РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 10 жовтня 2024 р.

«Pattern Breakers»: як люди, що руйнують шаблони, житимуть у майбутньому

Більшість людей вважає, що проривні ідеї походять від візії майбутнього, яка є кращою за те, що ми бачимо сьогодні. В її основі лежить ідея про те, що майбутнє буде новим і покращеним продовженням сьогоднішнього дня. Ця візія спирається на минулий досвід, а потім знаходить закономірності, які використовуються для прогнозування майбутнього. Однак успішні проривні ідеї вимагають руйнування шаблонів — нестандартного мислення.

У книзі «Pattern Breakers: Why Some Start-Ups Change the Future» («Руйнівники шаблонів: чому деякі стартапи змінюють майбутнє») автори Майк Мейплз (Mike Maples) і Пітер Зібельман (Peter Ziebelman) дають пояснення, як люди, що руйнують шаблони, житимуть у майбутньому. Це ключова ідея. Більшість ідей про майбутнє є продовженням сьогоднішнього дня від людей, які «живуть у сьогоденні, спираючись на норми мислення, почуттів і дій, які були раніше встановлені іншими». Це те, що робить більшість із нас.

На противагу цьому, «руйнівники шаблонів» прагнуть «будувати майбутнє, яке відрізнятиметься від того, що ми знаємо сьогодні. Вони зосереджуються на створенні радикально іншого майбутнього і прагнуть знайти перегини та інсайти, які дозволять їм запропонувати рішення, що розривають шаблони». Це складно, тому що ви думаєте і працюєте на незвіданій території. І немає чому відучуватися. Це все нове.

Pattern Breakers: Why Some Start-Ups Change the Future

Це підводить нас до двох ключових елементів руйнівників шаблонів: інфлексій (перегинів) та інсайтів. Інфлексія — це подія, яка створює потенціал для радикальних змін у тому, як люди думають, відчувають і діють. Інсайт — це неочевидна істина про те, як використати один або кілька перегинів для радикальної зміни людських здібностей і поведінки. Разом вони створюють умови для нестандартного проривного успіху.

Виявити інфлексію і розвинути інсайт на його основі нелегко. Автори пропонують підказки, як це зробити. Інфлексія — це «глибинна зміна, яка уможливлює ще більшу зміну, яка доповнює перелік того, що роблять люди». Наприклад, «прямі трансляції, твіттер, веб-серфінг і спільне користування автомобілем — все це завдяки силі інфлексій. Жоден із цих видів діяльності не був можливий доти, доки інфлексія не наділила людей новими можливостями».

Із точки зору стартапів, інфлексія цікава тим, що вона створює можливість змінити правила, які регулюватимуть конкуренцію в майбутньому, а не просто вдосконалювати існуючі продукти відповідно до чинних правил.

Інфлексії — це обмін старих моделей поведінки на нові. Ми схильні творити в межах того, що вже знаємо — статус-кво — і тому ніколи не порушуємо шаблон, щоб досягти проривного успіху.

Інсайт — це те, як можна використати цей перегин, щоб змінити людські здібності чи поведінку. Розробка переконливого інсайту — це основна робота засновника. На основі цього інсайту ви розробляєте свою ідею продукту або послуги.

Для проривного успіху час — це все. Навіть якщо ви вже намагалися це зробити раніше і зазнали невдачі, можливо, зараз саме той час.

Можливо, ви правильно визначили інфлексію, але якщо ви діятимете занадто швидко, щоб скористатися нею, у вас вийде науковий проєкт. Ще занадто рано радикально змінювати людську поведінку. Якщо ж ви діятимете надто повільно, то отримаєте звичайну ідею, яку сприймуть лише після того, як вона стане очевидною для багатьох інших — і ваша ідея буде змушена конкурувати з іншими на переповненому полі.

Руйнування шаблонів — це неконсенсусна можливість, яка змушує людину робити вибір, а не проводити порівняння. Ідея, що розриває шаблони, не є кращою за старий вибір, вона відрізняється від нього. І ось чому:

Коли ви будуєте свою історію на тому, що вона «краща», ви мимоволі приймаєте існуючий стандарт, встановлений визнаними гравцями. Тим самим ви мовчки визнаєте, що панівна модель, визначена статус-кво, залишається актуальною. Таким чином, ви втрачаєте можливість перевизначити гру на своїх умовах, не усвідомлюючи до кінця, від чого ви відмовилися.

Існує чотири тести, які допоможуть визначити, чи є у вас інсайт. По-перше, інсайти повинні бути істинами. По-друге, інсайти не можуть бути очевидними. По-третє, інсайти повинні використовувати силу інфлексій. І по-четверте, інсайти мають відповідати на запитання: «Чому саме зараз?»

Книга написана на прикладі стартапів, але концепції ті ж самі, що й при розробці ідеї в усталених організаціях чи будь-чого, що потребує перевинайдення.

Часто ви бачите, як лідери поступово покращують те, що працювало раніше, але не дуже успішно, оскільки умови гри змінилися. По суті, ми вдосконалюємо те, що робили раніше, але це було зроблено для світу, який більше не існує. Потрібен підхід, що руйнує шаблони, який походить із майбутнього і не прив’язаний до минулого. Ворог — це статус-кво.

Ключові нагадування для впровадження

  • Розпорошуючись на численні переваги, ви ризикуєте бути забутими або не зуміти ефективно донести жодної переконливої причини для залучення перших клієнтів.

  • Стартапи досягають успіху, тому що у вас є розумні люди, які готові дуже багато працювати, наштовхуючись на перешкоди і долаючи їх знову і знову. А на перших порах нікому немає діла до вашого стартапу, тому наслідки невдачі не такі вже й страшні.

  • Перші клієнти повинні бути віруючими. Їх мотивує віра — віра у світ, який ви артикулювали у своїй історії.

  • Ви почуєте не більше, ніж «так», і (хоча це здається нелогічним) саме це ви хочете почути, коли ви на правильному шляху.

  • Проривні рухи перетворюють уявні переваги статус-кво на джерела невдоволення.

  • Стартап виграє, коли розриває шаблони і впроваджує свіжу концепцію, яка змінює сприйняття людей і встановлює власні стандарти.

  • Найбільш трансформаційні лідери — ті, що змінюють парадигми індустрій, — часто каламутять воду замість того, щоб заспокоювати ситуацію.

  • Будьте незгодними. Згода, попри всі її соціальні переваги, рідко руйнує шаблони чи змінює майбутнє. Злам шаблонів вимагає трохи незгоди.

  • Понад 80% найвпливовіших стартапів, як правило, роблять розворот. Тобто вони рухалися в новому напрямку, який відрізнявся — часто досить радикально — від їхньої відправної точки.

  • Ті, хто процвітає в рамках існуючих правил («розумні» люди), не є тими, хто веде нас до нових горизонтів. Проривний прогрес походить від «нерозумних» — тих, хто не вписується в шаблони, хто бачить інакший світ і підлаштовує його під свою волю — руйнівників шаблонів.

За матеріалами Leading Blog



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Під три чорти турботи! Нумо до роботи!Під три чорти турботи! Нумо до роботи!
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)