Чи не пора всім нам перестати «займатися інноваціями»?
Вільям Тейлор (William Taylor), співзасновник видання Fast Company, автор численних праць на бізнес-тематику, серед яких книга "Практична радикальність" (Practically Radical), розповідає про те, чому сучасні підходи до "інноваційності" часто не призводять до створення чогось нового і не допомагають компаніям рухатися вперед та розвиватися.
Вільям Тейлор
(William Taylor)
|
Багато хто вважає, що сучасний бізнес нарешті відшукав дієві механізми управління ідеями. Незалежно від того, про яку ідею йдеться: реінжиніринг, шість сигма чи ощадливе виробництво — динаміка завжди залишається однаковою. Оригінальна стратегія завжди народжується в одній компанії чи сфері, після чого консультанти беруть її в "оборот", намагаються формалізувати і впровадити в інших компаніях. Не дивно, що дуже часто такі спроби закінчуються провалом і щирим подивом, чому ж стратегія не змогла допомогти досягнути таких високих результатів, які були досягнуті в компанії, де ця стратегія була вперше створена.
Нещодавно у журналі Wall Street Journal було опубліковано статтю про "інноваційність", в якій говориться, що сучасні компанії наймають директорів з інновацій, створюють інноваційні команди та відділи, формують інноваційні стратегії і навіть проводять спеціальні "дні інновацій". Але у більшості випадків це не означає, що ці компанії створюють щось нове. Гучним словом "інноваційність" вони називають цілком звичні події, які не можуть не відбуватися у кожній компанії.
Чи не означає це, що настав час перестати займатися "інноваціями" і звернути свою увагу на щось більш важливе та справжнє? Якщо придивитися до компаній, яким дійсно вдалося досягнути проривних результатів, то можна побачити, що вони практично ніколи не використовують мову "інновацій" для опису власних звершень. Вони змінюють те, що потрібно змінити, тому що це єдиний спосіб досягнути того, чого вони прагнуть досягнути.
Southwest Airlines ніколи не говорили: "Ми хочемо стати найбільш інноваційною авіакомпанією", натомість, лідери Southwest Airlines наголошували: "Ми хочемо зробити небо більш "демократичним" та подарувати американцям свободу польоту".
Тоні Шей (Tony Hsieh) та його колеги у Zappos ніколи не говорили: "Ми хочемо знайти більш інноваційний спосіб продажу взуття через Інтернет". Натомість, вони стверджували: "Ми хочемо побудувати найкращий клієнтоорієнтований сервіс у світі — компанію, чиєю місією буде не просто доставка продуктів, а доставка щастя".
Дивлячись на приклади цих та інших по-справжньому великих компаній, потрібно стежити за тим, щоб "інновації" не перетворилися на "ще одну управлінську програму", "ще один консалтинговий інструмент" чи "ще одне корпоративне слівце", яке гарно звучить, але не несе в собі жодного смислового навантаження.
За матеріалами "Please, Can We All Just Stop "Innovating"?", HBR Blog Network.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|