Реальна «вартість» конкурентної переваги Китаю
The China Price: The True Cost of China Competitive Advantage
У своїй книзі "Ціна Китаю: Реальна "вартість" китайської конкурентної переваги" (The China Price: The True Cost of China Competitive Advantage) автор Олександра Харні (Alexandra Harney) показує нам ультрамодерний світ заводів та компаній, які працюють за всіма книжковими правилами і на які приводять іноземних інспекторів та клієнтів-бізнесменів. І, в той же час, вона порівнює цей світ із зовсім "негламурними" брудними приміщеннями фабрик, які знаходяться зовсім поруч, і в яких кипить реальна робота. Саме тут відбувається виробництво всіх продуктів і саме тут твориться багатостраждальний китайський товар, як тільки іноземні делегації повертаються на свою батьківщину.
На сторінках книги можна познайомитися з різними представниками китайського виробництва: починаючи з керівників незаконних вугільних шахт і закінчуючи найбільш низовими робочими, які втрачали кінцівки, працюючи в небезпечних умовах.
Харні обережно, але цілеспрямовано нищить іноземні стереотипи про бізнес у Китаї. Провідні світові компанії, які співпрацюють із китайськими виробниками, можуть навіть не здогадуватися, де і в яких умовах насправді створюється продукція, яку вони споживають. Не кажучи вже про абсолютну відсутність будь-яких натяків на корпоративну соціальну відповідальність.
Така поведінка китайських компаній цілком зрозуміла — вони хочуть і надалі створювати максимально дешеві продукти і таким чином заробляти все більше та більше. Бажання власників збагатитися тут повністю відповідає бажанню клієнтів отримати дешевий товар.
Ціль книги, за твердженням самої авторки: "Відкрити справжню вартість конкурентної переваги Китаю". Тобто ту вартість, яка вимірюється не лише грошима, а насамперед фізичним та психологічним здоров'ям самих працівників.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|