Змінені дизайном
Change By Design
У своїй новій книзі "Змінені дизайном: Як дизайнерське мислення змінює організації і надихає на інновації" (Change by Design: How Design Thinking Transforms Organizations and Inspires Innovation) генеральний директор компанії IDEO Тім Браун (Tim Brown) показує, яким чином навіть лікарні можуть трансформувати свою діяльність, навчивши свій персонал мислити у категоріях дизайну.
Перехід від промислового виробництва до створення знань у економіці перетворює інновації на обов'язковий аспект виживання. Інновації більше не прив'язані до будь-якого фізичного продукту, але натомість вони включають найрізноманітніші типи процесів, сервісів, взаємодії, а також способів комунікації та співробітництва.
Це саме ті "людиноцентричні" завдання, над якими щоденно працюють дизайнери. Настав час для цього типу мислення ("дизайнерське мислення") передатися на найвищі сходинки лідерства у компанії. Керівники бізнесу, директори лікарень чи професори університету — всі повинні інтегрувати у свою повсякденну роботу методи дизайнерів. Якщо говорити коротко, дизайн — це занадто важливий аспект, щоб робити його прерогативою виключно дизайнерів.
Є багато прикладів успішного "дизайнерського мислення" на найвищому рівні компанії. До таких належить Джим Хакет (Jim Hackett) зі Steelcase та Алан Лефлі (Alan Lafley) із Procter & Gamble. Вони та інші подібні лідери зрозуміли, наскільки важливий постійний інноваційний розвиток продуктів для культури інновацій у компанії. Але вони захоплювалися не лише розробкою нових продуктів, але й розробкою (дизайном) самої організації як такої.
Набір дизайнерських інструментів — спостереження за споживачем, брейнштормінг, створення сценаріїв, тощо — хоч і має велетенське значення для інноваційної спроможності компанії, все ж сам по собі рідко буває достатнім. Через деякий час стає зрозуміло, що інновації повинні бути частиною ДНК компанії і мати на неї довгостроковий вплив.
Жодні сесії та брейншторми не змогли б трансформувати Procter & Gamble, якби її генеральний директор Алан Лефлі не створив у компанії нову посаду — директор з інновацій, та не збільшив кількість дизайнерів у компанії на 500%.
Дизайнерський дім IDEO намагається донести думку, що замість того, щоб наймати групу дизайнерів, персонал компанії повинен самостійно навчитися принципам "дизайнерського мислення". Таким чином рівень інноваційності компанії суттєво зростає.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.
|