РЕЦЕНЗІЇ | Книга 28 березня 2007 р.

Задум: Стартова точка великих компаній

Purpose: The starting point of great companies

Книга Нікоса Моркогіаніса (Nikos Mourkogiannis) "Задум: Стартова точка великих компаній" одне із найменш традиційних лідерських видань цього року. Вона складається із особистих спогадів, реклами консультаційної компанії, де працює автор, історії бізнесу, філософських роздумів, етичних розмислів та студентської бібліографії. Таким чином витвір Нікоса — чудова ілюстрація нового мультидисциплінарного спрямування у бізнес-літературі. Проте, моральне послання автора заслуговує неабиякої уваги: прибуток є недостатньою метою для існування бізнесу. Нікос намагається довести, що існує чотири актуальних причини, які здатні створити і підтримувати бізнес: Відкриття, Майстерність, Альтруїзм та Героїзм.

Хоча не з кожним твердженням, наведеним у книзі, можна погодитися, Нікос точно і гостро відзначає деякі ключові моменти. Наприклад, він називає Генрі Форда втіленням героїчного бізнес-лідера. Саме Форд здійснив спробу змінити світ і досягнув успіху. Для Форда не мали значення ті правила, які врегульовували життя інших людей. Він зумів подолати всі перешкоди — технологічні, фінансові, організаційні — які заважали іншим бізнес-лідерам здійснити революцію масового виробництва, яка, в свою чергу, призвела до неймовірного зростання економіки та зниження цін для споживачів. Чи ж не геній?!

Форд заподіював безліч незручностей тим людям, які працювали на нього або просто мали з ним справу. Він був автократичним керівником та егоїстичним партнером, який не дозволяв нікому стати в нього на шляху. Він карав та засуджував тих колег та інвесторів, які сприймали компанію Ford Motor "машиною для створення грошей", а сам вважав її "інструментом для втілення у життя ідей". Але, як і кожна "велика людина", Форд мав свої слабкі сторони. Він був сфокусованою людиною, що призводило до певного зациклення на ключовій ідеї. Докладаючи усіх зусиль до подальшого здешевіння автомобіля Моделі Т, Форд втратив з поля зору мінливі потреби споживачів. Форд був людиною дії, а не аналізу. Тому його зумів обставити Альфред Слоан (Alfred Sloan), який створив повноцінну лінійку автомобілів у відповідь на зміну споживацьких запитів. І коли Форд нарешті втілив у життя свою заповітну мрію — він продовжував виробництво Моделі Т, до тих пір, поки вона мало не стала причиною банкрутства компанії Форда. Залежність же людей, які працювали в ній від свого лідера було настільки сильним, що після смерті Форда пройшли десятиліття, перш ніж компанія зуміла позбавитися від негативних наслідків його "спадку".

Нікос нагадує управлінцям, що історія приховує надзвичайно багатий матеріал, який може бути застосований на практиці. Не завжди слід вчитися тільки з власних помилок — іноді варто взяти до уваги й помилки інших. Звісно, досвід інших іноді буває складно інтерпретувати та пристосовувати до власних ситуацій. Проте, Нікос наполягає, що для сучасного лідера ця навичка є небхідною.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Магічне мистецтво ігноруванняМагічне мистецтво ігнорування
Творча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний часТворча крива. Як створити потрібну ідею в потрібний час
Тригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бутиТригери. Сформуй звички і стань тим, ким хочеш бути

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)