РЕЦЕНЗІЇ | Книга 18 травня 2010 р.

Лідерство як бажання допомогти

Helping: How to Offer, Give, and Receive Help

Едгар Шейн (Edgar H. Schein) знає багато про організації. Він працював із ними, консультував їх, вивчав їх і багато допомагав їм та їхнім лідерам. Його книга "Допомога: Як запропонувати, надати та отримати допомогу" (Helping: How to Offer, Give, and Receive Help) — це короткий посібник, своєрідний збірник порад, які здатні допомогти стосункам всередині організації. Щоб створити цей посібник, Едгару довелося об'єднати знання соціології, антропології та соціальної психології, а також провести довгі роки навчання у Sloan School of Management при MIT.

Допомога, за словами Шейна, може мати багато форм. Він ілюструє 30 ситуацій допомоги, наприклад, коли керівник дає інструкції підлеглому, чи коли незнайомець показує маршрут туристові, або коли мала дитина навчає своїх батьків гратися у комп'ютерну гру.

Не обходиться книга і без особистих історій. Автор розповідає про власну проблему, як він протягом 25 років допомагав дружині боротися з раком грудей, включаючи періодичні візити до лікарень та домашню турботу.

І, звісно ж, допомога не обмежується ситуаціями, коли взаємодіють всього дві людини. Групова та командна робота також часто супроводжується допомогою. Адже ефективна команда — це група людей, яка найкраще налаштована на допомогу одне одному і завдяки цьому здатна досягати спільних цілей. Шейн також ділиться переліком 27 синонімів допомоги. Якщо розглядати їх всі, то стає абсолютно очевидно, що ми надаємо або отримуємо допомогу практично повсякчасно.

Пояснивши всі особливості допомоги — чому іноді порада, яка була дана з найкращих намірів, сприймається як критика, а також, яким чином соціальні норми в індивідуальних культурах можуть призводити до агресивної реакції на запропоновану допомогу — Шейн пропонує сім принципів та 18 порад, адже його книга — це, насамперед, практичний посібник.

І хоча принципи Едгара можуть видатися очевидними — ми часто ігноруємо їх у повсякденному житті, сприймаючи хороші стосунки з оточенням за належне. Тому книга буде дуже хорошим посібником для лідерів, які прагнуть переосмислити свою поведінку та відкрити для себе нові підходи до допомоги.

Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)