувати, що саме має вдосконалити компанія, аби повною мірою виконати обіцянку, яку дала споживачам.
Отже, чому б не запитати себе вже сьогодні — якщо не зараз, то коли? Якщо не ми, то хто?
За матеріалами "Speed vs. Urgency: Is Your Problem Big Enough?", Chief Executive.
|