РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 23 травня 2024 р.

«Leadership from Bad to Worse»: чого можна навчитися у поганих лідерів

Авторка 20 книг про лідерство і професорка багатьох інституцій, в тому числі Дартмута, Тафтса і Гарварда, де вона є науковим співробітником Гарвардського центру Кеннеді, Барбара Келлерман (Barbara Kellerman) є однією з тих, чиї праці про лідерство є досить глибокими.

Її нова книга «Leadership from Bad to Worse: What Happens When Bad Festers» («Лідерство від поганого до ще гіршого: що трапляється, коли погане процвітає») — це ще одна книга, яка висвітлює, що відбувається, коли керівництво стає токсичним.

У своєму нещодавньому інтерв’ю професорка Келлерман пояснила:

«Чому людство вічно мириться з тим, що я називаю соціальною хворобою поганого керівництва? Ми боремося з фізичними хворобами, раком, серцевими захворюваннями та СНІДом, а також із психічними чи психологічними захворюваннями, такими як шизофренія. Ми атакуємо всі ці психічні та фізичні хвороби, але чомусь не вивчаємо, не думаємо про те, що я називаю соціальною хворобою поганого керівництва».

Наслідки для нації чи організації та її послідовників можуть бути небезпечними, якщо не згубними.

Leadership from Bad to Worse: What Happens When Bad Festers

4-крокова модель

Авторка описує 4-етапну модель, яка описує шлях від позитиву до негативу.

  • Фаза I: «Вперед і вгору» фокусується на кращому завтрашньому дні.
  • Фаза II: Послідовники приєднуються, приваблені візією та енергією, яку вона несе
  • Фаза III: «Лідер починає діяти» — починається перехід до діяльності та практик, які «якщо їх не контролювати... стануть гіршим керівництвом».
  • Фаза IV: Погане стає ще гіршим — те, що могло початися як доброякісне, стає злоякісним і «гнітючим».

У пролозі пояснюється, що погане керівництво не обмежується автократією. Келлерман пише, що керівники компаній WeWorks, Wells Fargo, Uber і Purdue «переходили від поганого до ще гіршого». Вона також звертає увагу на токсичність таких керівників, як Елізабет Холмс із Theranos і Мартін Вінтеркорн із VW. Холмс була шахрайкою; Вінтеркорн заперечував скандали з викидами.

Ключовим моментом книги Келлерман є те, що лідерам допомагають їхні послідовники, які приєднуються до змови зла і підтримують особу при владі. Існують такі поняття, як «погані послідовники», які не притягують свого керівника до відповідальності і, таким чином, шкодять організації та отримують вигоду від його зловживань.

Будьте пильними

Однак, є світло в кінці темряви поганого керівництва. Авторка пропонує 12-кроковий план:

«Метою цього списку є, зокрема, надання ідей, інформації та інструкцій про те, як дізнатися, коли існує загроза поганого керівництва, і що робити, коли це сталося».

Зокрема, у 12-му кроці йдеться: «Зверніть увагу на прогресію — незмінну, невблаганну прогресію. Погані лідери, яких не сповільнили і не зупинили на фазі I, перейдуть до фази II...» і так далі, аж до фаз II, III і IV. Коротше кажучи, будьте уважними. Знайте ситуацію, контекст і поведінку інших. Дійте обережно і працюйте з іншими, щоб зупинити сповзання до зла.

«Нам потрібно зайняти певну позицію», — каже професорка. «І в книзі "Leadership from Bad to Worse" я дуже чітко пояснюю, від чого я відштовхуюсь. Я чітко даю усвідомити, що розумію — не кожен читач погодиться з моїми цінностями, моїми ідеями, моїми думками, — але це все, що ми можемо зробити. Ми можемо просто сказати, з яких позицій ми виходимо, спробувати мати якийсь мінімальний моральний компас і рухатися вперед».

Вивчаючи те, що є злоякісним, Келлерман нагадує нам, що темна сторона лідерства є частиною людської природи, і ми повинні вивчати і вчитися на ній, щоб бути пильними, обізнаними і активними задля покращення життя як лідерів, так і їх послідовників.

За матеріалами Forbes



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)