Найкращі бізнес-книги 2020 року: версія McKinsey і Financial Times
Консалтингова компанія McKinsey і газета Financial Times вибрали найкращі бізнес-книги 2020 року*. Першу премію отримала журналістка Bloomberg Сара Фрієр (Sarah Frier) за книгу «Без фільтрів: Інсайдерська історія Instagram» (No Filter: The inside story of Instagram).
У своїй книзі Сара Фрієр описує надзвичайне зростання популярності соцмережі Instagram, що перетворилася з програми для публікації фотографій в один із важливих культурних феноменів, який визначає наш спосіб життя (як ми їмо, одягаємося, розважаємося тощо) і породив цілу галузь інфлюенсерів — осіб, котрі впливають на маси людей.
За словами голови журі конкурсу та редакторки FT Рули Халаф (Roula Khalaf), книга Фраєр присвячена «двом життєво важливим питанням нашого століття: як великі технологічні компанії ставляться до дрібних конкурентів і як соціальні медіа формують життя нового покоління».
А Кевін Снідер (Kevin Sneader), керуючий партнер McKinsey, назвав працю «захопливою сагою про те, як стартап-феномен став частиною культурного духу часу».
У шорт-лист премії також увійшли наступні книги.
Автори: Енн Кейс (Anne Case) і Ангус Дітон (Angus Deaton)
Книга пропонує ясний, протверезний погляд на причини того, чому капіталізм не виправдовує очікувань сучасного робітничого класу. Наводячи приклади, автори вказують на зростаючу кількість розлучень, самогубств, випадків вживання наркотиків і пропонують здійсненні рішення для виходу із ситуації, що склалася.
Автор: Ребекка Хендерсон (Rebecca Henderson)
Комерційні організації можуть вирішувати найважчі із сучасних проблем, наприклад боротися з соціальною та економічною нерівністю або з катастрофічними змінами клімату. Саме такою є ключова думка цієї книги, що підкріплюється прикладами тих компаній, які вже сприяють позитивним змінам.
Автор: Деніел Сасскінд (Daniel Susskind)
Спираючись на результати десятирічних досліджень, Деніел Сасскінд розповідає про те, як нові технології кардинально змінять сферу праці. Він розглядає наслідки можливого зникнення цілих категорій працівників, а також проблему зростання економічної нерівності і потребу в нових методах державної політики.
Автори: Рід Гастінгс (Reed Hastings) і Ерін Мейер (Erin Meyer)
Компанія Netflix порушує багато культурних правил. Книга написана у співавторстві з главою цього медійного гіганта і розповідає про те, як Netflix цінує, розвиває і надихає співробітників, аби раз по раз опинятися локомотивом прогресу в індустрії розваг.
Автор: Джилл Лепор (Jill Lepore)
Книга присвячена компанії Simulmatics, яка на основі зібраних даних відстежувала і моделювала поведінку людей у повсякденному житті, охоплюючи широке коло аспектів — від покупки посудомийних машин до соціальних тенденцій або впливу на голоси виборців. Сьогодні це може здатися звичайною справою, але описані події відбувалися в 1959 році.
«У цих книгах надано цілком застосовні рекомендації із перетворення компаній, організацій і суспільства для розвитку в нових реаліях, з якими ми будемо мати справу після пандемії», — зазначила старший партнер McKinsey, дама-командор ордена Британської імперії Вівіан Хант (Vivian Hunt).
Три з шести книг в основному присвячені окремим компаніям, дві пропонують поглянути на капіталізм у цілому, а в одній описані прийдешні кардинальні зміни, які відбудуться в трудовій сфері під впливом нових технологій.
Серед авторів творів є лауреат Нобелівської премії, глава великої компанії, професори, журналісти і один економіст. Ідея однієї з книг народилася, коли автори відпочивали в будиночку на природі в штаті Монтана; до написання ще однієї книги підштовхнули матеріали корпоративної звітності з архівів Массачусетського технологічного інституту, складені багато десятиліть тому.
«В остаточний перелік повинні входити добре написані книги, які дають поживу для роздумів, переконливо зображують дійових осіб, а також містять описи засвоєних уроків та дієвих заходів, надихаючі читачів переосмислювати сучасні нагальні проблеми», — вважає Раджу Нарісетті (Raju Narisett), міжнародний директор McKinsey з видавничих питань і один із восьми членів журі цього року. — «Вибрані шість книг задовольняють цим критеріям, але, що ще важливіше в цей тривалий для всіх нас період пандемії, вони також витримують випробування часом, особливо щодо тієї ролі, яку бізнес може і повинен зіграти у формуванні нових реалій».
За матеріалами spot
* Нагорода «Найкраща бізнес-книга року», вперше була вручена у 2005 році. Вона забезпечує «найпереконливіший та найприємніший» погляд на сучасні проблеми бізнесу. У 2019 році 1-й приз отримала Каролайн Кріадо Перес (Caroline Criado Perez) за її дослідження упередженості гендерних даних Invisible Women.
|