Азартна гра у зростання
The Growth Gamble: When Leaders Should Bet Big on New Business — and How They Can Avoid Expensive Failures
Книга Ендрю Кембела та Роберта Парка (Andrew Campbell, Robert Park) "Азартна гра у зростання: За яких умов лідерам варто ставити на розвиток нового бізнесу і як їм уникнути ймовірних поразок" (The Growth Gamble: When Leaders Should Bet Big on New Business — and How They Can Avoid Expensive Failures) дає змогу читачам ознайомитися з досвідом найбільших світових корпорацій, які вирішили відкрити новий бізнес. Вона базується на широкому статистичному дослідженні, а також глибинних оглядах багатьох компаній, і показує, яким чином ініціативи до зростання можуть перетворитися на провальну азартну гру. Наприклад, у компанії Royal Philips Electronics за три десятиліття було здійснено 42 інвестиції у нові напрямки бізнесу, які подекуди виявлялися успішними, проте в загальному підсумку витрати на них перевершили прибуток.
Ендрю Кембел та Роберт Парк намагаються застерегти керівників компаній від прагнення відкривати нові напрямки бізнесу, особливо якщо таке прагнення було спричинене виключно спадом прибутковості основного напрямку діяльності. Для тих же лідерів, які, не зважаючи на застереження, все ж вирішили почати свою "азартну гру", книга пропонує 54 приклади успішних напрямків діяльності, що були засновані у 44-ох різних компаніях. Автори пропонують чотири індикатори, які вказують на обґрунтованість та ймовірність того, що стратегічна ініціатива зростання виявиться успішною. Не варто навіть думати про нове починання, якщо хоча б один із індикаторів показує "червоне світло":
- Чи маємо ми відчутну перевагу (зелене світло), незначну перевагу (жовте світло) чи значне відставання (червоне світло) від конкурентів у новому бізнесі?
- Чи можна очікувати на значні прибутки (зелене), середні (жовте), мізерні (червоне) від нового бізнесу?
- Чи наявні у нас спеціалісти та лідери, які відмінно розуміються на новому напрямку (зелене), розуміються посередньо, але не гірше, ніж конкуренти (жовте), слабко розуміються (червоне)?
- Вплив нового напрямку на наш ключовий бізнес буде позитивним (зелене), нейтральним (жовте) чи негативним (червоне)?
І хоча по суті жоден зі вказаних вище індикаторів не можна назвати новим, справжня цінність "Азартної гри у зростання" полягає у деталізації кожного індикатора та способі їх оцінки. Книга також пропонує цікаві відкриття щодо того, яким чином успішні бізнес-інновації можуть досягнути поставлених перед компанією завдань.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|