ІНСАЙТИ | Ринок праці 18 квітня 2007 р.

Що передбачає "нормальна робота"?

Природа праці змінюється набагато швидше, ніж економічні умови навколо нас. Варто лише пригадати, яким було робоче оточення більшості працівників всього лише кілька років тому, щоб зрозуміти, наскільки суттєво воно змінилося. Запитайте свого керівника "що таке нормальна робота?" і з великою ймовірністю він не зможе дати вам конкретної відповіді.

Різкі зміни, які відбулися протягом кількох останніх років вказують на те, що гучні посадові титули, великі кабінети та регламентований робочий час більше не здатні задовольнити співробітників (які сьогодні, як ніколи раніше, схильні до зміни місця роботи). Намагання скоротити плинність кадрів старими методами просто не приносить жодних результатів.

Намагаючись відповісти на запитання про "норми" сучасного ринку праці, ми неодмінно зіткнемося із багатьма спорідненими питаннями, такими як: чому саме змінився спосіб оцінки робочого оточення працівниками; та чи є ці зміни позитивними для співробітників та для загальної продуктивності компанії.

В результаті дослідження виходимо на чотири фактори, які домінують у сьогоднішньому ландшафті ринку праці: доступність талантів, продуктивність, здоров'я та зовнішнє середовище.

Талант

Більшість сучасних компаній чудово усвідомлюють, що здатність приваблювати, залучати та утримувати найкращі талановиті кадри є життєво необхідною для роботи будь-якої організації. Проте, до сих пір менеджери часто забувають про необхідність просторової та часової свободи для таких людей. Адже тільки за таких умов талант зможе працювати максимально ефективно. А вислови на зразок: "Якби керівництво не встромляло палки в колеса, ми зробили б набагато більше" чи "Коли мені слід зробити якусь важливу справу, я йду геть з офісу, бо там неможливо працювати" як не можна краще ілюструють дане твердження.

Сигнал для роботодавця очевидний: ігнорування вимог та очікувань сучасних працівників — найбільш простий та гарантований спосіб зашкодити продуктивності компанії, а також "вигнати" з неї всіх талановитих співробітників.

Продуктивність

Розширення сфери "віртуальної праці" створює додаткові проблеми для менеджерів. Більшість з них росли та навчалися у звичному офісному оточенні. Тому потреба управляти компанією, половина працівників якої працює на віддаленій основі, може видатися для них складним завданням.

У мінливому сучасному оточенні вже самі менеджери потребують постійного вдосконалення, підтримки та наставництва для того, щоб ефективно виконувати свої обов'язки.

Здоров'я

Мабуть жоден працівник не ходить на роботу заради свого здоров'я. Проте, зважаючи на шкідливість робочого оточення у 21-му столітті, про оздоровлення просто не можна забувати.

На жаль, більшість роботодавців до сих пір погоджуються із твердженням, що шкідливі стресові умови праці є вимушеним злом, якщо вони здатні забезпечити ефективне виконання обов'язків працівників. Дослідження ж вказує на те, що, наприклад, вигорання та постійний стрес найбільш характерний для тих працівників, у яких не було можливості самостійно обрати просторове розташування свого робочого місця.

Якщо організації прагнуть відмовитися від нездорових, нестабільних та неконкурентних бізнес-практик, тоді їм слід діяти. І діяти швидко!!! Адже робити це буде вже пізно, коли всі співробітники розбіжаться або ж працюватимуть абсолютно неефективно внаслідок стресу чи вигорання.

Зовнішнє середовище

Наостанок, слід завжди пам'ятати про вплив зовнішнього середовища на співробітників. З кожним днем стає все більш та більш очевидним, що компанії уже не можуть отримувати свій примарний прибуток за рахунок нищення та висмоктування останніх ресурсів із навколишнього середовища.

Створення операційної системи компанії, яка включатиме в себе забезпечення нормального функціонування зовнішнього середовища, впливає на всі аспекти організації: бізнес-процеси, культуру, компенсаційні та бонусні пакети, технології і т. п.

Ярослав Федорак, за матеріалами "So what is a normal job?", management-issues.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
S.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюйS.U.M.O. (Shut Up, Move on®). Замовкни та працюй
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)