Як змінюється маркетинг під впливом Twitter
Twitterville: How Businesses Can Thrive in the New Global Neighborhoods
Ментальний простір, який створюється завдяки новому сервісу Твіттер (Twitter), неможливо ігнорувати. І хоча цей інтернет-сервіс до сих пір залишається відносно невеликим (у червні 2009-го року у Твіттері було здійснено 23 мільйони кліків, тоді як у Facebook — 122 млн.) — швидкість його зростання вражає. Для корпорацій же цінність цього сервісу полягає в першу чергу в тому, що це неперевершений і єдиний у своєму роді інструмент вірусного маркетингу.
Кожна людина (чи корпорація), використовуючи безкоштовну інтернет-платформу, може публікувати невеликі текстові повідомлення (твіти) в Інтернеті і стежити (follow) за повідомленнями інших користувачів даного сервісу. Користувачі пересилають найцікавіші повідомлення своїм друзям та послідовникам, забезпечуючи таким чином лавиноподібне розповсюдження вірусної інформації. І саме ця його специфіка перетворює Твіттер на надзвичайно динамічну платформу комунікації.
Не дивно, що всього за два роки його існування, Твіттеру було присвячено кілька десятків книг. Але однією з найбільш глибоких та насичених корисною інформацією виявилася книга Шел Ізраель (Shel Israel) у співавторстві з Робертом Скоблом (Robert Scoble) "Твіттервіль: Яким чином може вижити бізнес в умовах глобального сусідства" (Twitterville: How Businesses Can Thrive in the New Global Neighborhoods).
Для маркетолога "Твіттервіль..." — справжня скарбниця кейсів успішного використання сервісу для отримання конкурентної переваги. Наприклад, Твіттером скористалася американська авіакомпанія JetBlue Airways Corporation, працівники якої дуже вчасно і вдало зреагували на скарги користувачів Твіттера про нестачу рейсів між Сан-Франциско та Остіном. Працівники компанії миттєво зреагували на дану інформацію, ввівши додаткові рейси, після чого розрекламували свій вчинок у Твіттері. Звісно це суттєво підвищило лояльність до них серед користувачів сервісу.
Натомість, інша авіаційна компанія, яка також пропонувала перельоти до Остіна — American Airlines — втратила можливість заробити додаткові гроші та лояльність клієнтів тільки тому, що на той момент не стежила за подіями у Твіттері.
Важко сказати, чи стане Твіттер новою панацеєю для розвитку бізнесу і чи надовго затримається на "корпоративній сцені", але книга Шел Ізраель, безперечно, варта прочитання. Сьогодні без неї не можна уявити полицю жодного серйозного маркетолога, який дбає про власний розвиток та зростання своєї компанії.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|