Що робити, коли ви стали босом
To Do When You Become The Boss
Попри очевидний негативний вплив неефективного менеджера на прибуток компанії, більшість власників до сих пір приділяють занадто мало уваги розвитку навичок та тренінгам. Подібне навчання є життєво необхідним насамперед для тих менеджерів, які вперше зайняли управлінську посаду. І саме про це розповідає у своїй книзі "Що робити після того, як ви стали босом" (What To Do When You Become The Boss) Боб Селден (Bob Selden).
Широко розповсюджене припущення, що новий менеджер відмінно виконуватиме свої управлінські обов'язки, оскільки в минулому він чудово справлявся із обов'язками спеціаліста — помилкове.
Боб Селден звертає увагу, що якщо організації і проводять тренінгову та навчальну діяльність, то зазвичай вони пропонують ці курси для управлінців середньої ланки та топ-менеджерів. При цьому вони часто забувають про лінійних менеджерів, які ще вчора були спеціалістами. Адже саме такі новоспечені управлінці мають найвищий рівень мотивації і готові до набуття нових знань та навичок. Тоді як топ-менеджери часто вважають курси підвищення кваліфікації марною тратою сил та часу.
Існує три важливі фактори, які слід враховувати при проведенні навчання для нових менеджерів.
По-перше, тренінги повинні бути вчасними. В ідеалі вони повинні стартувати разом із рішенням людини стати менеджером.
По-друге, вони повинні відповідати стилю навчання, до якого звик новий менеджер. Наприклад, якщо новий менеджер дуже уважно ставиться до деталей, тоді йому в нагоді може стати хороша книга-посібник. Інші люди віддають перевагу спілкуванню з колегами.
По-третє, найкращим вчителем і наставником для нового менеджера є його безпосередній керівник. Саме він чудово розуміється на специфіці нової посади і знає, які виклики потрібно подолати новачку, щоб набути професійної компетентності.
Навчання нових менеджерів може стати серйозним кроком для організацій на шляху покращення їхньої результативності. Адже освічені менеджери не лише більш продуктивні, ніж їхні колеги, але й мають кращий вплив на своїх підлеглих та навіть колег.
Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.
|