Трендспотінг: як бути на крок попереду у своїй галузі
Трендспотінг є ключовою стратегією, коли мова йде про те, щоб бути на крок попереду у будь-якій індустрії. Кендіс Георгіадіс (Candice Georgiadis), засновниця Digital Agency, дизайнерка та експертка з соціальних медіа, пропонує кілька практичних порад щодо того, як виявляти та використовувати нові тренди у вашій галузі.
Що таке трендспотінг?
Трендспотінг (trendspotting) — це виявлення нових закономірностей, змін на ринку та зрушень ще до того, як вони відбудуться в певній галузі. Це радше проактивний підхід, який дозволяє бізнесу передбачати майбутні тренди та випереджати своїх конкурентів на ринку.
Основна мета трендспотінгу — отримати конкурентну перевагу у вашій галузі; було доведено, що використання великих даних збільшує конкурентну перевагу на 83% для компаній, які використовують їх у своїй діяльності.
Аби ви могли ефективно застосовувати трендспотінг у своїй підприємницькій діяльності, пропоную вашій увазі кілька практичних порад.
1. Аналізуйте минулі тренди
Аналіз минулих трендів — це перший крок до розуміння еволюції та траєкторії розвитку вашої галузі. Це може фактично визначити майбутнє всього вашого бізнесу. Телескопічний погляд на минулі успіхи та невдачі дозволяє підприємцям вчитися на власному досвіді та досвіді тих, хто був до них. Саме тут ви отримуєте розуміння та натхнення для рішень, які шукають ваші споживачі. Я, наприклад, щокварталу витрачаю тиждень на ретельний аналіз минулих трендів. Ви можете робити це по-іншому, але робіть те, що працює для вас.
2. Завжди будьте в курсі галузевих новин
Ніколи не пропускайте важливі новини у вашій галузі. Це може означати здобуття або втрату розуміння критично важливого тренду або можливості. Щоб робити це ефективно і бути в курсі останніх подій, ви маєте стежити за різними ЗМІ та джерелами новин. Я роблю це трьома способами: читаю галузеві публікації, стежу за експертами у своїй галузі в соціальних мережах і відвідую заходи у своїй сфері. Шукайте найкращі джерела, які працюватимуть для вас і вашого бізнесу, але переконайтеся, що вони заслуговують на довіру.
3. Використовуйте соціальні медіа
Це одна з моїх улюблених порад, коли справа доходить до відстеження трендів — мені подобається уявляти її як «головну стрілу в моєму сагайдаку», коли я прагну бути попереду. Соціальні мережі залишаються одним із найпотужніших інструментів для виявлення трендів і моніторингу того, про що говорять клієнти у вашому просторі. Підприємці мають використовувати соцмережі в повній мірі, щоб відстежувати настрої клієнтів, виявляти нових лідерів думок і стежити за основними конкурентами. Такі інструменти, як Hootsuite та BuzzSumo, можуть у цьому допомогти.
4. Галузеві події слід внести до свого списку
Ви можете бути в курсі галузевих трендів, відвідуючи заходи у вашій індустрії. Це також чудова можливість познайомитися та поспілкуватися з іншими професіоналами у вашій сфері. Відвідуйте конференції, нетворкінгові заходи та виставки, щоб налагодити зв’язки та бути в курсі останніх подій.
5. Проводьте дослідження ринку
Ще одна порада щодо визначення трендів — це проведення належного дослідження ринку. Це те, що деякі люди пропускають — вони не проводять відповідних маркетингових досліджень. Вам потрібно ретельно аналізувати поведінку клієнтів, відстежувати галузеві звіти та опитувати клієнтів, коли це необхідно. Одним з інструментів, який дуже допоміг мені та багатьом експертам галузі, став Google Analytics — він зробив дослідження ринку більш доступним і протягом багатьох років залишається одним із моїх улюблених інструментів.
6. Експериментуйте та ризикуйте
Час від часу експериментувати та йти на ризик є необхідними, щоб бути на крок попереду в будь-якій галузі. Випробовувати нові речі, тестувати нові ідеї та заходити в нові води може бути корисно. Це може стосуватися як впровадження нових функцій, так і запуску нових продуктів чи послуг, використання нових ринкових стратегій чи тестування нових бізнес-моделей.
7. Використовуйте нові технології та інновації
Ще одна стратегія полягає у впровадженні нових технологій та відкритості до інновацій, які можуть допомогти вам отримати перевагу у вашій галузі. Це може бути що завгодно: інвестиції в нове програмне чи апаратне забезпечення, використання хмарних технологій, інвестиції в технологію блокчейн чи впровадження технології штучного інтелекту.
Трендспотінг — це важлива навичка, яку повинен розвивати кожен бізнес. Але майте на увазі — це не одноразовий захід, який потрібно зробити і забути. Це слід робити безперервно.
Отже, резюмуючи, ось мої рекомендації, якщо ви дійсно хочете застосувати трендспотінг на практиці:
- Створіть робочу систему, яка допоможе вам залишатися організованим і відстежувати результати.
- Зосередьтеся лише на найважливіших трендах, які пов’язані з вашим бізнесом.
- Не бійтеся пробувати щось нове та ризикувати.
- Завжди оцінюйте свої стратегії та коригуйте їх за потреби.
- Впроваджуйте інновації та залишайтеся відкритими до змін.
Ілюстрація: similarweb.com
|