Допитливість — нова конкурентна перевага
Чому так часто інноваційні здобутки компаній гинуть, щойно з’явившись на світ? Енді Фромм (Andy Fromm), голова Service Management Group (провідній гравець у сфері вимірювання споживчого досвіду), співавтор книги «The Curiosity Muscle» («"М’яз" допитливості»), бачить головну причину в самозаспокоєності, коли ставши заручниками здобутого успіху компанії втрачають дослідницький дух.
Завжди, коли справа стосується інновації, стає очевидним: картографувати шлях із точки А в точку В неможливо. Адже під час цієї подорожі ми ніколи не йтимемо прямо. Доведеться робити неочікувані повороти, впиратися в перепони, змінювати напрям. І тут допитливість стане вашим найкращим провідником.
Як невпинно просуватися вперед і при цьому не потрапити до «капкану» свого успіху, коли зростання припиняється? Це питання повстає перед багатьма компаніями. Наприклад, вигадана мережа спортивних залів, історія якої розповідається в «The Curiosity Muscle», стикнулася з невблаганним фактом: намагання підтримувати глибинний зв’язок із клієнтами не давали ефекту. Люди все частіше переходили до конкурентів. Чому? Це питання лягло в основу тривалого пошуку. У підсумку було виведено чотири запитання, які потребували негайної відповіді, а саме це:
- Якими є ваші «білі плями»?
- Чи фокусуєтесь ви на правильних для себе речах?
- Які нові продукти можете протестувати?
- Як ви можете залучити інших до процесу досягнення своїх цілей?
Ці ж питання є дуже важливими для забезпечення сталого успіху будь-якої компанії.
Надто часто, приходячи до успіху, ми починаємо захищати свої здобутки, замість того щоб, давши волю допитливості, продовжувати рухатись до інновації. При цьому ігнорується проста істина: самій природі людини притаманне невдоволення. Клієнти безупинно хочуть мати щось нове — досконаліше, швидше, краще адаптоване до їхніх потреб.
Саме ця жадоба змін змушує нас вставати зранку. Прагнучі задовольнити нові й нові потреби клієнтів, видатні компанії безперервно думають над тим, як ще можна отримати новаторські ідеї. Якщо ми сприйматимемо інновацію та зміни як базову вимогу, котру висуває ринок, то єдиним правильним шляхом для нас стане слідування за допитливістю. Піднятися на вершину неймовірно складно, але втриматись на здобутій висоті набагато важче. Успіх буває небезпечним. Він заводить нас в оману, вселяючи впевненість у тому, що ми стали «експертами». А це вбиває допитливість.
«Білі плями» з’являються тому, що нам нерідко бракує допитливості й ми не можемо з’ясувати — чого ж насправді хочуть наші клієнти? Це свого роду точки напруги, які з радістю використають конкуренти або амбітні підприємці. Аби зберегти конкурентоспроможність у сьогоднішній економіці, компанії мусять навчитися послідовно знаходити «білі плями» та використовувати їх, створюючи нову цінність для клієнтів.
Але «білі плями» — не те ж саме, що слабкі сторони, які розпізнати відносно легко. «Білі плями» можуть залишатися «непомітними», навіть якщо знаходяться просто перед вашими очима. Більше того, ви можете їх вважати досить успішними елементами свого бізнесу, хоча вони вже давно безнадійно застаріли. Щоб побачити це, потрібна сміливість визнати свою неправоту. І далеко не кожна людина або компанія готові це зробити. Спотворена картина реальності наскільки глибоко вкоріняються в свідомості, що кричуще очевидні, непривабливі факти тануть у мареві наших фантазій.
Хоча, власне, «білі плями» і є причиною існування наших бізнесів. Ми маємо вислуховувати клієнтів та працівників, для того щоб зрозуміти, в чому не виправдовуємо їхніх очікувань. Клієнти можуть сказати вам щось таке, що інакше ніколи на спало б на думку. Але потрібна відкритість розуму, бо лише тоді ми здатні почути не надто приємну інформацію та почати діяти. Можна скільки завгодно вважати себе найкращим на своєму ринку, хоча це не обов’язково відповідатиме дійсності. Тільки безупинно аналізуючи, ставлячи під сумнів та шукаючи, ми побачимо «білі плями» та запропонуємо клієнтам те, що вони насправді хочуть мати.
За матеріалами "Curiosity is the new competitive advantage", The CEO Magazine.
|